Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Vittsjö är ett mycket bättre lag än Växjö men jag känner mig ändå optimistisk inför gruppfinalen på kanalplan ikväll. På samma sätt som Kristianstad och Växjö ofta gjort det bra på kanalplan så har vi sällan haft problem med Vittsjö vare sig hemma eller borta.
En sak som stör är att herrarnas och damernas semifinal går på samma dag. Om Bajen fixar det ikväll och får hemmamatchen så blir det riktigt rörigt. 2024 hände samma sak mot i semin mot Häcken och då var lösningen att lägga damernas match två timmar efter att herrarnas match var slut. Men hjärnsläpp av fotbollsförbundet i planeringen. Det hade kunnat krocka för flera lag som MFF, Häcken och Djurgården ( om de vunnit mot Bajen i herrarnas gruppspel)
Citat:
Ursprungligen postat av
Rebe11
Obegripligt att det ska behöva bli dessa krockar i spelschemat mellan herr och dam.
En vettig startelva från Wille och ingen experimentverkstad ikväll så bör det gå vägen.
Nja.. jag tycker väl att ett fåtal dubbelklubbar inte skall få diktera villkoren för spelscheman. Det har tvärtom varit för mycket sånt, även om det var bättre under 2025 (dvs fler krockar i seriespelet).
Tillägg: oj, menade såklart inte att krockar är bra, utan mer att man inte slog knut på spelschemat för att undvika dom. Som t ex 2024 när MFF-Mallbacken spelade kl 11:00 för att undvika krock och ”ingen” dök upp. Skall spelschemat anpassas måste det passa båda lagen.
Fast håller med i sakfrågan cupsemifinaler. De bör ju självklart spridas ut på fyra olika tider under två olika dagar, där det är minst 3 timmar mellan kickofferna samma dag. Oavsett vilka lag som deltar.
Angående ikväll så tror jag Vittsjö har fel balans i sitt lag för att kunna störa Hammarby. Vet dock inte hur snabba de nya är, men rimligen räcker de inte. Bör bli i stil med 3-0.