2026-03-16, 13:44
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Vittsjö är ett mycket bättre lag än Växjö men jag känner mig ändå optimistisk inför gruppfinalen på kanalplan ikväll. På samma sätt som Kristianstad och Växjö ofta gjort det bra på kanalplan så har vi sällan haft problem med Vittsjö vare sig hemma eller borta.

En sak som stör är att herrarnas och damernas semifinal går på samma dag. Om Bajen fixar det ikväll och får hemmamatchen så blir det riktigt rörigt. 2024 hände samma sak mot i semin mot Häcken och då var lösningen att lägga damernas match två timmar efter att herrarnas match var slut. Men hjärnsläpp av fotbollsförbundet i planeringen. Det hade kunnat krocka för flera lag som MFF, Häcken och Djurgården ( om de vunnit mot Bajen i herrarnas gruppspel)
Citera
2026-03-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Vittsjö är ett mycket bättre lag än Växjö men jag känner mig ändå optimistisk inför gruppfinalen på kanalplan ikväll. På samma sätt som Kristianstad och Växjö ofta gjort det bra på kanalplan så har vi sällan haft problem med Vittsjö vare sig hemma eller borta.

En sak som stör är att herrarnas och damernas semifinal går på samma dag. Om Bajen fixar det ikväll och får hemmamatchen så blir det riktigt rörigt. 2024 hände samma sak mot i semin mot Häcken och då var lösningen att lägga damernas match två timmar efter att herrarnas match var slut. Men hjärnsläpp av fotbollsförbundet i planeringen. Det hade kunnat krocka för flera lag som MFF, Häcken och Djurgården ( om de vunnit mot Bajen i herrarnas gruppspel)

Obegripligt att det ska behöva bli dessa krockar i spelschemat mellan herr och dam.

En vettig startelva från Wille och ingen experimentverkstad ikväll så bör det gå vägen.
Citera
2026-03-16, 15:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Obegripligt att det ska behöva bli dessa krockar i spelschemat mellan herr och dam.

En vettig startelva från Wille och ingen experimentverkstad ikväll så bör det gå vägen.

Nja.. jag tycker väl att ett fåtal dubbelklubbar inte skall få diktera villkoren för spelscheman. Det har tvärtom varit för mycket sånt, även om det var bättre under 2025 (dvs fler krockar i seriespelet).
Tillägg: oj, menade såklart inte att krockar är bra, utan mer att man inte slog knut på spelschemat för att undvika dom. Som t ex 2024 när MFF-Mallbacken spelade kl 11:00 för att undvika krock och ”ingen” dök upp. Skall spelschemat anpassas måste det passa båda lagen.

Fast håller med i sakfrågan cupsemifinaler. De bör ju självklart spridas ut på fyra olika tider under två olika dagar, där det är minst 3 timmar mellan kickofferna samma dag. Oavsett vilka lag som deltar.

Angående ikväll så tror jag Vittsjö har fel balans i sitt lag för att kunna störa Hammarby. Vet dock inte hur snabba de nya är, men rimligen räcker de inte. Bör bli i stil med 3-0.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-03-16 kl. 15:55.
Citera
2026-03-16, 18:10
Medlem
Citat:

Inte för att man är djupt överraskad. Alternativen är ju få. Men nog alltid startar man åter med Rehnberg. Hon kan i vart fall inte säga att hon inte fått chansen.
Kanske sker mirakel ikväll.
I övrigt saknas Alice helt i truppen. För mig oklart vad som hänt.
Även Janzen utanför truppen. Troligt skadebekymmer från senaste matchen.
Citera
2026-03-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Inte för att man är djupt överraskad. Alternativen är ju få. Men nog alltid startar man åter med Rehnberg. Hon kan i vart fall inte säga att hon inte fått chansen.
Kanske sker mirakel ikväll.
I övrigt saknas Alice helt i truppen. För mig oklart vad som hänt.
Även Janzen utanför truppen. Troligt skadebekymmer från senaste matchen.

Från Hammarbys hemsida.

"Alice Carlsson står över med en lättare skadekänning. Mathilde Janzen vilas efter knäkänningen mot Växjö, men väntas kliva in i träning senare i veckan. Mari Nyhagen står över men har börjat stegra träningsdosen efter sin tidigare knäkänning. Stella Maiquez fortsätter med sin återgångsträning ute på planen."
Citera
2026-03-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Från Hammarbys hemsida.

"Alice Carlsson står över med en lättare skadekänning. Mathilde Janzen vilas efter knäkänningen mot Växjö, men väntas kliva in i träning senare i veckan. Mari Nyhagen står över men har börjat stegra träningsdosen efter sin tidigare knäkänning. Stella Maiquez fortsätter med sin återgångsträning ute på planen."

Tack,
Får hoppas att lättare verkligen är lättare.
Kul med Peterson, bjuds alltid på någon form av underhållning.
Citera
2026-03-16, 18:26
Medlem
Vittsjö har skrivit in att de spelar 4-2-3-1 med en back ensam på topp.

Hmm, låter som en sådan där fejkad uppställning för att förvilla eller så testar man något riktigt udda.

Funderat en stund och det är nog så att man placerar en stark huvudspelare på topp, skall skicka långt för nickskarv, och så springer de andra tre som f-n. De har nog läst vad Gurug skrev här igår. Inget ”eget spel” utan helt anpassade efter att motståndet är för bra för att spela ”som vanligt”.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-03-16 kl. 18:51.
Citera
2026-03-16, 19:07
Medlem
Fint framspelad, Rehnberg rakar in 1-0.
Kan det vara ett mål som får det mesta att lossna?
Verkar vara en go tjej så håller tummarna.
Citera
2026-03-16, 19:35
Medlem
Domarna i damallsvenskan saknar verkligen helt förmågan att dela ut varningar...
Citera
2026-03-16, 20:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Hammarby har lite slarvigt spel och svårt att luckra upp en parkerad buss, men maler sakta men säkert ner Vittsjö som går på hörtänderna sista 20-30 minutrarna.

Fanny Peterson är nästa gåva från Hammarby till landslaget.
Citera
2026-03-16, 20:55
Medlem
3-0 och Rehnberg skulle visa sig ok. Blev som mitt förhandstips, men hade väl hoppats lite mer av Vittsjö. Kanske de mött för svaga lag i träningsmatcherna och behövde denna för att komma upp i tempo till serien.

Såg tyvärr inte matchen. Fulstream saknades. Står ”avslut i målställning” från Vittsjö i 45:e. Var det nära mål? (I så fall kunde ju 1-1 där gett en annan match i andra halvlek)

Rosengård 3-0 i Växjö. Verkar ha varit oväntat stabilt mot ett Växjö som tidigare öst in mål. Kanske Rosengård är lite på gång igen.
Citera
2026-03-16, 21:02
Medlem
Otroligt skönt med en seger för Bajen! Otroligt viktigt att Svea gjorde mål. Många delar i spelet som fungerade bättre idag men det svämmar ju över av ineffektivitet!
Fanny Peterson gjorde ett underbart mål och har en teknik och en bollbehandling som är överlägsen. Melina behöver förbättra spelet med fötterna, nära att ställa till det flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in