Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Det var nära att jag körde på en cyklist idag. Han hade jävligt tur att jag var en bra förare som hade koll och inte var packad eller något. Idioten cyklade över ett övergångsställe (nej det var inte cykelbana). Jag fick tvärnita och idioten flög av cykeln. Inte nog med det så stod cyklisten och skällde på mig för att jag höll på att köra på honom. Jag förklarade för honom att han har väjningsplikt gentemot mig eftersom det inte är en cykelbana. Han verkade inte ha en aning om detta utan hånade mig bara och sedan stack han.
Varför är cyklister helt mongo? De kan inte reglerna ens? Ska vi inte införa obligatorisk utbildning för att få cykla?
Många gånger ser man cyklister cykla på landsvägen medan det finns en fin cykelbana bredvid. Varför inte cykla på cykelbanan bara?
Vissa lär sig inte ens den hårda vägen, den där kommer en dag råka ut för en Darwin Award.
Jag brukar själv cykla på liknande sätt ibland pga vissa cykelbanor, så kan liksom cykelbanan bara försvinna i tomma intet vid övergångsstället och sedan får man cykla vidare på vägen, men då gäller ju full uppmärksamhet på bilar som ska svänga och hur de agerar.
Det största felet som denna cyklist gjorde och som princip alla cyklister gör är att man har ingen som helst uppmärksamhet på övrig trafik och försöker ha ett samspel med den.