2026-03-15, 01:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelvatten123
Han måste sluta gnälla och hacka och försöka göra om P och hennes familj och deras fungerande. Han behöver hjälp med sitt bekräftelsebehov. Hans tidigare relationer var likadana.

Du måste titta på hennes tidigare relationer eftersom detta kan ge en förklaring varför det uppstår konflikter än idag. Hon är inte ofelbar på något sätt utan måste inse att hon är en del av de problem som uppstår i hennes relationer, det går inte längre att skylla allt på männen.

Samtidigt är det CB som är gift och bor med henne idag och han har givetvis rätt att klaga och rikta kritik om han upplever att hon uppträder fel och handlar orätt gentemot honom..
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-03-15 kl. 01:08. Anledning: Tillägg
Citera
2026-03-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"De är bästa vänner idag"?

Kan inte såna där svulstiga påståenden sägas vara ett spel för galleriet?

Hon blev lämnad av pappan till yngsta barnet och mådde inte alls bra. Enligt hennes själv så förstod hon inte varför, han bara gled iväg. Ofta brukar det vara kvinnan som lämnar men här var det istället mannen, vad tror du det var som fick pappan till yngsta barnet att lämna henne?

Källa: Aftonbladet https://share.google/0mXCLWIDsP0qeHPuK

Kvinnohataren slår till igen

Jocke har varit med på flera födelsedagsfester för Theo däribland en filmad för WV. Pernilla har mycket god kontakt och vänskap både med honom och Emilio och de kan alla umgås utan problem.
Senast redigerad av Pommel 2026-03-15 kl. 07:39.
Citera
2026-03-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel

Jocke har varit med på flera födelsedagsfester för Theo däribland en filmad för WV. Pernilla har mycket god kontakt och vänskap både med honom och Emilio och de kan alla umgås utan problem.

Bara för att han varit med på några gemensamma födelsedagsfiranden för sonen betyder det inte att de “umgås”, har god kontakt eller är vänner. Det är så vuxna, skilda föräldrar gör när de sätter barnen först. Det är inte ett bevis på någon djupare vänskap eller umgänge mellan dem.
Och Emilio? Det är ju samma sak där; föräldraskapet, inte vänskap.

Att man kan vistas i samma rum utan drama betyder inte att man umgås privat eller har någon nära relation.
Citera
2026-03-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Bara för att han varit med på några gemensamma födelsedagsfiranden för sonen betyder det inte att de “umgås”, har god kontakt eller är vänner. Det är så vuxna, skilda föräldrar gör när de sätter barnen först. Det är inte ett bevis på någon djupare vänskap eller umgänge mellan dem.
Och Emilio? Det är ju samma sak där; föräldraskapet, inte vänskap.

Att man kan vistas i samma rum utan drama betyder inte att man umgås privat eller har någon nära relation.

Nu har de en vänskap idag. Punkt.
Citera
2026-03-15, 08:57
Medlem
Citat:
Pestigt är när någon förväntas nöja sig med smulor och kalla det kärlek. Och ja – han kommer förmodligen dra. För ingen människa med självrespekt stannar i en relation där man alltid är sist, aldrig räknas och bara duger när det passar den andra.

😂 Fast de flesta här inne fattar nog att CB ALDRIG kommer att lämna guldkalven... 🤦‍♀️
Citera
2026-03-15, 09:06
Medlem
Citat:
Passivt aggressivt beteende är väl snarare när man flamsar bort allt och vägrar ta något på allvar. Att aldrig kunna möta en vuxen diskussion utan att flamsa bort det som en omogen tonåring – är det beteendet mer charmigt hos en person på snart 60 bast menar du?
Det är bra märkligt hur han blir kallad surgubbe bara för att han beter sig som en vuxen, medan hon kan bete sig hur omoget som helst utan att någon höjer ett ögonbryn.

Ja, jag tycker att det är vidrigt att kräva beteenden i vilken ålder som helst och umgås hellre med glada och flamsigare människor alla dagar i veckan.

Att dessutom verka helt oerfaren med relationer är big 🚩 alert för en 60-åring. Jämfört med PW som har ett extremt stort nätverk med familj, vänner och bekanta.

Hans s.k. umgänge verkar vara några i hans familj, någon barndomsvän, några sportmänniskor och...PWs vänners män.

Nä, CB är en klassisk "Jag ska ha det du har och jag ska dessutom ha mer uppmärksamhet. Och! Jag ska diktera villkoren och du ska göra som jag vill".

Att PW ens gått in i detta är ett mysterium...
Citera
2026-03-15, 09:11
Medlem
Citat:
Så bara för att man inte äger ett hus eller en bil är man en blodigel? Det är ju en helt absurd standard. Många vuxna människor i Sverige äger varken villa eller bil – betyder det att de suger sig fast på sin partner då? Självklart inte. En relation bygger på hur man beter sig - inte på vad man äger.

Nä, men att gå från ett mediokert liv till ett lyxliv där man med hull och hår börjar leva sin partners liv är ju patetiskt i sig men extra töntigt som 55+.

Han ändrar säkert karaktär från relation till relation...
Citera
2026-03-15, 09:14
Medlem
Citat:

Å då gick "Bauer!" i taket och började pumpa ut en massa romantisk dynga. 😂 Han VET att JL var en stor kärlek i PWs liv. Han försöker säkert ställa till med drama bara för att bevisa att "Hon älskar mig mer för titta vi bråkar också!!".

PW är omogen på många sätt, ja, men CB är obehaglig. Creepy.
Citera
2026-03-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt är det CB som är gift och bor med henne idag och han har givetvis rätt att klaga och rikta kritik om han upplever att hon uppträder fel och handlar orätt gentemot honom..

Rätt att klaga? Rikta kritik? Uppträder fel? Handlar orätt?

Mmmm... Man undrar ju vem som skakat om dig. Rätt osmaklig inställning till en partner.
Citera
2026-03-15, 09:37
Medlem
Hon ville sååå gärna ligga 🤗🤭

Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Ja, jag tycker att det är vidrigt att kräva beteenden i vilken ålder som helst och umgås hellre med glada och flamsigare människor alla dagar i veckan.

Att dessutom verka helt oerfaren med relationer är big 🚩 alert för en 60-åring. Jämfört med PW som har ett extremt stort nätverk med familj, vänner och bekanta.

Hans s.k. umgänge verkar vara några i hans familj, någon barndomsvän, några sportmänniskor och...PWs vänners män.

Nä, CB är en klassisk "Jag ska ha det du har och jag ska dessutom ha mer uppmärksamhet. Och! Jag ska diktera villkoren och du ska göra som jag vill".

Att PW ens gått in i detta är ett mysterium...
Citera
2026-03-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Å då gick "Bauer!" i taket och började pumpa ut en massa romantisk dynga. 😂 Han VET att JL var en stor kärlek i PWs liv. Han försöker säkert ställa till med drama bara för att bevisa att "Hon älskar mig mer för titta vi bråkar också!!".

PW är omogen på många sätt, ja, men CB är obehaglig. Creepy.

Vilket jävla svammel.
Citera
2026-03-15, 12:25
Medlem
Citat:
Vilket jävla svammel.

Klassisk tillbakakaka - vad styrker dina påståenden då? Varför svamlar andra och du inte..? Forskning visar att "possessive" partners är stöpta i samma form.

Jag VET ju att CB, samma dag som hon och JL poserade glatt tillsammans när Theo spelade fotboll, fick ett enormt behov av att lägga ut en himlastormande kärleksförklaring till PW.

Det var ingen årsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in