2026-03-14, 22:14
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vilket avsnitt, det där har inte jag hört och jag följer ändå farid och gänget rätt hårt även om jag inte hört senaste inför bajen.
Tankar efter årsmötet, från ca 26:00.

Två föreningar med "bättre struktur" och "fint med pengar" som försökt intensivt att ingå avtal med Jamestown analytics. Tydligt att Malmö är ena föreningen och andra är nog Bajen.
Citera
2026-03-14, 22:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tankar efter årsmötet, från ca 26:00.

Två föreningar med "bättre struktur" och "fint med pengar" som försökt intensivt att ingå avtal med Jamestown analytics. Tydligt att Malmö är ena föreningen och andra är nog Bajen.

"Det står lite varstans att ni fått nobben av Jamestown."

"Jag har läst detta lite varstans, olika diskussioner online, men jag tolkar det som att DIFpodden är ursprungskällan."

"Två föreningar med "bättre struktur" och "fint med pengar" som försökt intensivt att ingå avtal med Jamestown analytics. Tydligt att Malmö är ena föreningen och andra är nog Bajen."

Tre citat som talar för sig självt
Citera
2026-03-14, 23:05
Medlem
Undrar lite över vad Elliot Stroud har för framtidsplaner egentligen. Hasse har snackat om nytt kontrakt i ett år nu men Stroud har sagt att han vill vänta. Jag tror han vill spela ut sitt kontrakt och gå nästa vinter om det kommer ett intressant bud, eller annars skriva på ett guldkantat kontrakt med Mjällby på nytt.

Hursomhelst så är det nog ingen spelare vi längre ska räkna med att kunna sälja dyrt utan endast en spelare som lovar oss sportsliga framgånger. Min typ av spelare alltså.
Citera
2026-03-14, 23:42
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Klart bättre. Fullständigt pissade på er i första halvlek. Kanske lite jämnare andra, men vi är fortsatt klart bättre. Ska vara frispark på Ayari (?) precis innan ett 3-2 mål.

Hade matchen spelats på Nationalarenan hade ni inte haft en suck.

Hur som helst, win some lose some. Ser hellre att Brottargais vinner cupen än Minkbönderna. Övriga alternativ behöver vi inte ens överväga.

AIK var bra. Bättre än oss kanske, men sämre på att göra mål då. Pissade på blev vi definitivt inte, och jag tror inte att vi hade blivit det på jordgubben heller. "Brottargais"? Du menar att vi är starkare tror jag. Var väl därför det drogs så mycket i armar och tröjor från Aik:s sida utan att Al-Hakim gjorde något åt det. Skit samma, Aik var kul att kolla på och Yohanna ska bli spännande att följa. Kommer nog att peta in honom i fantasylaget.

"Pissade på" hoppas jag att vi inte blir när vi möter Mjällby. De ser ruskigt starka ut.
Citera
2026-03-15, 00:17
Medlem
Malmö kan sitta på tre poäng efter åtta omgångar av årets Allsvenskan om det vill sig illa.

Örgryte-Malmö

Malmö-GAIS

Djurgården-Malmö

Malmö-Sirius

AIK-Malmö

Malmö-Mjällby

Häcken-Malmö

Hammarby-Malmö

Å andra sidan, ligger de i toppen av Allsvenskan efter det spelschemat så tar de SM-guld.
Citera
2026-03-15, 08:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Undrar lite över vad Elliot Stroud har för framtidsplaner egentligen. Hasse har snackat om nytt kontrakt i ett år nu men Stroud har sagt att han vill vänta. Jag tror han vill spela ut sitt kontrakt och gå nästa vinter om det kommer ett intressant bud, eller annars skriva på ett guldkantat kontrakt med Mjällby på nytt.

Hursomhelst så är det nog ingen spelare vi längre ska räkna med att kunna sälja dyrt utan endast en spelare som lovar oss sportsliga framgånger. Min typ av spelare alltså.
Älskar Aksums attityd här:
Citat:
Får ni behålla honom i sommar tror du?
- Jag ser noll anledning till att sälja honom i sommar. Det är bättre att ha honom här och kanske öka möjligheterna till ett Europaspel, och så hellre låta honom gå gratis till vintern.

Aksum avslutar:

- Jag hoppas och tror att klubben tänker likadant. Om det händer om ett år så önskar vi Elliot all lycka till. Men jag skulle gärna gett honom trippellön och femårskontrakt.
https://fotbollskanalen.se/artiklar/svenska-cupen-herr/tokhyllningen-till-stroud-ger-honom-garna-trippellon-och-femarskontrakt

Mjällby fokuserar på resultat och sportsliga framgångar. Något så omodernt i en tid när supportrar till hippa moderna lag mest är intresserade av försäljningar och ekonomiska rapporter.
Citera
2026-03-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

https://fotbollskanalen.se/artiklar/svenska-cupen-herr/tokhyllningen-till-stroud-ger-honom-garna-trippellon-och-femarskontrakt

Mjällby fokuserar på resultat och sportsliga framgångar. Något så omodernt i en tid när supportrar till hippa moderna lag mest är intresserade av försäljningar och ekonomiska rapporter.

Benägen att hålla med om att det sportsliga ibland hamnar i skymundan men samtidigt är det bara att tugga i sig att de ekonomiska förutsättningarna är en stor och delvis avgörande faktor i dagens fotboll. Sen är det symtomatiskt att just bajenskaran pissar revir lite varstans i fotbollstrådarna med sina bajenmiljoner, man tager vad man haver liksom.
Citera
2026-03-15, 09:41
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:

Inte svårt att vara modig om man inte är rädd för att parafrasera Mumintrollet eller vem det var.

Har man en miljardär som pumpar in miljoner i klubben så ja då kan man ha råd att inte sälja.
Citera
2026-03-15, 09:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Inte svårt att vara modig om man inte är rädd för att parafrasera Mumintrollet eller vem det var.

Har man en miljardär som pumpar in miljoner i klubben så ja då kan man ha råd att inte sälja.
Mjällby: Vinner guld, går för Champions League.
Hammarby: Evig loser, supportrar jublar när en ny talang säljs.

Vinnare och förlorare. Även fotbollsvärlden är full av båda.
Citera
2026-03-15, 10:52
Medlem
Är Mjällby lika bra i år?

Hur många spelare riskerar de att tappa i sommarfönstret?

Vi får nio gånger pengarna på Svenska spel för ett nytt guld.
Citera
2026-03-15, 10:57
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Något så omodernt i en tid när supportrar till hippa moderna lag mest är intresserade av försäljningar och ekonomiska rapporter.

Vilken enorm halmgubbe han konstruerat.
Citera
2026-03-15, 15:25
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Och du snackar uppenbarligen bara skit som vanligt, du fick chansen men klarade inte av att fixa en enda vettig länk trots att du "läst det lite varstans"

Han personifierar verkligen djurgårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in