2026-03-07, 04:28
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Vem tror du att det är då? Hasse Andersson?

Jag tror att det definitivt är någon mer korkad än Måns. Troligtvis någon yngre, inte nödvändigt vis. Någon med mindre att förlora som har ett väldigt nära förhållande till den typen av droger, så pass nära att man inte klarar sig utan det. Utan någon som röker dygnet runt.

Varför skulle man annars ta med sig droger under pungen som tar max 1 timme att få tag på i Stockholm? Eller som man ”glömmer” att man har på sig.

Sen att media endast skriver ”artist” bevisar att det till 99.9% är någon helt okänd. Annars hade det stått ”stjärn artisten” eller liknande.
Sådant vet vi sen gammalt.

Det krävs fan väldigt få hjärnceller för att utesluta Måns iaf.
Citera
2026-03-07, 04:52
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Tror inte Måns röker, han är nog mer en colakille.

Nej tror det var Etypen som mellanlanadade på väg hem från Dubai.

Jävla synd att han inte togs av tullen i Dubai då
Citera
2026-03-07, 06:54
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourbon
Det var väl inte E-type?

Nej han kom ut från Arlanda
Citera
2026-03-07, 09:52
Medlem
LeifD2s avatar
Varför tejpa fast rökat under pungen? Blir ju bara pinsamt om man åker fast. Lägg grejorna i en plastpåse i innerfickan på jackan. Har dom hund så åker man fast lik förbannat och det är mycket snabbare och enklare att bara plocka fram grejorna.
Kan det kanske vara något slags sexuell fetisch? Snubben tänder på att strippa inför tullgubbarna?
Måste ju nästan vara nåt sånt för idén är annars bara så korkad.
Citera
2026-03-07, 10:03
Medlem
Hur mycket utrymme har man under en normalstor pung? Vad är det största man kan gömma där?
Citera
2026-03-07, 13:54
Medlem
Har det kommit fram vem det är eller är det ff en massa onödiga och diskussioner?
Citera
2026-03-07, 14:09
Medlem
grungewhores avatar
Verkar inte vara nån som har en aning alls om nånting i den här tråden, eller ens försöker gissa.

Det är en manlig artist med miljontals spelningar på Spotify. Det kan betyda en oerhörd mängd artister. Om man tittar de som har flest spelningar bland svenska artister dyker två personer med samma efternamn, som jag förmodar är kusiner, med två dansande bröder som föräldrar.

Den ene av dessa har en garanterad koppling till Spanien genom sin mormor. Men jag tror inte denne är den misstänkte, möjligtvis dennes kusin som har fler spelningar men mindre i rampljuset.

Detta behöver förstås inte betyda ett skit, då vem som helst kan åka till Spanien på en veckas semester.

Miljontals spelningar kan förstås vara köpta, och det finns väl mängder av mummelrappare i Förorten vars kriminella polare säkert hänger i Marbella. Detta skulle förklara det genomkorkade att stoppa gräs under pungen.
Citera
2026-03-09, 20:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
Har aldrig haft möjlighet att känna efter vad Zara eventuellt gömmer...

Artisten i fråga har väl sannolikt gömt preparaten i pastejköket, men varit för slirig och inte kunnat hålla dem inne så de rann ner i byxorna och hamnade bakom pungen?

Zara är förvisso förtjust i att ta ett finger i dajmkrysset hon också, men hon har ju ändå läckt ut bildbevis som visar att hon är punglös.

Citat:
”Under kontrollen påträffades 30 stycken narkotikaklassade tabletter Pregabalin som NN inte kunde uppvisa något recept på. Han uppgav att han köpt tabletterna i Spanien”, skriver Tullverket i förundersökningen.

”Senare under kontrollen genomfördes en ytlig kroppsbesiktning och bakom NN:s pung påträffades en plastpåse med (...) cannabis.”
Citera
2026-03-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Lyrica, en mycket mild drog. Knappt användbar som rekreationell drog.

Det stämmer inte.
Citera
2026-03-14, 23:01
Medlem
Kan någon ha gömt narkotika under pungen på.honom utan hans vetskap?
Ja, det är en rutten värld vi lever i så min fråga är mycket relevant.
Citera
2026-03-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Så kan det säkert vara. Minns en tjej jag träffade på som tydligen var heltorsk på såna. Hon var ett fullkomligt vrak och verkade villig att gå över lik för att få tag i det.

Det är inte som Alvedon, trots allt. Missbrukspotential verkar finnas.

Lyrica gick att köpa receptfritt på spanska apotek fram tills för något år sedan utan problem då man traditionellt sett det lite som en starkare smärtstillande i stil med Voltaren.

Går säkert fortfarande hos mindre nogräknade apotek eftersom apotekaren har viss utskrivningsrätt jämfört med Sverige, men det är svårare nu. De verkar ha stramat åt reglerna.

Men detta är något jag själv gjort många gånger i Spanien/Asien. Man köper på sig lite extra, när man ändå kan. Kan vara soft att "landa" lite efter semestern. Det upplevs som att man inte bryter mot någon lag när man får ett kvitto på medicinen och pröjsar med sitt VISA-kort på ett regelrätt apotek.

Det är så pass oskyldigt. När har tullen någonsin rotat igenom ens necessär och ens piller? Alla reser med piller.

Jag tror snubben hade kvar massa dunderröka som han var för snål för att slänga/ge bort och han chansade eftersom Arlanda aldrig har kontroller.

Sedan måste han råkat ut för en hund som markerat på weedet, vilket resulterade i att allt bagage genomsöktes och då fann man även tabletterna.

Jag har blivit markerad av hund och genomsökt bara för att jag rökt bong 16 timmar tidigare.

En polare blev ertappad med Diazepam som han köpt i Asien. Han sa att han var flygrädd och frågat om tabletter på ett apotek. "Jag vet inte ens vad det är för medicin". Han fick bara en varning.

En man flög in till Sverige med en svartkrutsrevolver utan att bli tagen.

Tullen är sannerligen ett lotteri men hundarna kan man dock inte ljuga för.

Bäst att skaffa recept på grejerna om man ska vara helt säker. Det är varken dyrt eller svårt. Det finns till och med Svensktalande kliniker just för detta syfte. De får skriva ut en månads förbrukning i taget. Man betalar 70€ och de frågar i princip: " Vad vill du ha?"
Senast redigerad av Benasque 2026-03-15 kl. 09:02.
Citera
2026-03-15, 09:37
Medlem
brianmolkos avatar
Inte undra på vi inte känner till 4d4m w00d5 (ja jag kör censur av namn) med tanke på var ska man kolla ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in