2026-03-14, 20:43
Medlem
Vad kan vi säga om Renomix.se och deras tjänst? Någon här på forumet som har erfarenhet av dem?

De påstår att de kan få bort länkar från Lexbase, Krimfup när man googlar på sitt namn.

Finns en del blogginlägg från deras sida om alla möjliga databaser där mycket fokus ligger på att få vara anonym på nätet och inte jagas för sina tidigare brott .
Citera
2026-03-14, 20:50
Medlem
Om inte jag kan ta bort mig från upplysning.se vad är deras hemliga trick?
Citera
2026-03-14, 21:02
Medlem
svampdamps avatar
Vi give oss inte förrän vi har uttömt alla möjligheter att skydda ditt rykte.

Lagom seriöst intryck. Sidan ser dessutom ut som ett generisk AI bygge.

De skryter om sitt säkerhetsarbete och att sekretess är viktigt men de saknar ett ledningssystem för informationssäkerhet ex. ISO27001 eller annan motsvarighet. Hur kan jag lita på att de skyddar min information?

Deras dataskyddsombud eller personuppgiftsansvarige har dessutom en Gmail-adress.
Senast redigerad av svampdamp 2026-03-14 kl. 21:07.
Citera
2026-03-14, 21:59
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vi give oss inte förrän vi har uttömt alla möjligheter att skydda ditt rykte.

Lagom seriöst intryck. Sidan ser dessutom ut som ett generisk AI bygge.

De skryter om sitt säkerhetsarbete och att sekretess är viktigt men de saknar ett ledningssystem för informationssäkerhet ex. ISO27001 eller annan motsvarighet. Hur kan jag lita på att de skyddar min information?

Deras dataskyddsombud eller personuppgiftsansvarige har dessutom en Gmail-adress.
Kan det måhända vara en scamsajt?
Citera
2026-03-14, 22:04
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan det måhända vara en scamsajt?

Inte nödvändigtvis men inga jag skulle anlita för något iallafall. Men vem vet de kanske är jätteduktiga.
Citera
2026-03-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Om inte jag kan ta bort mig från upplysning.se vad är deras hemliga trick?
Deras hemliga trick? Du pyntar ju 199kr så dom kan sätta in det tunga artilleriet för din räkning, och om dom stöter på patrull från någon part du vill ska plocka ned din information, tex upplysning.se, då jävlar drar O.J Simpsons advokater dom till domstol haha
Det är enligt deras hemsida (med engelska ord här och där) en kostnad på 199kr för att påbörja arbetet sen en restavgift som är ospecificerad, men det står att den är beroende på komplexitet. Det är en hemsida som är dåligt formulerad och en självklar scam. I samma veva som du betalar så säljer dom dina personuppgifter till varenda skurk. Jag köper hellre en abonnemangsbaserad produkt som en invandrare säljer via telefon. Det här företaget består av hala pundare vars enda syfte är att få en möjlighet att skicka en restfaktura som kommer vara skyhög. Dom kommer skicka den till inkassobolag och lägga på räntor, tills många betalar av rädsla att hamna hos kronofogden.
Det är tur att hemsidan är skriven av en lågutbildad medlem i dalennätverket så jag tror inte särskilt många kommer att anlita renomix.se
Citera
2026-03-29, 00:33
Medlem
Någon som testat detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här