Citat:
Ursprungligen postat av
missbildadApa99
och levande varelser så som människor men även ruskiga vilda djur är extremt läskiga. Men mest så människor och deras teknologiska skapelser, jag vet inte vilken värld jag befinner mig i, vi har som befolkning accepterat att världen är helt normal, inget övernaturligt, inget skumt......Men den är extremt skum, och Läskig! Farlig! All teknik till exempel, Jag har fan ingen aning om vad för hemlig teknik som används för att kontrollera befolkningen, och vi har ingen aning om ifall en galen människa som breivik var indoktrinerad, radikaliserad för att utföra ett visst dåd, detta gäller alla andra psykon som den där pilbågsskytten i norge, eller rickard andersson.
jag kan tänka mig att väldigt många dåd har en suspekt och organiserad orsak+verkan
Vi lever i en värld där psykopater och galna schizzon kan agera hur de vill när de vill....
men den blinda massan bara förnekar att denna värld inte är helt bizzarr, helt galen......
jag känner mig väldigt ångestfylld och paranoid just nu, men jag tror inte att jag har 'fel' i min tolkning av verkligheten. Om jag tar mina mediciner blundar jag mer eller mindre för sanningen, sväljer det blåa pillret. Usch, fegt.
Citat:
Ursprungligen postat av
missbildadApa99
jag har varit med om riktigt otäcka saker, PTSD-inducerande saker........
vems fel? Är det karma för vad jag gjort i mitt förra liv?
Citat:
Ursprungligen postat av
missbildadApa99
jag har haloperidol tabletter
Nej du blir inte mindre
medveten av att ta din antipsykotiska medicin. Det stänger bara av det sjukliga, vilket ändå bara är brus och ingen verklig medvetenhet.
PTSD är ju en form av paranoia. Har man varit med om något som skrämt en så blir man på sin vakt för allting på ett irrationellt sätt. Det skulle vara bra för dig att ta hjälp av vård/psykolog för att kunna urskilja vad som är paranoia från din PTSD och paranoia från din psykossjukdom.
Ett gott och genuint råd från mig är att du ska söka dig till det spirituella och eller det religiösa. Där kan du med din neurotiska personlighet äntligen kunna få grunda dig själv på
ett riktigt sätt, och också få svar på dina existensiella frågor om karma och varför du drabbats av lidande (vilket kan vara en medicin i sig att få ett svar på). Det finns nog inget annat som lika bra kan läka dig
i ditt inre som att gå den spirituella vägen. Förutom att självklart
också göra så som läkarna säger till dig, bland annat att ta den medicin som dom ordinerar dig. Sjukvården och andra samhällssystem är faktiskt
inte korrupta i sin kärna, det finns bara många störda elaka
individer som vistas där, precis som det gör i resten av världen.
Ta hand om dig.