2026-03-14, 21:08
Avslutad
och levande varelser så som människor men även ruskiga vilda djur är extremt läskiga. Men mest så människor och deras teknologiska skapelser, jag vet inte vilken värld jag befinner mig i, vi har som befolkning accepterat att världen är helt normal, inget övernaturligt, inget skumt......Men den är extremt skum, och Läskig! Farlig! All teknik till exempel, Jag har fan ingen aning om vad för hemlig teknik som används för att kontrollera befolkningen, och vi har ingen aning om ifall en galen människa som breivik var indoktrinerad, radikaliserad för att utföra ett visst dåd, detta gäller alla andra psykon som den där pilbågsskytten i norge, eller rickard andersson.

jag kan tänka mig att väldigt många dåd har en suspekt och organiserad orsak+verkan

Vi lever i en värld där psykopater och galna schizzon kan agera hur de vill när de vill....
men den blinda massan bara förnekar att denna värld inte är helt bizzarr, helt galen......

jag känner mig väldigt ångestfylld och paranoid just nu, men jag tror inte att jag har 'fel' i min tolkning av verkligheten. Om jag tar mina mediciner blundar jag mer eller mindre för sanningen, sväljer det blåa pillret. Usch, fegt.
2026-03-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missbildadApa99
och levande varelser så som människor men även ruskiga vilda djur är extremt läskiga. Men mest så människor och deras teknologiska skapelser, jag vet inte vilken värld jag befinner mig i, vi har som befolkning accepterat att världen är helt normal, inget övernaturligt, inget skumt......Men den är extremt skum, och Läskig! Farlig! All teknik till exempel, Jag har fan ingen aning om vad för hemlig teknik som används för att kontrollera befolkningen, och vi har ingen aning om ifall en galen människa som breivik var indoktrinerad, radikaliserad för att utföra ett visst dåd, detta gäller alla andra psykon som den där pilbågsskytten i norge, eller rickard andersson.

jag kan tänka mig att väldigt många dåd har en suspekt och organiserad orsak+verkan

Vi lever i en värld där psykopater och galna schizzon kan agera hur de vill när de vill....
men den blinda massan bara förnekar att denna värld inte är helt bizzarr, helt galen......

jag känner mig väldigt ångestfylld och paranoid just nu, men jag tror inte att jag har 'fel' i min tolkning av verkligheten. Om jag tar mina mediciner blundar jag mer eller mindre för sanningen, sväljer det blåa pillret. Usch, fegt.
Vad skulle den annars vara så att du inte blir paranoid och ångestfylld?
2026-03-14, 21:31
Medlem
pn222jws avatar
Det är sant - vi kan ännu inte förklara och kontrollera våra liv och vår verklighet. Om allt blir bättre kommer våra efterkommande om femtusen år se tillbaka på oss ungefär som vi betraktar grottmänniskorna. Människan kan bara hoppas gå emot en bättre ordning. Vi lever fortfarande slumpmässigt.
2026-03-14, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vad skulle den annars vara så att du inte blir paranoid och ångestfylld?
kärleksfull och omhändertagande......Vilket den är till en viss del.............
jag tror väl mycket beror också på alla intryck jag matat mig med under hela mitt liv, våldsam otäck media..........
det har format min världsbild, och på sätt attraherar jag sådana situationer in i mitt liv, jag har varit med om riktigt otäcka saker, PTSD-inducerande saker........

vems fel? Är det karma för vad jag gjort i mitt förra liv? är det determinsmens lagar, jag växte upp och fick spela extremt våldsamma spel vid en tidig ung ålder medan alla andra spelade bolibompa spel på den tiden. Och denna sociala utfrysning som följde från detta att jag var oempatisk och våldsam ledde till att jag blev mobbad osv..........

jag vet inte det är komplicerat men jag kan inte gå ut på stan utan att vara Hypervigilant på ifall någon kommer och hämnas på mig, eller vill håna mig osv........
2026-03-14, 21:35
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:

Hur många dagar har du levt isolerat?

Jag blir jätterädd för världen utanför mitt fönster efter en rejäl bakfylla 😵 varje röst, skrik, ljud - oroar mig. Sedan nyktrar jag till och slutar bry mig, plötsligt är den delen av mig avtrubbad.

Vad tar du för mediciner?
2026-03-14, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hur många dagar har du levt isolerat?

Jag blir jätterädd för världen utanför mitt fönster efter en rejäl bakfylla 😵 varje röst, skrik, ljud - oroar mig. Sedan nyktrar jag till och slutar bry mig, plötsligt är den delen av mig avtrubbad.

Vad tar du för mediciner?
många dagar och månader. har träffat närstående vid vissa tillfällen.
jo jag drack också alkohol nyligen och det kan ha påverkat detta sinnestillstånd...
jag har haloperidol tabletter
2026-03-14, 21:42
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
många dagar och månader. har träffat närstående vid vissa tillfällen.
jo jag drack också alkohol nyligen och det kan ha påverkat detta sinnestillstånd...
Ja men där har du svaret.

Ta dina mediciner, annars kommer du gå runt och känna dig rädd och orolig. Försök komma ut lite och prata med folk.. undvik alkohol helt och hållet.
2026-03-14, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja men där har du svaret.

Ta dina mediciner, annars kommer du gå runt och känna dig rädd och orolig. Försök komma ut lite och prata med folk.. undvik alkohol helt och hållet.
oj ;_;
2026-03-14, 22:44
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Citat:
jag har varit med om riktigt otäcka saker, PTSD-inducerande saker........

vems fel? Är det karma för vad jag gjort i mitt förra liv?
Citat:
Nej du blir inte mindre medveten av att ta din antipsykotiska medicin. Det stänger bara av det sjukliga, vilket ändå bara är brus och ingen verklig medvetenhet.

PTSD är ju en form av paranoia. Har man varit med om något som skrämt en så blir man på sin vakt för allting på ett irrationellt sätt. Det skulle vara bra för dig att ta hjälp av vård/psykolog för att kunna urskilja vad som är paranoia från din PTSD och paranoia från din psykossjukdom.

Ett gott och genuint råd från mig är att du ska söka dig till det spirituella och eller det religiösa. Där kan du med din neurotiska personlighet äntligen kunna få grunda dig själv på ett riktigt sätt, och också få svar på dina existensiella frågor om karma och varför du drabbats av lidande (vilket kan vara en medicin i sig att få ett svar på). Det finns nog inget annat som lika bra kan läka dig i ditt inre som att gå den spirituella vägen. Förutom att självklart också göra så som läkarna säger till dig, bland annat att ta den medicin som dom ordinerar dig. Sjukvården och andra samhällssystem är faktiskt inte korrupta i sin kärna, det finns bara många störda elaka individer som vistas där, precis som det gör i resten av världen.

Ta hand om dig.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-03-14 kl. 22:47.
2026-03-14, 22:50
Moderator
evilhoneys avatar
Diskussionsunderlag och frågeställning saknas, vi låser tråden här.
//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in