2026-03-14, 17:21
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu när det är fait accompli att det inte blir något Europaspel i skåne i år kommer det att påverka organisationen?

En sportchef ska in from sommar men Daniel Andersson ska fortsatt ha sista ordet men fråntas allt ansvar vid felvärvningar. Annars ingen annan förändring. Carléns cirkus ser ut rulla vidare.
Citera
2026-03-14, 17:22
Medlem
Valvantos avatar
Hyfsat bjudodds med 9x degen på att Mjällby gör om fjolårets succé. Förvånar mig inte alls om de tar dubbeln i bara farten. Bara vi som kan stoppa dem.
Citera
2026-03-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Har du något man kan läsa om att Hammarby skulle försökt anlita Jamestown? Skulle vara väldigt förvånad när vi dels jobbat med Twelve senaste 5-6 åren och främst jobbat på att själva driva video & datascouting team, det lilla man vet om Jamestown går ju tvärt emot detta.

Tyvärr är detta nog perfekt för Djurgården som vad det verkar legat en bra bit efter på området, man hoppar över mycket av grundarbetet man behöver göra och kliver på en organisation som verkar ligga långt framme i utvecklingen. Sedan återstår ju att se om man hitta ett sätt att få det att fungera i praktiken.

Det är ju tråkigt för fotbollen när lokala legender där man brinner för klubben som Bosse byts ut mot anonyma analytiker i London.

Tyvärr bara hörsägen, därav ”vad jag hört”, så ta det för vad det är.

I övrigt är jag helt enig med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Amen to that. Bosse alltså, svår hatkärlek. Eller nä, det är nog mest kärlek ändå till honom. Det är något sorgligt att han försvinner för att Jamestown ska in. Bosse är en av få sportchefer man skulle kunna pröjsa för att ta en öl med. Länge leve Bosse! Hoppas han blir kvar på något sätt hos er.

Väldigt fint skrivet. Faktiskt.

Bosse är tyvärr verkligen lika stolt som han älskar föreningen och det finns ingen chans att han är kvar. Det är riktigt sorgligt.
Citera
2026-03-14, 18:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu när det är fait accompli att det inte blir något Europaspel i skåne i år kommer det att påverka organisationen?

Förhoppningsvis gör man sig kvitt ALLA trötta och skadebenägna gubbar, och börjar om.

Den här eran är över.
Citera
2026-03-14, 18:11
Medlem
Är GAIS och Mjällby två lag som gör om SM-Guldet?

Känns så när både AIK och Malmö blev utspolade med badvattnet i Svenska Cupen.
Citera
2026-03-14, 18:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Tyvärr bara hörsägen, därav ”vad jag hört”, så ta det för vad det är.

I övrigt är jag helt enig med dig.

Väldigt fint skrivet. Faktiskt.

Bosse är tyvärr verkligen lika stolt som han älskar föreningen och det finns ingen chans att han är kvar. Det är riktigt sorgligt.
Stoltheten har gett er en jävla maktposition. Det tas för givet i era led antar jag döma av hur jag hört folk skrikit att han ska bort. Jag kommer sakna honom.

Har genom åren tänkt på en krönika Poya Asbaghi skrev på Inters svenska fans 2009 när jag tänker hur folk (och säkert jag någon gång…) här hånar Bosse senaste åren:

”Det är inte förrän du är omringad av hatare som du vet att du är framgångsrik”
Citera
2026-03-14, 18:53
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifq
Är GAIS och Mjällby två lag som gör om SM-Guldet?

Känns så när både AIK och Malmö blev utspolade med badvattnet i Svenska Cupen.

Nja. AIK var bra och kunde ha vunnit matchen. Mjällby däremot pulveriserade Malmö. De och Hammarby är nog favoriter till Allsvensk seger. Sen ser ju Sirius väldigt starka ut också.
Citera
2026-03-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Nja. AIK var bra och kunde ha vunnit matchen. Mjällby däremot pulveriserade Malmö. De och Hammarby är nog favoriter till Allsvensk seger. Sen ser ju Sirius väldigt starka ut också.

AIK är inget utan den blå ambulansen (Johanna - https://open.spotify.com/track/0svs9ZoeJGzm7WjDteE4js?si=1e84dd1aabf543b6)

Sakas en riktig STRIKER / STRAJKER - Killen som gör 20-30 mål per säsong.

GAIS hade ju han ... Lundgren eller vad han heter avstängd eller skadad eller förkyld.

Hoppas en källarhund (Underdog) vinner 2026 eller Mjällby igen då alla sa det var flyt / "fluke" (an unlikely chance occurrence, especially a surprising piece of luck.)
Citera
2026-03-14, 19:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Klart bättre. Fullständigt pissade på er i första halvlek. Kanske lite jämnare andra, men vi är fortsatt klart bättre. Ska vara frispark på Ayari (?) precis innan ett 3-2 mål.

Hade matchen spelats på Nationalarenan hade ni inte haft en suck.

Hur som helst, win some lose some. Ser hellre att Brottargais vinner cupen än Minkbönderna. Övriga alternativ behöver vi inte ens överväga.
Senast redigerad av Teu 2026-03-14 kl. 19:51.
Citera
2026-03-14, 20:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Klart bättre. Fullständigt pissade på er i första halvlek. Kanske lite jämnare andra, men vi är fortsatt klart bättre. Ska vara frispark på Ayari (?) precis innan ett 3-2 mål.

Hade matchen spelats på Nationalarenan hade ni inte haft en suck.

Hur som helst, win some lose some. Ser hellre att Brottargais vinner cupen än Minkbönderna. Övriga alternativ behöver vi inte ens överväga.
GAIS vann väl första halvlek med 1-0? 🤔

Förvånansvärt lätt att spela sig igenom ert försvar. Blev ej förvånad när 3-2 kom på övertid. Det var en otrolig mental nedvikning av era juniorer.
Citera
2026-03-14, 20:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Har du något man kan läsa om att Hammarby skulle försökt anlita Jamestown? Skulle vara väldigt förvånad när vi dels jobbat med Twelve senaste 5-6 åren och främst jobbat på att själva driva video & datascouting team, det lilla man vet om Jamestown går ju tvärt emot detta.

Tyvärr är detta nog perfekt för Djurgården som vad det verkar legat en bra bit efter på området, man hoppar över mycket av grundarbetet man behöver göra och kliver på en organisation som verkar ligga långt framme i utvecklingen. Sedan återstår ju att se om man hitta ett sätt att få det att fungera i praktiken.

Det är ju tråkigt för fotbollen när lokala legender där man brinner för klubben som Bosse byts ut mot anonyma analytiker i London.
Det står lite varstans att ni fått nobben av Jamestown.

Rykte möjligen men envist sådant.
Citera
2026-03-14, 20:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det står lite varstans att ni fått nobben av Jamestown.

Rykte möjligen men envist sådant.

Ok skicka gärna lite länkar om det är ngt seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in