2026-03-14, 16:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Dom borde tömma MFF-klacken och sen starta matchen. Så borde de göra varje gång sånt här händer. Då skulle fackelkastandet garanterat stoppas snabbt som fan
Är du alltid för kollektiv bestraffning, eller är det bara i det här fallet?
2026-03-14, 16:49
Medlem
En annan sak som man kan ta med sig från den här matchen (om resultatet står sig) är att Wallinder hållit nollan i samtliga tävlingsmatcher för Mjällby. Det insläppta målet mot Värnamo var mot Lundin, och för övrigt så var det Viktor Gustafssons fel att det blev mål.
2026-03-14, 16:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Dom borde tömma MFF-klacken och sen starta matchen. Så borde de göra varje gång sånt här händer. Då skulle fackelkastandet garanterat stoppas snabbt som fan
Så om jag är på krogen och ett par fyllon börjar slåss ska jag också bli utslängd?
2026-03-14, 16:52
Medlem
När torskade Malmö sist mot ett svenskt lag med de här siffrorna?
2026-03-14, 16:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Man måste vara snabbare på att ta beslut om matchen skall fortsätta eller ej. Vad är poängen med "vi fortsätter om 11 minuter"?? Vadå, är det mer säkert då än om 9 eller 4 eller 1 minut?
2026-03-14, 16:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är du alltid för kollektiv bestraffning, eller är det bara i det här fallet?
Har du någon bättre idé eller är du också pyroman? Att bli självdömda kommer att bita rejält. De kommer att hålla reda på varandra - det är i egentlig mening inte ett straff utan en väg fram för att slippa fotbollsförbrytare.
2026-03-14, 16:53
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
En annan sak som man kan ta med sig från den här matchen (om resultatet står sig) är att Wallinder hållit nollan i samtliga tävlingsmatcher för Mjällby.
Inte särskilt förvånad. Tyckte av det lilla jag såg av Öster förra säsongen att han ändå gjorde det han skulle gott och väl, knappast hans fel att de åkte ur.

Sen får man ju ha med sig att han kommer till ett extremt välfungerande lag, vilket såklart underlättar.
2026-03-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fem blåklädda runt Mjällbyspelaren, som ändå får passa ut till Stroud, vilket leder till mål.

Det är mer än schweizerost, det är Kejsarens nya kläder.

Vilken lektion av de gula! De pulvriserar oss precis som FC Köpenhamn gjorde.

Godmorgon! eller vad Arne Hegerfors nu hade sagt.
Markus Rosenberg och hans tid i MFF är saknad.
2026-03-14, 16:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Har du någon bättre idé eller är du också pyroman? Att bli självdömda kommer att bita rejält. De kommer att hålla reda på varandra - det är i egentlig mening inte ett straff utan en väg fram för att slippa fotbollsförbrytare.
Är du alltid för dåliga idéer bara för att du inte kan komma på bättre idéer?
2026-03-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
När torskade Malmö sist mot ett svenskt lag med de här siffrorna?

Kom och torskade med 5-1 på studenternas i höstas.
2026-03-14, 16:57
Medlem
ZlatanManias avatar
https://x.com/RobinDahling/status/2032817738130010586/photo/1

Experterna med mer tränat öga än mig får avgöra.
2026-03-14, 16:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så om jag är på krogen och ett par fyllon börjar slåss ska jag också bli utslängd?
Ja tammefan om du understöder det genom att inte ha guts nog att inta en klar attityd att du ogillar slagsmålet.

Sen förslog jag ju inte att resten av arenan skall tömmas utan endast sektionen som inte håller sig i schack. Ja vad har du för förslag som är bättre? Att låta det fortgå kan väl ändå inte vara din melodi......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in