Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Vi är många här som har haft svåra uppväxter, men i vuxen ålder ligger ansvaret på en själv att söka hjälp.
Så är det ju till 100 %, jag tror det är otroligt många som har haft det jobbigt - i olika grader - under sin uppväxt. För att komma vidare krävs det ju dock en vilja att faktiskt bli bättre. Tyvärr kan en del människor fastna så i
identiteten som offer att man trivs att vältra i sig det tidigare eländet.
Citat:
Ursprungligen postat av
57000
Där framgick det helt att han blivit kritiserad av sin mamma och syster, bl a för sitt utseende och att ingen kunde bli kär i honom med tanke på hur han ser ut. Hemsk historia förstås och inget han förtjänar men han vägrade terapi eller annat som hade kunnat få honom fri från sin familj och bytte till Flashback istället där han får mer medhåll.
Det låter verkligen hemskt tråkigt, och på samma väldigt synd att inte kunna tänka sig terapi. Jag är helt säker på att det skulle lösa hela problemet, då det ju i nutid med all sannolikhet är inbillat.
Citat:
Ursprungligen postat av
57000
Jag tror inte att han har varit på särskilt många dejter, 10-20 st kanske, och har väldigt svårt att tro att han fått negativa kommentarer om sitt utseende så många gånger som han vill påskina. Människor brukar vara mer artiga än så och istället tacka nej till dejt nr 2 om man inte gillar dejtens utseende.
Ja, det är ju liksom inte så det går till på dejter. Folk är otroligt sällan så oartiga och elaka. Dessutom med nätdejtning så har ju alla ändå sett en bild på den andra redan innan, så det ska ju inte bli en total överraskning vem man möter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Jag tror inte att det finns något jag kan förändra för att ändra min situation? Helt ärligt så tror jag inte på det. Jag är mentalt låst.
Det är klart det finns saker du kan ändra. Möjligheterna är snarast oändliga. Vad det handlar är om att identifiera vad som skulle vara bäst att börja arbeta på och sedan
ha en vilja att göra det.