2026-03-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Så det var därför jag slutade skriva där? Det visste jag inte.
Jag fick aldrig medhåll? Det visste jag inte heller.
Varför slutade du skriva där då? Ingen höll någonsin med dig, och samma verkar det bli här eftersom du aldrig kommer vidare utan bara ältar allt om och om igen.

Om jag kommer ihåg rätt så var de vanligaste tipsen: lär känna killar först, flytta för att upptäcka nya sidor hos dig själv, utbilda dig så att du kan få ett annat jobb, terapi.

Du vägrade allt utan fortsatte gnälla och vara martyr trots att du höll på i många år och fick många, många fina och förstående svar tills folk förstod att det bara gick i cirklar. Precis som här.
Citera
2026-03-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Varför slutade du skriva där då? Ingen höll någonsin med dig, och samma verkar det bli här eftersom du aldrig kommer vidare utan bara ältar allt om och om igen.

Om jag kommer ihåg rätt så var de vanligaste tipsen: lär känna killar först, flytta för att upptäcka nya sidor hos dig själv, utbilda dig så att du kan få ett annat jobb, terapi.

Du vägrade allt utan fortsatte gnälla och vara martyr trots att du höll på i många år och fick många, många fina och förstående svar tills folk förstod att det bara gick i cirklar. Precis som här.

Du vet allt om mig så du kan ju tala om varför jag slutade skriva där.

Då måste jag ha drömt att folk höll med mig.
Citera
2026-03-14, 14:41
Medlem
Citat:
Du vet allt om mig så du kan ju tala om varför jag slutade skriva där.

Då måste jag ha drömt att folk höll med mig.
Är din uppfattning att du får medhåll här på FB?
Citera
2026-03-14, 14:43
Medlem
Citat:
Det är ju märkligt om man "ger igen" på män för att det känns bättre då. Jag har aldrig sagt saker till kvinnor jag träffat för att få dom att känna sig otillräckliga. Det var flera som inte hade perfekta kroppar, som hade extrakilon t ex. Varför skulle jag säga nåt om det till henne?
Men jag kanske förtjänar att få höra sånt från kvinnor, för att andra män tidigare har sagt saker till henne om hennes kropp.

Ber om ursäkt att jag missuppfattade. Har ofta sett att kvinnor brukar ta till det kortet i diskussioner där män skriver om sånt de upplever som jobbiga.
Att kvinnor alltid har det värre, som blir misshandlade och våldtagna av män.

Den moral jag har är att inte ge mig på - eller exploatera - personers svagheter och att inte ge sig på de individer och grupper som står längst ner i hackordningen. En person kan ha en solklar uppenbar brist, men det ger mig ingen rätt att ge mig på den bristen eller att sparka på någon som redan ligger. Sen är en annan fråga att jag inte heller tycker att jag är smakdomare om vi pratar om utseende och personlighet hos motsatt kön och tror att jag har någon slags rätt att tala för vad alla kvinnor tycker är attraktivt.
Citera
2026-03-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottor123
Den moral jag har är att inte ge mig på - eller exploatera - personers svagheter och att inte ge sig på de individer och grupper som står längst ner i hackordningen. En person kan ha en solklar uppenbar brist, men det ger mig ingen rätt att ge mig på den bristen eller att sparka på någon som redan ligger. Sen är en annan fråga att jag inte heller tycker att jag är smakdomare om vi pratar om utseende och personlighet hos motsatt kön och tror att jag har någon slags rätt att tala för vad alla kvinnor tycker är attraktivt.

Jag tycker det är konstigt att många vuxna människor (de flesta?) vet att alla har nåt att kämpa med. Varför då leta fel och klanka ner och förlöjliga andra? Vad ska den personen göra med den informationen? Bli bättre?
Tänk om man redan är tillräcklig.
Känns det bättre för t ex en man som redan har saker att kämpa med, att kvinnor säger att han ser fel ut, är fel, gör fel?
Och hur kan kvinnor veta vad andra kvinnor vill ha?
Känner dom alla kvinnor?
Kanske att alla hennes väninnor har samma smak
Citera
2026-03-14, 15:18
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi är många här som har haft svåra uppväxter, men i vuxen ålder ligger ansvaret på en själv att söka hjälp.

Så är det ju till 100 %, jag tror det är otroligt många som har haft det jobbigt - i olika grader - under sin uppväxt. För att komma vidare krävs det ju dock en vilja att faktiskt bli bättre. Tyvärr kan en del människor fastna så i identiteten som offer att man trivs att vältra i sig det tidigare eländet.

Citat:
Där framgick det helt att han blivit kritiserad av sin mamma och syster, bl a för sitt utseende och att ingen kunde bli kär i honom med tanke på hur han ser ut. Hemsk historia förstås och inget han förtjänar men han vägrade terapi eller annat som hade kunnat få honom fri från sin familj och bytte till Flashback istället där han får mer medhåll.

Det låter verkligen hemskt tråkigt, och på samma väldigt synd att inte kunna tänka sig terapi. Jag är helt säker på att det skulle lösa hela problemet, då det ju i nutid med all sannolikhet är inbillat.

Citat:
Jag tror inte att han har varit på särskilt många dejter, 10-20 st kanske, och har väldigt svårt att tro att han fått negativa kommentarer om sitt utseende så många gånger som han vill påskina. Människor brukar vara mer artiga än så och istället tacka nej till dejt nr 2 om man inte gillar dejtens utseende.

Ja, det är ju liksom inte så det går till på dejter. Folk är otroligt sällan så oartiga och elaka. Dessutom med nätdejtning så har ju alla ändå sett en bild på den andra redan innan, så det ska ju inte bli en total överraskning vem man möter.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag tror inte att det finns något jag kan förändra för att ändra min situation? Helt ärligt så tror jag inte på det. Jag är mentalt låst.

Det är klart det finns saker du kan ändra. Möjligheterna är snarast oändliga. Vad det handlar är om att identifiera vad som skulle vara bäst att börja arbeta på och sedan ha en vilja att göra det.
Citera
2026-03-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77

Det låter verkligen hemskt tråkigt, och på samma väldigt synd att inte kunna tänka sig terapi. Jag är helt säker på att det skulle lösa hela problemet, då det ju i nutid med all sannolikhet är inbillat.

Inbillat? Nej du. När jag var yngre och I min prime så var jag aldrig tillräcklig enligt kvinnor.
Då var jag mer aktiv och försökte. Jag tog första steget, jag tog chanser, riskerade lite.
Jag dejtade.

Nu när jag är äldre så är jag långt ifrån min prime. Den tiden är över, jag kommer aldrig bli så igen. Jag får mycket riktigt inte samma uppmärksamhet från kvinnor längre. Så jag är ännu mer otillräcklig nu.
Senaste åren har jag bara varit på dejt med två kvinnor. 2015 och 2019.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-03-14 kl. 15:44.
Citera
2026-03-14, 15:50
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Inbillat? Nej du.

Kan du beskriva lite mer i detalj hur du upplever att kvinnor i vardagen ger dig negativa kommentarer om din kropp? Hur går det till rent praktiskt och vad säger de?

Citat:
Nu när jag är äldre så är jag långt ifrån min prime. Den tiden är över, jag kommer aldrig bli så igen.

När man är i sin "prime" kan man bestämma själv. Jag är själv starkare än jag någonsin varit.
Citera
2026-03-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77

När man är i sin "prime" kan man bestämma själv. Jag är själv starkare än jag någonsin varit.

Det säger du? Inte dåligt. Jag märker i alla fall stor skillnad hos mig själv.
Det verkar vara vanligt att män inte längre är i sin prime efter en viss ålder.
Men du säger alltså att man kan välja själv?
Bygga muskler efter 50: den stora guiden - Styrkelabbet https://share.google/xqccWvzBIyQF6kXZ5

Jag märker även skillnad när det gäller virilitet. Men man kan kanske välja själv även där?
Senast redigerad av scaryfoot 2026-03-14 kl. 16:03.
Citera
2026-03-14, 16:03
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:

Ja, till en jättestor del kan man välja det själv, då det också sitter absolut mest i det mentala.
Citera
2026-03-14, 16:08
Medlem
För att fånga fisk så måste man fiska, och detta i ett vatten där det finns fisk.

Allt för många av oss fiskar inte alls. Vi är inte i närheten av något vatten ens. Spöet ligger bortglömt i en dammig garderob.

Det är alltid lättare om man är yngre, för ju yngre man är desto mer vistas man mer eller mindre automatiskt i miljöer där man träffar många kvinnor (för oss män) och dessutom måste umgås med dem. Jag tänker givetvis då på skolmiljön och högskolan.
Citera
2026-03-14, 16:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inbillat? Nej du. När jag var yngre och I min prime så var jag aldrig tillräcklig enligt kvinnor.
Då var jag mer aktiv och försökte. Jag tog första steget, jag tog chanser, riskerade lite.
Jag dejtade.

Nu när jag är äldre så är jag långt ifrån min prime. Den tiden är över, jag kommer aldrig bli så igen. Jag får mycket riktigt inte samma uppmärksamhet från kvinnor längre. Så jag är ännu mer otillräcklig nu.
Senaste åren har jag bara varit på dejt med två kvinnor. 2015 och 2019.

Citat:
Bygga muskler efter 50: den stora guiden - Styrkelabbet https://share.google/xqccWvzBIyQF6kXZ5

Jag märker även skillnad när det gäller virilitet. Men man kan kanske välja själv även där?

Du påminner mig jättemycket om Evie Russell i "What we do in the shadows". Du är inte en energivampyr du är en emotionellvampyr. Du livnär dig på medlidande och självömkan. Hon överträffar till och med energivampyren Colin Robinson:

https://youtu.be/PHy5YROllws?is=6m5Fit4QBjldJ9ek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in