2026-03-14, 00:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Saknar att kunna skratta här inne.

Trazke engagera dig! Får du med dig Annie (”Jackan Lööf”) på tåget så vore det en stor bonus

Nu tillhör ju arten trazkei den hibernerande sektorn av vår rika fauna, så när plastgräset ånyo börjar dofta och vårsolen värmer så kryper han ut ur sin håla, och om han inte ser sin egen skugga så är Allsvenskan nära.

Hav tröst, och tålamod. Snart får vi skratta igen. Många kommer att bli dränkta i Häckens badbalja även detta år. Flest gånger gissar jag att detta öde drabbar Daniel Andersson.
Citera
2026-03-14, 08:57
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nu tillhör ju arten trazkei den hibernerande sektorn av vår rika fauna, så när plastgräset ånyo börjar dofta och vårsolen värmer så kryper han ut ur sin håla, och om han inte ser sin egen skugga så är Allsvenskan nära.

Hav tröst, och tålamod. Snart får vi skratta igen. Många kommer att bli dränkta i Häckens badbalja även detta år. Flest gånger gissar jag att detta öde drabbar Daniel Andersson.

Haha. Hibernera?

Kanske bara jag men fick googla. Älskar konceptet dock och ska försöka pröva vintern 2026/2027

Hoppas du har rätt och har absolut inget emot om Slidled får lite gliringar under året. Med det sagt förtjänar såklart också han de hyllningar han berättigat ska ha när även hans dag i föreningen är till ända.
Citera
2026-03-14, 11:22
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Ja, nu handlade inte mitt inlägg om själva analysverktyget som mycket riktigt både är exklusivt och världsledande, utan om svensk fotbolls utveckling. Jag började inte följa Allsvenskan på grund av att jag var intresserad av vem som jobbar mest med KPI:er… men ja, det kommer väl ”bli bra”. Det är liksom inte en slump att andra lag som är mycket mer utvecklade i sin analysverksamhet (bajen och mjällby av vad jag hört) har försökt med Jamestown.

Det är bara så jävla tråkig och själlös utveckling av hela sporten.

Har du något man kan läsa om att Hammarby skulle försökt anlita Jamestown? Skulle vara väldigt förvånad när vi dels jobbat med Twelve senaste 5-6 åren och främst jobbat på att själva driva video & datascouting team, det lilla man vet om Jamestown går ju tvärt emot detta.

Tyvärr är detta nog perfekt för Djurgården som vad det verkar legat en bra bit efter på området, man hoppar över mycket av grundarbetet man behöver göra och kliver på en organisation som verkar ligga långt framme i utvecklingen. Sedan återstår ju att se om man hitta ett sätt att få det att fungera i praktiken.

Det är ju tråkigt för fotbollen när lokala legender där man brinner för klubben som Bosse byts ut mot anonyma analytiker i London.
Citera
2026-03-14, 11:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Ja, nu handlade inte mitt inlägg om själva analysverktyget som mycket riktigt både är exklusivt och världsledande, utan om svensk fotbolls utveckling. Jag började inte följa Allsvenskan på grund av att jag var intresserad av vem som jobbar mest med KPI:er… men ja, det kommer väl ”bli bra”. Det är liksom inte en slump att andra lag som är mycket mer utvecklade i sin analysverksamhet (bajen och mjällby av vad jag hört) har försökt med Jamestown.

Det är bara så jävla tråkig och själlös utveckling av hela sporten.
Amen to that. Bosse alltså, svår hatkärlek. Eller nä, det är nog mest kärlek ändå till honom. Det är något sorgligt att han försvinner för att Jamestown ska in. Bosse är en av få sportchefer man skulle kunna pröjsa för att ta en öl med. Länge leve Bosse! Hoppas han blir kvar på något sätt hos er.
Citera
2026-03-14, 12:11
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Amen to that. Bosse alltså, svår hatkärlek. Eller nä, det är nog mest kärlek ändå till honom. Det är något sorgligt att han försvinner för att Jamestown ska in. Bosse är en av få sportchefer man skulle kunna pröjsa för att ta en öl med. Länge leve Bosse! Hoppas han blir kvar på något sätt hos er.

❤️

Typ snyggast glajor i stan också. Bara en sån sak.
Citera
2026-03-14, 12:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
❤️

Typ snyggast glajor i stan också. Bara en sån sak.
Zengin is back in town, sorry. Quantum Lunkster Holmes har säkert någon uträkning på optimal glajform utifrån mätning av skalle han kan dela med sig av.
Citera
2026-03-14, 12:30
Medlem
Londons avatar
Citat:
Zengin is back in town, sorry. Quantum Lunkster Holmes har säkert någon uträkning på optimal glajform utifrån mätning av skalle han kan dela med sig av.

😄

Alexander Östlunds okände bastard till bror. Länge leve allsvenskan 🍻
Citera
2026-03-14, 12:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Haha. Hibernera?

Kanske bara jag men fick googla. Älskar konceptet dock och ska försöka pröva vintern 2026/2027

Hoppas du har rätt och har absolut inget emot om Slidled får lite gliringar under året. Med det sagt förtjänar såklart också han de hyllningar han berättigat ska ha när även hans dag i föreningen är till ända.

Hehe, tydligen heter Super-Bosses super-son David och inget annat. Nåväl ... ingenting är omöjligt.
Citera
2026-03-14, 12:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
😄

Alexander Östlunds okände bastard till bror. Länge leve allsvenskan 🍻
Nu gick jag precis på Ringvägen och då tänkte jag på ett inlägg du skrev häromdagen. Om min skånska hade varit bättre så hade jag spelat in det
Citera
2026-03-14, 13:09
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hehe, tydligen heter Super-Bosses super-son David och inget annat. Nåväl ... ingenting är omöjligt.

Ah! Deras målvaktstalang. Ja även han står såklart i skottgluggen

Citat:
Nu gick jag precis på Ringvägen och då tänkte jag på ett inlägg du skrev häromdagen. Om min skånska hade varit bättre så hade jag spelat in det

Var den vit? 😄 Hade föraren naturliga armar?
Citera
2026-03-14, 16:42
Medlem
Londons avatar
Haha Malmö. Inget Europa i år.

Hälften vunnet redan. Dessvärre 11 månader till nästa ÅR.
Citera
2026-03-14, 17:09
Medlem
eternussermos avatar
Nu när det är fait accompli att det inte blir något Europaspel i skåne i år kommer det att påverka organisationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in