2026-03-14, 09:15
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Israel (IDF) släppte en video då de bombat asfalt med en bild av en helikopter på.
Ok men varför släppa en AI-video med Netanyaho med 6 fingrar? Det finns ju tusentals äkta klipp där han talar och då är det bara talet och munnens rörelser som ska fixas till.
Citera
2026-03-14, 09:15
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, Iran hade fredsavtal med Israel och USA som bröts 1979. Om Sverige skulle bryta fredsavtalet med Ryssland så skulle det inte vara Ryssland som börjar kriget mot Sverige när de börjar bomba.

För femtonde gången: Det var USA som hjälpte mullorna till makten i samband med den islamiska revolutionen. Så med din logik kan man argumentera för att det var USA som bröt ”fredsavtalet” som så klart aldrig ens har existerat förutom i din fantasi.
Citera
2026-03-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehauf
Med krig på deras planhalva, syftade jag på markstrider mot en främmande aggressiv fiende inom nationens landområde. Det har de inte haft som nation.

Sen har de satt in militär mot ursprungsbefolkningen, strejkande arbetare och andra rörelser/grupper. Och haft flera expansionskrig. Men de har aldrig bedrivit ett riktigt försvarskrig mot en attackerande, invaderande fiende likt de flesta europeiska nationer har.

Öhh engelsmännen brände ner vita huset 1814. De tog Washington. Vi ska inte glömma Pancho villas räder 1916 in i texas. Eller Kriget med "Commanche empire" i 100+år

Men i modern tid har du rätt. Om vi ska koppla det till dagens krig så tror amerikanerna att Iranierna har sleeper cells i USA. De dömde en nyligen mars 2026 Asif Merchant, en pakistansk medborgare med kopplingar till det iranska revolutionsgardet (IRGC), för att ha planerat politiska lönnmord på amerikansk mark. Så risken finns nog att iranierna kan aktivera sleeper cells som svar mot USA:s attacker. Undrar om de skulle kunna klara av och göra en Ukraina med en massa drönare i en lastbil

PS Ni som tror att iranier har låg IQ nyligen slog en 15 årig iranier Magnus Carlsson i Schack.
Citera
2026-03-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Snäll?
Jag väljer pågrund av USAs aktioner att säga samtidigt som jag skriver det. Död åt USA.

1. Enda landet att som anvönts kärnvapen på civila är USA.
2.flickskolan var ett extremt krigsbrott.

Och krigsministern skryter.
Nej, fy fan, jag upprepar,.död åt USA.

Du är mordisk. Varför säger du inte ned med regimen. De dödade enligt deras egna siffror 3000 medborgare. Och andras siffror upp till 30 000.

PS Flickskolan var nog en olyckshändelse. En hemsk sådan. I princip alla japaner var militärer 1945. och kärnvapnen räddade miljoner andra asiater och japaner. Då kriget tog slut. (I mars 1945 beordrade den japanska regeringen bildandet av "Frivilliga" stridskårer)
Citera
2026-03-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Inte på Irans sida, men jag tycker att det bra att MAGA-idioten Trums trupper åker på stryck då och då. Bara pga av alla hans okunniga idiotuttalanden om krig både i Iran och Ukraina.

ali-allatoya och vad som finns kvar av iran uppskattar säkert ditt moraliska stöd....
Citera
2026-03-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Öhh engelsmännen brände ner vita huset 1814. De tog Washington. Vi ska inte glömma Pancho villas räder 1916 in i texas. Eller Kriget med "Commanche empire" i 100+år

Men i modern tid har du rätt. Om vi ska koppla det till dagens krig så tror amerikanerna att Iranierna har sleeper cells i USA. De dömde en nyligen mars 2026 Asif Merchant, en pakistansk medborgare med kopplingar till det iranska revolutionsgardet (IRGC), för att ha planerat politiska lönnmord på amerikansk mark. Så risken finns nog att iranierna kan aktivera sleeper cells som svar mot USA:s attacker. Undrar om de skulle kunna klara av och göra en Ukraina med en massa drönare i en lastbil

PS Ni som tror att iranier har låg IQ nyligen slog en 15 årig iranier Magnus Carlsson i Schack.

ja det märks att normalfördelningen av IQ fungerar så i den muslimska befolknigen, det ser vi ju i iran just nu tex....

dessa sleeper cells. som iran avvaktat att aktiver de senaste åren, vilket år ska de aktiveras?
Citera
2026-03-14, 09:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
https://chatgpt.com/share/69b5160a-8a74-8006-a56a-e1255299d7c4

Verkar inte ha funnits nåt sånt fredsavtal. Men du kanske vet bättre? Det var därför jag bad dig vara specifik med vad du menade. Vart nånstans har du fått det där ifrån?

Att ha normala diplomatiska förbindelser där man erkänner staten och landets existens är ett fredsavtal. Bara för att du inte hittar ett fredsavtal mellan Sverige och Indien betyder inte att det inte finns ett sånt och om det inte skulle ha funnits ett fredsavtal mellan USA och Iran hade det inte ens varit möjligt att resa dit reguljärt för jänkare. Du kan inte skicka handelsfartyg till en hamn i ett land där du inte har ett fredsavtal.
Citera
2026-03-14, 09:38
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du är mordisk. Varför säger du inte ned med regimen. De dödade enligt deras egna siffror 3000 medborgare. Och andras siffror upp till 30 000.

PS Flickskolan var nog en olyckshändelse. En hemsk sådan. I princip alla japaner var militärer 1945. och kärnvapnen räddade miljoner andra asiater och japaner. Då kriget tog slut. (I mars 1945 beordrade den japanska regeringen bildandet av "Frivilliga" stridskårer)
Varför?
Lägg ner.
Död åt USA.

Jag är arg, en mänsklig känsla.

Gällande regimen Iran uppskattar jag den på samma sätt som jag uppskattar Israels regim.
Citera
2026-03-14, 09:39
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
För femtonde gången: Det var USA som hjälpte mullorna till makten i samband med den islamiska revolutionen. Så med din logik kan man argumentera för att det var USA som bröt ”fredsavtalet” som så klart aldrig ens har existerat förutom i din fantasi.

Det är irrelevant i sammanhanget. Sverige kan inte bomba Ryssland bara för att Ryssland destabiliserat Sverige utan att ta på sig ett formellt Casus Belli.
Citera
2026-03-14, 09:39
Medlem
USAs Pete Hegseth säger Irans alla i regeringen är rädda små råttor som gömmer sig i underjorden,,,

Sen ser man video på Irans utrikesminister ute å går på gatan i Teheran och hälsar på folk... https://youtube.com/shorts/CC2V_ERL8ug?si=JUstxsUbjvstKaa2

Varför ljuger USA så mycket?
Citera
2026-03-14, 09:40
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Varför?
Lägg ner.
Död åt USA.

Jag är arg, en mänsklig känsla.

Gällande regimen Iran uppskattar jag den på samma sätt som jag uppskattar Israels regim.

Hur menar du då? Uppskattar du ingen av dem eller uppskattar du båda lika mycket?
Citera
2026-03-14, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
ja det märks att normalfördelningen av IQ fungerar så i den muslimska befolknigen, det ser vi ju i iran just nu tex....

dessa sleeper cells. som iran avvaktat att aktiver de senaste åren, vilket år ska de aktiveras?

De verkar åtminstone haft en där. Som USA fick fast. Du får ringa IRGC och fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in