2026-03-13, 17:38
Medlem
Du kan testa svart hennafärg, helt naturligt och bra för håret. Ta inte den orangea bara…
Citera
2026-03-13, 17:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Det är bra, mindre risk för cancer.

Att köra med alla olika konstiga krämer, salvor, olika medel och annan skit som många kletar på sig har jag aldrig förstått. Huden är en otrolig del av kroppen och klarar mycket mer än vad många tror.
Citera
2026-03-13, 17:47
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
är du inte orolig för hur dina zink-värden är?
Nah, det har jag inte tänkt på, men nu äter jag så klart inte kilo med koppar heller så troligen inget problem. Av dom två ämnen verkar koppar vara viktigare.
Citera
2026-03-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Du kan testa svart hennafärg, helt naturligt och bra för håret. Ta inte den orangea bara…
finns det nått bra märke?
Citera
2026-03-13, 19:25
Medlem
Citat:
någon som vet om detta kan fungera för att reversea grått hår?

(började få grått som 20 åring

https://uk.oxfordbiolabs.com/products/melaniq-supplement-for-hair-pigmentation?srsltid=AfmBOoq0G3CR-zFwh3blxS-DoAehBcZ-rcL11nZN6nQ0CrtA9Bp R5MPR

Går det inte att färga håret istället? Eller är det för tidskrävande / jobbigt för att hålla igång livet ut?
Citera
2026-03-14, 08:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Avråder. Rudy Giuliani - "He’s ‘Dyeing’ Up There"
https://www.nytimes.com/2020/11/19/style/rudy-giuliani-hair.html
Citera
2026-03-14, 08:33
Medlem
zombie-nations avatar
Mitt hår växer ut som grått, men när det har vuxit en bit börjar det färgas brunrött av sig själv. Jag funderar på om det är Barnängens närande schampo och balsam som faktiskt färgar mitt hår. Annars fattar jag ingenting. Men snyggt blir det. Förutom det nyutväxta.
Citera
2026-03-15, 00:10
Medlem
Eller så omfamnar man sina gråa hår och ser de som tecken på mognad, visdom och klokhet. Varför ska man så desperat se ung ut?
Citera
2026-03-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Eller så omfamnar man sina gråa hår och ser de som tecken på mognad, visdom och klokhet. Varför ska man så desperat se ung ut?
för att jag inte är gammal
Citera
2026-03-16, 11:54
Medlem
Citat:
för att jag inte är gammal
Det är det som gör dig unik och att du sticker ut från mängden.
Citera
2026-03-17, 14:26
Medlem
Jag kan rekommendera dig att kamma dig med aktivt kol på kammen, kan köpas i t ex bryggeributiker
Citera
2026-03-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Mitt hår växer ut som grått, men när det har vuxit en bit börjar det färgas brunrött av sig själv. Jag funderar på om det är Barnängens närande schampo och balsam som faktiskt färgar mitt hår. Annars fattar jag ingenting. Men snyggt blir det. Förutom det nyutväxta.

Gliss Schwarzkopf tycker jag är det bästa shampoo, testa det. Innehåller massa som ska vara bra för håret. Det har namnet Total Repair Regeneration, så det bör väl var så bra som det kan bli.
Hade själv grått en tid efter min fars bortgång, men fick det vända tillbaka nästan helt och tror det var en kombination av bra shampoo och hälsokost med inriktning för håret.
https://www.apotekhjartat.se/varumarken/biomedica/stora-harkuren-300-tabletter

Apropå shampoo!
Senast redigerad av Kammadaj 2026-03-17 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in