Citat:
Och av just den anledningen förstår jag inte varför vissa i tråden är så konkreta i sina uttalanden. Jag önskar verkligen till 100% av Irans regim faller, men även om jag vill det går jag inte ut och lägger hela min heder i pant på att de faktiskt ska göra det. Många i tråden väljer däremot att kategoriskt hävda det ena eller andra utfallet, och det är totalt idiotiskt.
Det jag inte heller förstår är hur någon med vett i huvudet kan vilja ha kvar Irans regim? Att ifrågasätta metoden är en sak, men att stå på regimens sida är tamejfan ett bottennapp.
Det jag inte heller förstår är hur någon med vett i huvudet kan vilja ha kvar Irans regim? Att ifrågasätta metoden är en sak, men att stå på regimens sida är tamejfan ett bottennapp.
Det jag inte kan förstå är hur folk kan se det som normalt att USA regelmässigt går in och bombar sönder länder som anses ha "fel" regim. Och fortsätta bomba skoningslöst tills dom får "rätt" regim. Och att vi andra västnationer ska sitta på läktaren och agera hejarklack åt det här beteendet.
Jag skulle tycka att det vore fantastiskt om tex Sverige hade ett helt annat styre än nuvarande sjuklöver/åttaklöver. Alla dom partierna måste bort för att Sverige ska ha en chans, är min bestämda åsikt. Hela systemet måste reformeras i grunden. Men jag vet att sannolikheten för det är väldigt låg eftersom det demokratiska systemet är riggat.
Ändå skulle jag starkt motsätta mig att utomstående makt gick in och bombade Sverige tills min önskan gick i uppfyllelse. Hur svårt/omöjligt det än känns,så är det upp till oss som bor här att få till ett vettigt styre i landet. Och om vi inte kan lyckas med det själva, så har vi faktiskt det styre vi förtjänar.
Samma sak borde gälla för Iran.