Citat:
Ursprungligen postat av
StormuftinMagda
Varför attackerade Iran Israel 2024?
varför våldtog iranska muslimerna flickor innan de avrättade dem för "brott mot islam" i "revolutionen".
kanske samma anledning, svårt att vete, jag kan mycket , men att helt förstå muslimerna är det nog ingen som gör, ens bland muslimerna.
Citat:
Eftersom Israel bombade Iranska militärer, då började Iran sitt bombardemang av Israel.
Israel bombar väll inga iranska militärer?
tänker du på anti terrorbekämpning i syrien och libanon (som formellt ligger i krig med israel sedan de anföll landet 1948) så är det inte vad som med säkerhet uppnår till "armed attack against a memberstate" i internationell rätt. (samma med irans ambassad ockupation, eller andra terroristers bombningar av amerikanska eller israeliska soldater.
Citat:
Det är Israel som är anledningen till kriget, enligt dina egna principer så har ju även Iran rätt att försvara sig.
Ja du får försvara dig när du anfaller ett anant land och de försvar sig, det förändrar dock inte vem som är anfallren resp försvaren i kriget, det avgörs genom vem som formelet deklarer krig, eller informellt anfaller den andra.
Citat:
När Usa och Israel börjar bomba Iran mitt under förhandlingarna så är det klart och tydligt ett anfallskrig.
nej, irans anfall på isreal 13-14 april 2024 betyder att iran är anfallren, tills fred slutits och formalsierats, vad man pysslar med därimellan ,ink förhandlingar, spelar uno eller eldupphör avtal, förändrar inte state of war.
Citat:
Israel har dödat svenska diplomater och hatar alla germanska folk som man försöker utplåna via massinvandring.
det betyder som du själv kan se, inte att israel och sverige formellt är i krig. det är inte fantiser och känslor som avgör det. utan det finns hyffsat tydliga handlingar som avgör, och en gråzon strax därunder.
Citat:
Aldrig i livet att jag sätter min fot i det landet.
Your loss.
Citat:
Usa har ingen nytta av Israel, ingen symbios, inget gemensamt, Israel är en parasit på Usa.
Via pengar och utpressning så har man dragit in amerikanarna i detta kriget mot Iran.
USA haar stor nytta, de lägger ungefär samma pengar för att ha en fot i asien, de får dock mycket mer valuta för kronern i Israel.
Citat:
Det är verkligen inte populärt bland amerikanarna som nu får sina söner dödade i ett Israeliskt krig helt i onödan.
Bara sionister och judarna själva är positiva till detta kriget, alla andra människor fördömer det.
Det är ju det fina, de som räknas är ju de som gör jobbet, det är så historien minns det.
Det kommer någon nytt BLM eller miljöjoxx, så är det löst.