2026-03-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jag tror Pakistan är på Iran sida i detta. Men man kommer nog hålla sig neutrala.
Klart man kan gå in men vad kommer det kosta?

Pakistan har en försvars allians med Saudi

"The agreement states that any aggression against either country shall be considered an aggression against both"

https://www.aljazeera.com/news/2025/9/17/saudi-arabia-signs-mutual-defence-pact-with-nuclear-armed-pakistan
Citera
2026-03-13, 14:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Men oj så lätt i din dagisvärld...
" då hade dom redan gjort det..."
lol

Så är det. Tror du att en majoritet av befolkningen gått omkring och knutit handen i fickan i 45 år eller?

USA kommer lämna Iran och då kommer samma pissregering fortsätta styra. Precis som i Venezuela, Afghanistan osv.
Citera
2026-03-13, 14:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
”Det kan ta tid” dvs man kan vänta några generationer.. vad glädjande för de som lever under förtryck idag.

Det är inte jag som gnäller om bensinpriserna.

De har haft 45 år på sig att störta regimen. Det har absolut inte funnits en majoritet som velat göra det. Dröm vidare om de stackars förryckta iranierna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Detta för att krossa terror-regimens inflytande i Mellanöstern en gång för alla? Blir svettigt för Houthis och Hizbollah mfl islamist-kräk.

https://t.me/beholdisraelchannel/72441

Jag förstår inte detta. Att förstöra Irans missilindustri har ju varit ett krigsmål sedan dag ett.
Senast redigerad av Petronius 2026-03-13 kl. 15:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Det är också ett indirekt medgivande för Putin att använda samma medel i Ukraina. Det tror jag inte att Epsteinkoalitionen hade gillat.

Ja, hade Putin krigat på samma sätt som Epstein så hade han alltså dödat Zelensky den 24 februari 2022. Kan man notera.

Och om USA använder kärnvapen i Iran så kommer de att bli betraktade som "de onda" av nästan hela värden. (Ja, Fokus, Teodorescu och vissa här på Flashback kommer att gilla det. Men de är så få att de knappt räknas om man ser på världsopinionen.)
Citera
2026-03-13, 14:44
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Varför utesluter du " exiliranier", det var det dummaste jag hört i den här tråden.

Det finns undersökningar, leta du upp dom du..
Och det förekommer firanden inne i Iran.
Hitta en undersökning som påstår det du påstår.
Då vill jag att man frågat Iranier i Iran.

Annars är det uppenbar propaganda.
Citera
2026-03-13, 14:45
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Pakistan har en försvars allians med Saudi

"The agreement states that any aggression against either country shall be considered an aggression against both"

https://www.aljazeera.com/news/2025/9/17/saudi-arabia-signs-mutual-defence-pact-with-nuclear-armed-pakistan
Ja jag vet. Och det har varit spänningar mellan Iran och Pakistan.

Men om du tror att Pakistan eller Saudi kommer samarbeta med Israel mot Iran tror du fel.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Något större är på gång.
Jag räknade till 8 US stratotanker nu som lämnat Tel Aviv med riktning Iran.
Sett via Flightradar24
De stänger sedan av transpondern så man ser dem bara en stund.

https://www.flightradar24.com/3eb9abe7
Citera
Medlem
Citat:
Men oj så lätt i din dagisvärld...
" då hade dom redan gjort det..."
lol

Enligt tattar-mongot gäller det såklart även för jemeniter, libaneser, kurder, balocher mfl som lever under mullornas klack.. bara ge det tiiiid…
Citera
2026-03-13, 14:47
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan säkert vara planen och för detta behöver man en så bra lägesbild som möjligt samt eliminera sådant som kan äventyra en sådan insats.

Underrättelseinhämtning och bekämpning av mål som kan utgöra ett hot.
Problemet är att man kan inte skydda sig mot drönare från både under vatten och i luften.
Det kommer bli ugly. Och man kanske få genom vissa skepp men sen så mineras sundet.

Bäst för alla skulle vara att USA går på reträtt.
Man kommer kalla det seger.
Iran kan kalla det en seger.
Då kommer sundet öppna igen.
För Iran verkar på något vis ändå bry sig om sina relationer och sitt rykte.
Citera
2026-03-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag förstår inte detta. Att försvara Irans missilindustri har ju varit ett krigsmål sedan dag ett.

Tolkar det som, mer eller mindre, all produktion av militärt materiel.

Hegseth:

Citat:
Soon — very soon — all of Iran’s defense companies will be destroyed. For example, as of two days ago, Iran’s entire ballistic missile production capacity has been eliminated.

Every company that builds components for those missiles has been functionally defeated and destroyed.

Buildings, complexes, and factory lines across Iran have been destroyed.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2026-03-13 kl. 14:57.
Citera
2026-03-13, 14:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inte en majoritet som velat störta regeringen för då hade de redan gjort det. Det där är önsketänkande från väst.

Inte störta men en majoritet (53 procent) är emot regimen medan 43 procent är för. USA:s ledare har litet förtroende hos iranierna medan de ryska och kinesiska har stort förtroende. Trots det vill var fjärde iranier flytta permanent från Iran. Talar om de yngre är den siffran 43 procent. Vi kan dock utgå att det är till det ogillade USA och Europa man då vill migrera till.
https://news.gallup.com/poll/611210/iran-votes-lukewarm-leadership-cool-economy.aspx

Trump talar om att han vill hjälpa det iranska folket att störta regimen. Någon revolution kommer vi inte att se. Det är inte heller det saken handlar om, utan om att tillintetgöra den iranska krigsindustrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in