2026-03-13, 14:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Källa tack!

Det är ett faktum. En regim faller ALLTID när tillräckligt många inte vill ha den kvar. Sen kan det såklart ta tid om det endast är 51% som vill störta regimen. Men finns det en majoritet som vill störta en regim så är det bara en tidsfråga innan den faller. Så har det varit för alla regimer genom alla tider.
Citera
2026-03-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Helt sjukt om USA helt har underskattat Irans förmåga när de har världens bästa underrättelsetjänst.

Klart dom inte gjort det. Men Trump lyssnade inte på varningar från kompetenta militärer utan på Neyanyahud , nästan så man tror han utövade utpressning på Epstein koalitionen.
Citera
2026-03-13, 14:26
Medlem
Citat:
Det är ett faktum. En regim faller ALLTID när tillräckligt många inte vill ha den kvar. Sen kan det såklart ta tid om det endast är 51% som vill störta regimen. Men finns det en majoritet som vill störta en regim så är det bara en tidsfråga innan den faller. Så har det varit för alla regimer genom alla tider.

Ja ser nu att du ändrade dig helt och hållet, det räcker inte med en majoritet som dessutom saknar vapenmakt. Exakt vad jag sa.

Nu har man iaf världens mäktigaste vapenmakt i ryggen så vi får väl se vad som händer.
Citera
2026-03-13, 14:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja ser nu att du ändrade dig helt och hållet, det räcker inte med en majoritet som dessutom saknar vapenmakt. Exakt vad jag sa.

Nu har man iaf världens mäktigaste vapenmakt i ryggen så vi får väl se vad som händer.

Jag skrev ju att det räcker med 51% din jävla sopa.
Citera
2026-03-13, 14:29
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Vilka undersökningar.
Jag har inte sett någon som stärker din teori.

Vad exil Iranier säger och påstått är inte relevant då dom lever i exil.
Varför utesluter du " exiliranier", det var det dummaste jag hört i den här tråden.

Det finns undersökningar, leta du upp dom du..
Och det förekommer firanden inne i Iran.
Citera
2026-03-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Chansen att lyckas med 1 och 2 ökar antagligen med ytterligare en hangarfartygsgrupp och av en händelse är en sådan på väg att ansluta i mitten eller slutet på månaden.

Bessent sa i en intervju(igår?) typ, att det kan komma att ske i koalition med andra länder i ett senare skede. Det vore det naturliga.

Be mig inte rota efter klippet..
Citera
2026-03-13, 14:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Det är inte en majoritet som velat störta regeringen för då hade de redan gjort det. Det där är önsketänkande från väst.
Men oj så lätt i din dagisvärld...
" då hade dom redan gjort det..."
lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Chansen att lyckas med 1 och 2 ökar antagligen med ytterligare en hangarfartygsgrupp och av en händelse är en sådan på väg att ansluta i mitten eller slutet på månaden.

Ja ryktet säger ju att man ska börja i slutet av månaden med eskortering. Plus andra länder kan vara beredda att hjälpa till. Till ex Thailand är sura.
Citera
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att det räcker med 51% din jävla sopa.

”Det kan ta tid” dvs man kan vänta några generationer.. vad glädjande för de som lever under förtryck idag.

Det är inte jag som gnäller om bensinpriserna.
Citera
2026-03-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Du har rätt i att tonen från avskummet börjar låta desperat. Han verkar leva kvar i en dröm som nu har blivit en mardröm där verkligheten biter tillbaka. Talet om att använda taktiska kärnvapen för att bryta Irans motstånd visar hur farligt nära man är att upprepa historiens värsta misstag.

Han lever i en dröm som nu har blivit en mardröm. Att tro att Iran ska backa på grund av hot är naivt och det gör bara att de blir ännu mer bestämda att stå emot. Taktiska kärnvapen nämns som ett sätt att bryta Irans motstånd men det vore en katastrof. Det som USA klarade sig undan med i Japan på 40-talet kommer aldrig accepteras igen. Om något liknande händer mot Iran är det inte slutet för Iran utan början på USA:s egen undergång.
Det är också ett indirekt medgivande för Putin att använda samma medel i Ukraina. Det tror jag inte att Epsteinkoalitionen hade gillat.
Citera
2026-03-13, 14:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja ryktet säger ju att man ska börja i slutet av månaden med eskortering. Plus andra länder kan vara beredda att hjälpa till. Till ex Thailand är sura.

Det kan säkert vara planen och för detta behöver man en så bra lägesbild som möjligt samt eliminera sådant som kan äventyra en sådan insats.

Underrättelseinhämtning och bekämpning av mål som kan utgöra ett hot.
Citera
2026-03-13, 14:36
Medlem
Detta för att krossa terror-regimens inflytande i Mellanöstern en gång för alla? Blir svettigt för Houthis och Hizbollah mfl islamist-kräk.

Citat:
“The Gates of Hell Will Open”: The United States is expected to destroy Iran’s military industry at Israel’s request.

Their strategic bombers are expected to deliver a devastating blow to the Iranians and wipe out their defense industry.

The direct implication: Iran will not be able to produce missiles for many years to come.

(Hallel Bitton Rosen)

https://t.me/beholdisraelchannel/72441
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in