Citat:
Ursprungligen postat av
Mary99
Rösten är automatiskt översatt men videon är äkta . YT kollar sånt och det kan du se själv hur de klassar.
Korta videor eller långa - Israel censurerar och begränsar hårt vad som laddas upp från TelAviv och andra ställen.
Vill du ha en lång länklista på olika expertanalyser så kan jag ta fram det?
Hur menar du att USA kommer att vinna? Vilken är USAs strategi med kriget? Vore spännande att få reda på det.
Tack detsamma apropå trovärdighet

Ja men inte rt-experterna. Den blir inte äkta för du säger det. Sen visar den inte stor skada.
Frågan du ska ställa dig först. Vilka är de amerikanska målen? Trump och adm ger mixade signaler. Sen vad är Irans mål med att vinna. Det trolige svaret är att regimen ska överleva. Jag kan tänka mig ett scenario där båda vinner.
Jag är kritisk till USA. De har gjort flera fel. Men att säga att de inte kan vinna är fel. Krig är för komplicerat för att vara säker. Fråga din chef: Putin. Han och Trump liknar varandra. De båda har gått in i den klassiska hybrisfällan.
Till ex. Ingen av oss och inte heller Iran eller USA kan mäta Iranska folkets Hearts and Minds. Vi vet inte hur de kommer agera. Vi vet inte om Pakistan kommer hota Iran med invasion och kärnvapen om de inte slutar kontrollera Hormoz. Pakistan och Indien drabbas hårt av oljeproblemen. Vi vet inte om Saudi betalar för Pakistans krig. Saudi och Pakistan har en försvarspakt. Det är osannolikt men det finns massor med unknowns. Kommer USA eskalera kriget så det blir totalt krig för även för USA?