2026-02-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Finns det begränsningar på hur mycket pengar jag kan flytta mellan mitt ISK till kf konto på Avanza?

Alltså på direkten.
Hittar inget som tyder på att beloppet är begränsat på något sätt. I funktionen "Intern överföring av pengar" visas "tillgängligt belopp", vilket i mitt fall var hela kontantsaldot på ISK:t plus outnyttjat kreditutrymme, lite drygt 700000. För att det verkligen ska gå direkt måste du göra det på vardagar mellan vissa tider på dygnet:
Citat:
Överföringen mellan egna konton sker direkt.

På vardagar mellan 07:00 - 23:00.
På helger mellan 08:00 - 23:00.

Överföring med Sparkonto+ sker endast vardagar 08:30 - 17:30.

Tänk på att överföringar du gör under lördag-söndag kommer att bokföras först på måndagen. Detta kan ha betydelse vid exempelvis kvartalsskifte.
(https://www.avanza.se/overforingar/interna-overforingar.html)
Senast redigerad av vgebler 2026-02-24 kl. 17:16.
Citera
2026-02-25, 01:25
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Hittar inget som tyder på att beloppet är begränsat på något sätt. I funktionen "Intern överföring av pengar" visas "tillgängligt belopp", vilket i mitt fall var hela kontantsaldot på ISK:t plus outnyttjat kreditutrymme, lite drygt 700000. För att det verkligen ska gå direkt måste du göra det på vardagar mellan vissa tider på dygnet:

ah tack för svar. Nä verkar inte finnas någon gräns, tänkte om det var som swish men överförde mycket mer än vad jag kan swisha. Så det löste sig
Citera
2026-03-07, 07:51
Medlem
Vad har Avanza gjort med sin app? Den är ju helt förstörd. De har på något sätt fusionerat den med sin vanliga webbsida. Fungerar riktigt dåligt.
Citera
2026-03-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Vad har Avanza gjort med sin app? Den är ju helt förstörd. De har på något sätt fusionerat den med sin vanliga webbsida. Fungerar riktigt dåligt.
iOS? Android ser normal ut här, men jag såg att det var flera som postade om problem med appen på twitter. Avanza tycks vara medvetna om problemen: https://x.com/avanzabank/status/2030188054439207058
Citera
2026-03-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
iOS? Android ser normal ut här, men jag såg att det var flera som postade om problem med appen på twitter. Avanza tycks vara medvetna om problemen: https://x.com/avanzabank/status/2030188054439207058

iOS, men nu ser det ut att vara åtgärdat
Citera
2026-03-09, 08:24
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
iOS, men nu ser det ut att vara åtgärdat

Fortfarande strul i min app, flertal sidor där det inte göra att svajpa upp eller ned
Citera
Idag, 08:25
Medlem
Black.Panthers avatar
Vad räknas som ett "större uttag" hos Avanza? Ska ta ut pengar från ett av mina konton nästa vecka och pengarna ska komma samma dag om det inte är ett större uttag.
Citera
Idag, 08:32
Medlem
Citat:
Vad räknas som ett "större uttag" hos Avanza? Ska ta ut pengar från ett av mina konton nästa vecka och pengarna ska komma samma dag om det inte är ett större uttag.
Fick upp det här som ai-översikt,
Uttag under 150 000 kr före kl. 14:00 (bankdagar) ger pengar samma eftermiddag. Vid mycket stora belopp kan överföringen ta längre tid, och för kapitalförsäkringar gäller särskilda regler.
Vid ovanligt stora uttag kan Avanza kontakta dig för verifiering.
Kan tyvärr inte länka.
Citera
Idag, 08:44
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:

Jag har tagit ut miljoner utan frågor eller fördröjningar.
Citera
Idag, 09:21
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Fick upp det här som ai-översikt,
Uttag under 150 000 kr före kl. 14:00 (bankdagar) ger pengar samma eftermiddag. Vid mycket stora belopp kan överföringen ta längre tid, och för kapitalförsäkringar gäller särskilda regler.
Vid ovanligt stora uttag kan Avanza kontakta dig för verifiering.
Kan tyvärr inte länka.

Aha, vad bra. Tack för svaret. Sålde en fond nu, står att pengarna ska finnas på avanza kontot på måndag, skulle behöva kunna ha tillgång till pengarna på mitt nordea konto på tisdag.
Citera
Idag, 11:01
Medlem
Citat:
Jag tog ut 10 miljoner i slutet av förra året och ringde då två dagar innan. De sa då att det var bra att jag ringde då de annars skulle ringt upp dagen vid uttaget och det skulle då kunna blivit fördröjt.

Ett flertal gånger har jag tagit ut kring 1 miljon utan att det varit några konstigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in