Citat:
Ursprungligen postat av
Metallharry
”En del oenigheter”, jag har då aldrig varit med om en liknande storm. Vi har 2 åkare som nu offentligt gått ut och sagt att dom vill ha förändring. Det saknar motstycke. Det var flertalet som ifrågasatte att man anställde Byström redan dag 1 (jag var inte en av dom, då jag inte hade nån koll på honom). Våra damåkare var alla redan etablerade toppåkare när Byström kom in i bilden men försök du inbilla andra att det är hans förtjänst att dom fortsatt utvecklas.
Jag har aldrig påstått att det är Byströms förtjänst att damåkarna fortsatt utvecklas. Däremot är det han som tillåtit dem att fortsatt vara med och tävla för svenska landslaget och de har också tillåtits att ha helt individuella upplägg med träning och förberedelser inför VC och mästerskap.
Det är alltid några individer som inte är nöjda med ledningen i alla typer av organisationer. "Storm" är väl ändå att ta i.
Skall bli intressant med Byströms pressträff idag. Att han avgår efter det här mediadrevet kan vi nog utgå ifrån. Om det är bra eller dåligt inför hemma-VM i Falun får framtiden utvisa. Skall bli intressant att se om man kan hitta en kandidat till posten som samtliga är nöjda med.