2026-03-12, 10:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Droger måste man uppleva själv för att förstå.
Citera
2026-03-12, 11:36
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Det räcker med att se hur drogade beter sig, för att inte vilja prova
Förstår vad du menar men troligtvis ser du bara vraken… det finns ju dessutom många olika droger med många olika effekter. Några är destruktiva och andra har andra effekter. De klumpas dock ihop och istället för att särskilja dessa ses alla som lika farliga även om det inte finns belägg för det t ex fentanyl och sk magic mushrooms.

Det är enkelt att säga att man inte gillar droger då många hamnar i missbruk men det är en förenkling av situationen och är ibland även felaktig men vi har drillats att alkoholen går fint men allt annat är alltid livsfarligt.

Det är ju liksom skillnad på en missbrukare som skjuter heroin på plattan och någon som åker på psilocybinretreat i Holland.
Citera
2026-03-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Har tagit linor o rökt på.

Skulle ändå aldrig kunna förstå vad 3mmc o 3dc eller vadfan för hittepå droger du rabblar upp känns som.

Jävla tönt

Har man provat kokain så kan man väl ioförsig föreställa sig hur de flesta stimulanter känns.

De flesta frisätter lite mer dopamin är kokain, vissa frisätter mer/mindre serotonin etc, men på det stora hela så är effekterna inte något som är utöver det "vanliga".

Har man provat kokain tillsammans med alkohol så blir skillnaden ännu mindre. För mig så är kokain + alkohol nästan lika euforiskt som MDMA.
Citera
2026-03-12, 13:39
Medlem
Letrangeres avatar
Då jag bara tidigare druckit alkohol och idag bara använder nikotin gissar jag att jag kan svara.
Har varit kring en hel del som nyttjat både stimulanter och opiater i tjänsten och jag gillade inte vad jag såg. Därför jag inte rör skiten och har verkligen ingen lust att prova på för skojs skull, i mina ögon är det inte värt det.
Skulle jag vara med om en olycka och typ krossa något så jag får ont utav bara helvete så skulle jag nog ta det som erbjuds av vården. Om jag fick typ Parkinson eller liknande skulle jag nog ta en brownie bakat på grönt då och då.

Syntetiskt skit från gatan skulle jag aldrig ta, inte ens om jag fick betalt.
Citera
2026-03-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia

Hur trodde du själv att saker skulle upplevas innan du upplevde dom?
Funderade inte på de själv då jag sällan var i sådana pundiga sammanhang, tog en E en gång och insåg att de va najs sen bara började allt annat. Mins att jag var rädd för ordet knark när jag var liten men nu är det helt normaliserat i mina ögon tyvärr
Citera
2026-03-12, 19:03
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoidpundare
Har varit på många pundarfester i mina dar, och ibland sitter där bland oss oskyldiga vanliga festare som håller sig till alkoholen och starkt nog aldrig rört någon substans i sitt liv trots umgängen som pundar loss varje helg.

Nu några frågor till er som suttit bland pundare och festat på detta vis:

Första och min mest nyfikna är gällande 3-cmc samt 3-mmc.
När ni sitter i sällskap med nån som lägger upp en fet första lina 3c för kvällen, grabben drar i sig hela och efter några minuter när den börjar ta effekt, grabben börjar typ halvdäcka, ögonen stänger sig sakta och man bara liksom faller ner i soffan helt stimulerad o är helt borta ifrån omgivningen. Ni som dragit en fet första lina 3c vet vad jag pratar om.

Du får ju översätta detta till ett språk som vi nollknarkare fattar för det första, många av oss vet inte vad cmc osv är.

Antar att universums hemligheter uppenbarar sig i alla möjliga underbara färger etc för knarkdäckaren, men jag vet inte, jag skulle nog ändå tänka att personen är en loser som riskerar väldigt mycket för en euforisk låtsaskänsla.
Citera
2026-03-12, 21:22
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
jag skulle nog ändå tänka att personen är en loser som riskerar väldigt mycket för en euforisk låtsaskänsla.

Varför "låtsaskänsla"? Tycker du att när du blir mätt och belåten efter du har ätit också är en låtsaskänsla eftersom den kom till genom att du intog något?
Citera
2026-03-13, 07:08
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Varför "låtsaskänsla"? Tycker du att när du blir mätt och belåten efter du har ätit också är en låtsaskänsla eftersom den kom till genom att du intog något?

Du likställer droger med mat?
Citera
2026-03-13, 08:42
Medlem
Citat:

Hon likställer inte. Bara påpekar det absurda i att mena att något är på låtsas för att du aktivt åstadkommit känslan. Med samma resonemang kan man hävda att du bara är mätt på lǻtsas, eller för att ta en bättre liknelse: är det bara skönt på låtsas när du onanerar? Det är ju inte sex på riktigt?
Citera
2026-03-13, 11:09
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
En bekant till mig sa att han inte ville känna eufori på kemisk väg, utan vill uppleva det på "riktigt".
Citera
2026-03-13, 15:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Användare GrayPagan har gett dig ett utmärkt svar.
Citera
2026-03-13, 15:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Hon likställer inte. Bara påpekar det absurda i att mena att något är på låtsas för att du aktivt åstadkommit känslan. Med samma resonemang kan man hävda att du bara är mätt på lǻtsas, eller för att ta en bättre liknelse: är det bara skönt på låtsas när du onanerar? Det är ju inte sex på riktigt?
Precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in