2026-03-11, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Om jag jobbar på dagis bland jobbiga barn som bajsar och spyr så är det självklart min rättighet att bruka våld på de små liven.
Människan har en mycket lägre tolerans av våld mot barn idag. Så har det inte alltid sett ut.
Vi har lagar mot djurplågeri, och av misshandel i alla former mot barn. Ändå förekommer bägge två.
Citera
2026-03-11, 13:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Människan har en mycket lägre tolerans av våld mot barn idag. Så har det inte alltid sett ut.
Vi har lagar mot djurplågeri, och av misshandel i alla former mot barn. Ändå förekommer bägge två.

” Om man nu jobbar med att gå runt och mocka skit dagarna i ända, och se dessa djur må dåligt, det tär på psyket tror jag. Efter ett tag riktas frustrationen just mot korna. Att säga att dessa personer är onda empatilösa monster är väldigt bekvämt. Kanske det just är pga deras empati som dom till slut slår korna.”

Med det tänket är du tyvärr ett hopplöst fall så jag tror inte vi kommer längre med diskussionen. Önskar dig en trevlig dag och hoppas att du aldrig får jobba med djur.
Citera
2026-03-11, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

” Om man nu jobbar med att gå runt och mocka skit dagarna i ända, och se dessa djur må dåligt, det tär på psyket tror jag. Efter ett tag riktas frustrationen just mot korna. Att säga att dessa personer är onda empatilösa monster är väldigt bekvämt. Kanske det just är pga deras empati som dom till slut slår korna.”

Med det tänket är du tyvärr ett hopplöst fall så jag tror inte vi kommer längre med diskussionen. Önskar dig en trevlig dag och hoppas att du aldrig får jobba med djur.
ok du vann diskussionen. ha en trevlig dag du också. nej har inga ambitioner på att jobba med djur.
Citera
2026-03-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är inte rimligt att bojkotta hela Arla för ett enskilt ruttet äpple.
Vad heter den dömde ser ut att vara en neger mörka händer.
Citera
2026-03-11, 14:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Jodå, det kan man absolut göra. Att de inte märker om jag slutar att köpa deras produkter är en sak, att det känns bra för mig är det viktiga.

Håller helt med dig där. Känns det rätt för dig så ska du absolut agera så.
Citera
2026-03-11, 14:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Vad heter den dömde ser ut att vara en neger mörka händer.

Han heter *ndrii Kov*l och är från Ukraina.

* = a

Kov*l är ett oerhört roligt efternamn i sammanhanget.
Citera
2026-03-11, 15:45
Medlem
Inte läst alla inlägg.
Gården har varit på tapeten förr, mtp vanvårdade djur.
Vad blev det av polisanmälan mot Länsstyrelsen i Kalmar?
Själv bojkottar jag också Arla, så mycket som möjligt. Som andra har skrivit: vill inte medverka till deras verksamhet.
Citera
2026-03-11, 16:22
Medlem
Ljudinspelningar från rättegången har publicerats på YouTube-kanalen Svenska rättegångs-kanalen:
https://www.youtube.com/watch?v=MbgG6SU60zg
Citera
2026-03-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban1234
Att fösa dem för att få dem dit man vill är väl en sak, men att köra ner ett skaft i halsen eller att släpa ut ett djur för att låta det lida i tre!!! dagar innan man avlivar det
Likaså att slå och hoppa på ett djur som är sjukt. Nej den där jäkla bomdlurken borde få ett kvastakaft själv i hals och en i röven samtidigt.

Ja, det vore mest rättvist. Vi människor är ansvariga för djuren, att vi behandlar dem väl.
På något sätt måste karma komma ikapp honom.
Citera
2026-03-12, 04:59
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Nog för att djurplågeri är ovärdigt och vidrigt.
Du kan nog vara lugn för att du själv bidragit till att ätit och kastat kött från misshandlade djur.
Folk tror att den industriella kött och fågelindustrin är något jävla spa.

Att elda med en tändare i munnen på en kalv är väl en lite annan fråga än industriell djurhållning generellt? Eller du är nån militant vegan som ska kalla alla köttätare djurplågare?
Citera
2026-03-12, 12:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Nio månaders fängelse och utvisning, så otippat att det inte var en etnisk svensk!

I stora delar av världen har djur inget som helst värde, i hans hemland så kommer ingen fatta att han fick fängelse för detta.
Citera
2026-03-12, 15:48
Medlem
Bedragerskas avatar
Efter domen mot mjölkgården – Länsstyrelsen utreder djurförbud
Citat:
– Eftersom det handlar om en pågående utredning kommenterar vi inte vem av de båda männen som utreds för ett eventuellt djurförbud, säger Christina Karlberg, kommunikationschef.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/efter-domen-mot-mjolkgarden-lansstyrelsen-utreder-djurforbud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in