2026-03-11, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombiesunite
Poängen var en annan: människor lever i sociala nätverk. Man har släkt, gamla klasskompisar, bekanta och kollegor. De människorna äger man inte och deras liv kan förändras över tid. En kusin kan spåra ur, en gammal vän kan hamna i skit, en släkting kan göra något korkat. Det säger exakt noll om hur du själv sköter ditt liv eller ditt jobb.
Att du känner två personer som aldrig trampat fel är fint. Men även de har familj och bekanta. Frågan i tråden gäller just kopplingar, inte egen brottslighet. Där verkar du konsekvent blanda ihop begreppen.
Och nej, demokrati betyder inte att man ska “skrapa i botten av hinken”. Men det betyder att statens funktioner bemannas av människor ur samhället, inte någon steril kast av socialt isolerade perfekta individer. Kravet måste rimligen vara att personen själv sköter sitt uppdrag korrekt, inte att hela släktträdet är moraliskt felfritt. Mina känslor om utanförskap är för övrigt irrelevanta för sakfrågan. Sopa får du gärna göra själv. Eller så kan du hyra min personal. De fakturerar timvis.
I detta fall handlar det om en bekant som är inblandad i en knarkhärva. Folk som är i drogbranschen (utan att själva punda) brukar tjäna hyfsat grova pengar. Om man som polischef inte ställer sig frågan hur den bekante finansierar sitt leverne är polischefen inte lämplig på sin tjänst. Säkerhetsklassningar finns av en orsak så sluta gärna med ditt märkliga försvar av denna sopa som inte verkade förstå allvaret i makten som sopan av någon anledning tilldelats.
Citera
2026-03-11, 23:31
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag skriver ett svar här, fast inlägget inte var riktat till mig.

Man får verkligen en spykänsla i hela munnen när man hör LS namn.

Just i den här tråden går det väl inte att kritisera polisen för att de omplacerade LS och LS verkar inte fått informationen om knarkhärvan heller, eller åtminstone inte tipsat den kriminella släktingen.

I detta specifika fall tycker jag inte att LS gjort något fel faktiskt.

MLs självmord var en dyster historia däremot....

Ja du den människan, men det finns ivf ett välkänt ordspråk som verkligen passar in på henne, "gå över lik".
Citera
2026-03-11, 23:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
I detta fall handlar det om en bekant som är inblandad i en knarkhärva. Folk som är i drogbranschen (utan att själva punda) brukar tjäna hyfsat grova pengar. Om man som polischef inte ställer sig frågan hur den bekante finansierar sitt leverne är polischefen inte lämplig på sin tjänst. Säkerhetsklassningar finns av en orsak så sluta gärna med ditt märkliga försvar av denna sopa som inte verkade förstå allvaret i makten som sopan av någon anledning tilldelats.
LS släkting har levt på stor fot mellan bedrägerierna sedan årtionden, så varför skulle LS reagera på det?
Citera
2026-03-11, 23:35
Avslutad
Citat:
LS släkting har levt på stor fot mellan bedrägerierna sedan årtionden, så varför skulle LS reagera på det?
För att polisens uppgift är att reagera på saker vi andra inte gör. Varför försöker du inte ens förstå problemet?
Citera
2026-03-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hur ska jag kunna svara på en fråga då du ingen ställt till mej, titta vem du skriver till next time, jag bara kommenterade ju ditt svarsinlägg.

Linda Staaf är som sagt den enda orsaken till att Mats Löfving begick självmord. RIP ML.

Du skulle kunna svara om du läsa hela mina inlägg. Sakta så du förstår vad jag protesterar emot.

Nej LS har inget som helst ansvar för MLs död. Jag håller fast vid att det var hans chef som höll i avtryckaren när han uttalade sig i media Media drev fram situationen och arbetsgivaren ställde inte upp för honom utan valde att uttala sig som han gjorde. Du får titta tillbaka och tänka igenom hur mobbing fungerar och akta dig för att själv bli delaktig i en liknande pöbel. Det var verkligen en stor förlust MLs anhöriga, polisen och allmänheten gjorde. Ett klassiskt mobbingfall som media borde betala för, men de behöver inte ens skriva förlåt.
Citera
2026-03-11, 23:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
För att polisens uppgift är att reagera på saker vi andra inte gör. Varför försöker du inte ens förstå problemet?
LS visste liksom polisen redan visste att PS var kriminell sedan lång tid tillbaka. Varför skulle hon påpeka det som polisen redan kände till?

Jag vill inte skydda LS då hon förtjänar all missaktning hon kan få, men här tycker jag inte att hon gjort något egentligt fel.

Polisen reagerade precis som de borde och omplacerade LS när hennes koppling till PS blev en del av Operation Candy.
Citera
2026-03-12, 00:03
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ja du den människan, men det finns ivf ett välkänt ordspråk som verkligen passar in på henne, "gå över lik".

Hon har iallafall knullat sig fram bland topchefer och öb..
gillar verkligen inte hennes stil..
Citera
2026-03-12, 00:05
Medlem
HRTs avatar
vet vi vilken relation den gripne och karriärspoliskvinnan har?
Citera
2026-03-12, 00:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
vet vi vilken relation den gripne och karriärspoliskvinnan har?
Den "karriärsugande" kvinnans halvsyster har varit gift med den gripne.

Så en vild gissning är att de inte står varandra så nära, men det hedrar polisen att LS blev omplacerad när utredningen pågår.
Citera
2026-03-12, 00:30
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Den "karriärsugande" kvinnans halvsyster har varit gift med den gripne.

Så en vild gissning är att de inte står varandra så nära, men det hedrar polisen att LS blev omplacerad när utredningen pågår.

Tack..ja håller med den sista tiden har jag inte haft mycket förtroende för polisen men här visar de ju faktiskt att de kan hantera saker på ett vettigt sätt.
Citera
2026-03-12, 04:41
Medlem
Citat:

Själva grundproblemet med LS är ju att hon faktiskt inte är utbildad polis.
Citera
2026-03-12, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Själva grundproblemet med LS är ju att hon faktiskt inte är utbildad polis.

Och därför är hon kickad, äntligen.

Ful som stryk också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in