Citat:
I detta fall handlar det om en bekant som är inblandad i en knarkhärva. Folk som är i drogbranschen (utan att själva punda) brukar tjäna hyfsat grova pengar. Om man som polischef inte ställer sig frågan hur den bekante finansierar sitt leverne är polischefen inte lämplig på sin tjänst. Säkerhetsklassningar finns av en orsak så sluta gärna med ditt märkliga försvar av denna sopa som inte verkade förstå allvaret i makten som sopan av någon anledning tilldelats.
Poängen var en annan: människor lever i sociala nätverk. Man har släkt, gamla klasskompisar, bekanta och kollegor. De människorna äger man inte och deras liv kan förändras över tid. En kusin kan spåra ur, en gammal vän kan hamna i skit, en släkting kan göra något korkat. Det säger exakt noll om hur du själv sköter ditt liv eller ditt jobb.
Att du känner två personer som aldrig trampat fel är fint. Men även de har familj och bekanta. Frågan i tråden gäller just kopplingar, inte egen brottslighet. Där verkar du konsekvent blanda ihop begreppen.
Och nej, demokrati betyder inte att man ska “skrapa i botten av hinken”. Men det betyder att statens funktioner bemannas av människor ur samhället, inte någon steril kast av socialt isolerade perfekta individer. Kravet måste rimligen vara att personen själv sköter sitt uppdrag korrekt, inte att hela släktträdet är moraliskt felfritt. Mina känslor om utanförskap är för övrigt irrelevanta för sakfrågan. Sopa får du gärna göra själv. Eller så kan du hyra min personal. De fakturerar timvis.
Att du känner två personer som aldrig trampat fel är fint. Men även de har familj och bekanta. Frågan i tråden gäller just kopplingar, inte egen brottslighet. Där verkar du konsekvent blanda ihop begreppen.
Och nej, demokrati betyder inte att man ska “skrapa i botten av hinken”. Men det betyder att statens funktioner bemannas av människor ur samhället, inte någon steril kast av socialt isolerade perfekta individer. Kravet måste rimligen vara att personen själv sköter sitt uppdrag korrekt, inte att hela släktträdet är moraliskt felfritt. Mina känslor om utanförskap är för övrigt irrelevanta för sakfrågan. Sopa får du gärna göra själv. Eller så kan du hyra min personal. De fakturerar timvis.