2026-03-07, 21:28
Medlem
ingodums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbfarbrorn
Hög personalomättning pga idiotregler, de vet redan att du tänker sluta.

CW är softast, men Xmods betalar bättre. Trafiken är nog egentligen samma, men fler som jobbar på CW, så ibland mindre att göra för en själv.

JH blir bara sämre och sämre. Sen dom införde det systemet med nån jävla rankingpoäng som ingen vet hur det fungerar.

Nu ligger betalningen på 0.16 euro om man skriver över 2500 meddelanden per vecka.

Vad ligger den högsta ersättningen på hos CW?
Citera
2026-03-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingodum
JH blir bara sämre och sämre. Sen dom införde det systemet med nån jävla rankingpoäng som ingen vet hur det fungerar.

Nu ligger betalningen på 0.16 euro om man skriver över 2500 meddelanden per vecka.

Vad ligger den högsta ersättningen på hos CW?

Det är lägre, 0,12, men det är samma hela tiden.
Citera
2026-03-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbfarbrorn
Det är lägre, 0,12, men det är samma hela tiden.

Kan man göra 2500 mess hos JH per vecka för 0.16 är det ju ej så illa och hos CW för 0.12 är det väl heldött sedan Ai-robotarna tog över vid årsskiftet?

Eller har det kommit igång igen hos CW?
Citera
2026-03-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna76
Kan man göra 2500 mess hos JH per vecka för 0.16 är det ju ej så illa och hos CW för 0.12 är det väl heldött sedan Ai-robotarna tog över vid årsskiftet?

Eller har det kommit igång igen hos CW?

Det går inte jättebra för robotarna. Jag har aldrig jobbat heltid utan kör bara timmar här och där, så vet inte hur mycket du kan få om du sitter där hela tiden. Det är lägre trafik än för ett år sedan, men det har hämtat sig sedan i höstas.
Citera
2026-03-10, 08:21
Medlem
Okej, ja även en annan och som också jobbar på CW sa att det har tagit fart igen.
Citera
2026-03-11, 10:48
Medlem
Har jobbat flera år både på CW och Jh.

Det var dock 2 år sedan jag var på CW, förövrigt var CW ÖVERLÄGSET mycket bättre än JH, har försökt söka tillbaka till CW men det är i princip omöjligt, även testat från andra polares email/namn osv. (Blev kickad pga inaktivitet).

JH suger just nu jämfört med vad det var en gång i tiden; framförallt pga rankingsystemet. Räcker med att man går till 8.4 (basen/startrank är 8.5) och det blir omöjligt att ens nå 100 meddelande per dygn då alla andra får prio över dig. Lönen är skit också. En gång i tiden tjänade man 0.21 + övertid kväll/natt med massa bonusar. Idag får man 0.18 typ om man når sista nivån (1976 medd).

Stämmer det att CW har ai nu? Hoppas det backfirar hårt, det är stramt nu som fan verkligen. Såg att någon skrev om XMODS, hur är lönerna/flödet där? Någon som kan fylla i med mer info?
Citera
2026-03-11, 12:54
Medlem
ingodums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1

Det var dock 2 år sedan jag var på CW, förövrigt var CW ÖVERLÄGSET mycket bättre än JH, har försökt söka tillbaka till CW men det är i princip omöjligt, även testat från andra polares email/namn osv. (Blev kickad pga inaktivitet).

JH suger just nu jämfört med vad det var en gång i tiden; framförallt pga rankingsystemet. Räcker med att man går till 8.4 (basen/startrank är 8.5) och det blir omöjligt att ens nå 100 meddelande per dygn då alla andra får prio över dig. Lönen är skit också. En gång i tiden tjänade man 0.21 + övertid kväll/natt med massa bonusar. Idag får man 0.18 typ om man når sista nivån (1976 medd).

Stämmer det att CW har ai nu? Hoppas det backfirar hårt, det är stramt nu som fan verkligen. Såg att någon skrev om XMODS, hur är lönerna/flödet där? Någon som kan fylla i med mer info?

Håller med dig. Det med rankingen förstår man inte. Räcker att man får några meddelanden som inte dyker upp så blir man utloggad efter fem minuter så sänks poängen.

Har dom inte sänkt din ersättning? Nu måste man skriva 2500 meddelanden i veckan för att få 0.16.
Citera
2026-03-11, 13:11
Medlem
Citat:

Jobbar inte heller kvar men en annan och som jobbar hos CW säger att januari och februari var segt men att det sedan i mars har dragit igång igen och flyter på bra.

Robotarna var kassa, dem bokade träff och loggade aldrig någon info, så kanske CW reducerade robotarna rejält och därför det är bra med trafik igen hos CW. Ska fråga honom igen när han är inloggad igen här på Flashback.
Citera
2026-03-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingodum
Håller med dig. Det med rankingen förstår man inte. Räcker att man får några meddelanden som inte dyker upp så blir man utloggad efter fem minuter så sänks poängen.

Har dom inte sänkt din ersättning? Nu måste man skriva 2500 meddelanden i veckan för att få 0.16.
Fyfan vad deppigt, såg det precis. När fan hände detta? Helvete vad värdelöst, alltså JH är med detta sämst på marknaden garanterat. Alltså detta måste varit nu i veckan eller?

Rankingen är piss dålig, misstänker att den sjunker om man inte heller loggar t. Ex bilder osv.
Citera
2026-03-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna76
Jobbar inte heller kvar men en annan och som jobbar hos CW säger att januari och februari var segt men att det sedan i mars har dragit igång igen och flyter på bra.

Robotarna var kassa, dem bokade träff och loggade aldrig någon info, så kanske CW reducerade robotarna rejält och därför det är bra med trafik igen hos CW. Ska fråga honom igen när han är inloggad igen här på Flashback.
Hahahahahaha Fyfan vad roligt ändå. CW kommer alltid vara 100 gånger bättre än JH, ångrar starkt att jag inte tog till vara på mitt konto, fick aldrig någonsin klagomål, hade annat jag fokuserade på så dom stängde mig pga inaktiviteter. Kunde lätt smälla 1k meddelanden per dag där, även om de var 0.12cent per meddelande så är de sinnes mycket bättre. Avundas er som jobbar på CW!! FUCK JH alltså hoppas fan dom tappar operatörer hårt så dom är tvungna att dra upp priserna.
Citera
2026-03-11, 22:34
Medlem
Sorry för spam allihopa, åtminstone bumpas tråden, så kanske lite mer operatörer hittar hit igen.

Någon som har erfarenhet av XMODS? Vad betalar det per meddelande? Hur betalar dom ut? Söker dom arbetare?
Citera
2026-03-11, 22:55
Medlem
Citat:
Hahahahahaha Fyfan vad roligt ändå. CW kommer alltid vara 100 gånger bättre än JH, ångrar starkt att jag inte tog till vara på mitt konto, fick aldrig någonsin klagomål, hade annat jag fokuserade på så dom stängde mig pga inaktiviteter. Kunde lätt smälla 1k meddelanden per dag där, även om de var 0.12cent per meddelande så är de sinnes mycket bättre. Avundas er som jobbar på CW!! FUCK JH alltså hoppas fan dom tappar operatörer hårt så dom är tvungna att dra upp priserna.

Jag slutade pga. jag hade ej tiden att komma upp till minimum-antalet när det blev segt i januari, men fick svar nu och han säger att det är fortfarande bra med mess hos CW, inte som förra året men helt okej sedan början av mars.

Har ingen erfarenhet från JH men CW är schyssta, bara man gör det man ska göra så är dem ej så petnoga. X-mods har jag ingen aning om. Skulle vilja ha ett extra jobb där jag gör 1500 mess per månad och på max 4 dagar. CW är fullt, och vet ej vart man ska söka då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in