2026-03-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Att du går ut med att han har friats av rätten är en sån stor fet lögn från dig !! Sluta med sånt är du bussig
Det sista jag fick höra var att dom var klara med anmälan om våldtäkt och att den las ner . Och att anmälningar som N gjort har lagt ner mot A .
Citera
2026-03-11, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Det sista jag fick höra var att dom var klara med anmälan om våldtäkt och att den las ner . Och att anmälningar som N gjort har lagt ner mot A .
Det har jag inte sagt något om. Men du skrev att han hade friats av rätten och det är ren lögn.
Citera
2026-03-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Anmälaren lär ju inte vart en helt okänd person för A, om han gjort nåt sånt vet han garanterat vem det gäller ändå. Så varför vara anonym i anmälan kan man undra, inte konstigt att åklagaren la ner.

Man kan inte göra en anonym anmälan om våldtäkt, det förstår du väl? 😂 Hur skulle det funka rent rättsligen?? Att anmälaren är anonym för offentligheten är inte samman som att anmälan gjorts anonymt

Andreas har självklart fått veta vem det är som gjort anmälan om våldtäkt, framför allt om han varit på förhör
Citera
2026-03-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Man kan inte göra en anonym anmälan om våldtäkt, det förstår du väl? 😂 Hur skulle det funka rent rättsligen?? Att anmälaren är anonym för offentligheten är inte samman som att anmälan gjorts anonymt

Andreas har självklart fått veta vem det är som gjort anmälan om våldtäkt, framför allt om han varit på förhör
Vad är då vitsen med att skriva att anmälan har vart anonym? Som sagts i tråden. Att det inte är offentliga uppgifter är en annan sak.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-03-11 kl. 16:00.
Citera
2026-03-11, 16:00
Medlem
Citat:
Vad är då vitsen med att skriva att anmälan har vart anonym? Som sagts i tråden. Självklart förstår man om det inte är offentligt.

Jag kanske har missat något men har den pratats om som att den är gjord anonym? 🧐 Det går ju inte ihop alls. Om inte den som gjort anmälan går ut själv med vem den är så kommer vi nog aldrig få veta vem det är (och jag tycker nog dessutom att det vore olämpligt att rota i det)
Citera
2026-03-11, 16:17
Medlem
Citat:
Vad är då vitsen med att skriva att anmälan har vart anonym? Som sagts i tråden. Att det inte är offentliga uppgifter är en annan sak.

Tror det är bara själva anmälan till Polisen som inte kan vara anonym eftersom den som anmäler behöver kunna bli kontaktad osv.

För övrigt är det belagt med sekretess där namn skyddas mot allmänheten och den misstänkte.

"Identiteten på målsägande (den som anmält) döljs nästan alltid.

Den som är misstänkt får inte per automatik veta vem som anmält, särskilt inte om ärendet läggs ner innan åtal.
Endast om målsägande själv samtycker, eller vid ett senare rättsfall, kan namnet bli känt.

Den anmälde får normalt inte veta vem som gjort anmälan om det är en nedlagd förundersökning".

Slutsats: A har nog ej fått svar på exakt vem det är som anmält honom för VT i GB.
(Sedan kanske han själv förstår vem det kan vara, men det är en helt annan sak).
Senast redigerad av Artmovie 2026-03-11 kl. 16:22.
Citera
2026-03-11, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl

Kanske är det lite skam inblandat, att man skrivit så vansinnigt många tecken om hur hemsk en person är att man måste försvara den åsikten för att annars har det arbetet varit förgäves.

Klart det är skam när det som var ”sanningen” visade sig vara helt annat genom ren fakta.
Säkert också ren frustration att den faktan kom fram då flera av dom som fantiserade mest vart tvungna att sluta fantisera i samma utsträckning.
Citera
2026-03-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Klart det är skam när det som var ”sanningen” visade sig vara helt annat genom ren fakta.
Säkert också ren frustration att den faktan kom fram då flera av dom som fantiserade mest vart tvungna att sluta fantisera i samma utsträckning.
Vad är skam menar du ??? Och vad är ren fakta el sanning enligt dej . Visst det har kommit in en anmälan på A . Men fortfarande är det ingen som vet med 100 % om det faktiskt har hänt !!! Trots att domaren fick in en konversation som skulle vara till bevisning för hur A är och kan ha agerat så la man ner det .
Tror faktiskt dom har granskat detta väldigt noggrant då det finns ett litet barn med i bilden . Jag tror ingen domare hade gått med på umgängesrätt om A vara en fara för både mamman och barnet .
Vad jag har förstått så har man överklagat detta .
Och alla vet att N vill ha ensam vårdnad och det har man kört med från början . Jag har fått den uppfattning att hon aldrig ville att A skulle vara delaktig från början men jag kan ha helt fel . Och när man då hamnar i en konflikt och får panik över det så kan man gå över lik för att sabotera för den andre föräldern vilket jag får en känsla av att N kan ha gjort med hjälp av sin mamma.
Kom ihåg detta är bara min teori och känsla
Senast redigerad av Famlove 2026-03-11 kl. 19:19.
Citera
2026-03-11, 19:52
Medlem
Citat:
Vad är skam menar du ??? Och vad är ren fakta el sanning enligt dej . Visst det har kommit in en anmälan på A . Men fortfarande är det ingen som vet med 100 % om det faktiskt har hänt !!! Trots att domaren fick in en konversation som skulle vara till bevisning för hur A är och kan ha agerat så la man ner det .
Tror faktiskt dom har granskat detta väldigt noggrant då det finns ett litet barn med i bilden . Jag tror ingen domare hade gått med på umgängesrätt om A vara en fara för både mamman och barnet .
Och alla vet att N vill ha ensam vårdnad och det har man kört med från början . Jag har fått den uppfattning att hon aldrig ville att A skulle vara delaktig från början men jag kan ha helt fel . Och när man då hamnar i en konflikt och får panik över det så kan man gå över lik för att sabotera för den andre föräldern vilket jag får en känsla av att N kan ha gjort med hjälp av sin mamma.

Ja, och när man lyssnar på deras Podd så märker man tydligt att J har ett stort inflytande på N.
Minns när N satt i en intervju med MB och sa något i stil med att "Jag och min mamma har ett konstigt förhållande"......

J pratar ofta i vi-form. "Vi kommer aldrig att ge upp" osv.

Kanske hade det varit mer hälsosamt om mamma J tog ett steg tillbaka, framförallt i tvisten mellan A & N.

Tiden kommer att visa vad N:s överklagan kommer att ge för resultat....

Någon här som vet när överklagan gjordes?
Citera
2026-03-11, 20:00
Medlem
Citat:

Alltså du har ju en poäng… Jag hade inte heller velat ha delad vårdnad med någon som beter sig illa mot folk fan till höger och vänster 😂 det är rent objektivt så att det bästa för Chiara är att Nicci fortsätter ha ensam vårdnad. Sen är det ett problem i svenska domstolar just detta att våldsbenägna män tyvärr tvingar sig till umgänge och får det. #LexTintin är bara ett exempel…

Andreas verkar ha varit bra på att sabotera för sig själv så man ska nog inte överdriva hur mycket makt man tror att Nicci eller Jeanette har… Du svarade aldrig lär jag frågade dig om du skulle låta en dotter dejta Andreas, är det för att du innerst inne vet att han inte är någon svärmorsdröm? 😉
Citera
2026-03-11, 20:15
Avstängd
Citat:
Alltså du har ju en poäng… Jag hade inte heller velat ha delad vårdnad med någon som beter sig illa mot folk fan till höger och vänster 😂 det är rent objektivt så att det bästa för Chiara är att Nicci fortsätter ha ensam vårdnad. Sen är det ett problem i svenska domstolar just detta att våldsbenägna män tyvärr tvingar sig till umgänge och får det. #LexTintin är bara ett exempel…

Andreas verkar ha varit bra på att sabotera för sig själv så man ska nog inte överdriva hur mycket makt man tror att Nicci eller Jeanette har… Du svarade aldrig lär jag frågade dig om du skulle låta en dotter dejta Andreas, är det för att du innerst inne vet att han inte är någon svärmorsdröm? 😉
Ärligt talat så tror jag inte han kommer få varken egen vårdnad eller ens delad/gemensam vårdnad. Jag är ganska säker på det men vi får se om jag hade rätt eller fel när den biten är klar.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-11 kl. 20:24.
Citera
2026-03-11, 20:28
Medlem
Citat:

Tror inte att våldsbenägna män kan tvinga till sej Umgänge då man alltid ser till barnets bästa särskilt efter det som hänt 2 små barn i sverige på kort tid Esmerlda och TinTin.
Kan hända A har saboterat för sig sjäkv , men jag har väldigt svårt att tro det då han har från början skrivit bla på sociala medier och på det som är läkt ur han och Ns konversation på nätet vid uppbrottet
23/9 skriver A så här " I måndags hade vi en jättebra prat ang ....... Att jag givetvis skulle få vara med på förlossningen samt tiden efter osv något jag ser verkligen önskar . Jag ser fram emot henne och jag längtar efter henne med det är mitt barn " detta är As egna ord tycker du det låter som han ej vill veta av C . SVAR NEJ .
Jag vet vad dom 2 gjort mot Ben det räcker körde med utpressning av pengar något även Bs vän tagit upp på Yt .
Svaret på din fråga skulle min dotter vilja dejta A så skulle hon få göra det . Det är inte upp till mig att bestämma vem hon väljer om är vuxen som N . Men skulle jag se att hon mår dåligt av förhållandet el att han gör henne illa skulle jag be henne tänka om . Men jag skulle aldrig lägga mig i mina barns förhållande el stötta dom om dom gjort något fel utan dom skulle få lära sig att man tar ansvar för sina handlingar då man är vuxen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in