2026-03-11, 08:46
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Konstigt.

1. Man får inte ha övervakningkamera mot allmänning
2. Noragårdsvägen 62 B är vid Edsviken. Det är inte mellan deras bostad och träsket.
3. Hur kunde polisen veta om de olagliga kamerorna?

Vad har jag missat?
Har mångmiljonärer extra rätt till övervakningskamera mot allmänning som inte vanliga dödliga har?
Polisen kan omöjligen ha gissat sig till att Noragårdsvägen 62 B kunde ha fångat de två på film.

Jo. Men tillstånd krävs.

Citat:
5 § Tillstånd till allmän kameraövervakning krävs för att en övervakningskamera skall få vara uppsatt så att den kan riktas mot en plats dit allmänheten har tillträde.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1998150-om-allman-kameraovervakning_sfs-1998-150/
Citera
2026-03-11, 11:13
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja allt verkar ju fullkomligt sinnessjukt alltihop? Jag ska försöka hitta trådarna han skrivit i här på flashb, om det möjligtvis kan förklara allt detta ofattbara?

Du skrev att du vill hitta G*stafs inlägg här på Flashback. Det kan du enkelt göra i sökfunktionen. Du behöver bara gå till avancerad sökning, där du kan söka efter personernas användarnamn. Till exempel hittade jag många inlägg skrivna av hans ena profil "ImmortalDon" (i så många olika trådar att jag inte kan länka till dem).

Profilen "ImmortalDon" är också listad som avslutad.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-03-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
I stämningsansökan nämns en kastrull som visar man kokat oxalsyra. Varför gör man det?

Jag tolkar det som en indicie som kan peka på att brännskador på kroppen orsakats av frätande syra. Utifrån åklagarens formuleringar framgår att man inte vet vad som har orsakat de skadorna, det skrivs vagt. Om värme men inget om att det har eldats på kroppen.
Citera
2026-03-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ja det var ju detta vi inte trodde, att det tydde på att det inte var planerat men vi tänkte fel? Vad är det för fel på dessa två? Är de så påverkade och avtrubbade att de inte förstår bättre? Sen har han tydligen skrivit i en tråd på flashb om att ha en relation med en borderline, men om det är frun eller tidigare partner eller om han bara diskuterar allmänt kring ämnet framkom inte? Sen framkom det flera ggr att BO inte hade alkoholproblem så man kanske får ta borderline med en nypa salt också, för enligt hans pappa hade han aldrig hört sin son prata om någon gammal oförrätt men de planerade mörda honom pga något som GM berättat för sin fru? Hur ska man nu tänka om detta paret är frågan, tänkte de bra och goda tankar var för sig, men tillsammans inte alls?
Du tänkte fel hela tiden. Så jävla naiv är du. Vad jobbar du med egentligen???
Citera
2026-03-11, 11:50
Medlem
Marielysts avatar
I stämningsansökan nämns en Flashback-tråd där G*staf pratar om ett liv med en flickvän som lider av borderline personlighetsstörning (M*yurri?). Jag tror det måste vara den här tråden:

(FB) Hur bryter man smidigast med en Bpd-brud?

(Google Translate fra dansk til svensk)
Senast redigerad av Marielyst 2026-03-11 kl. 12:02.
Citera
2026-03-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Du tänkte fel hela tiden. Så jävla naiv är du. Vad jobbar du med egentligen???

Off Topic…Du hugger alltid, och du gör det för att du kan, njuter du av att nedvärdera postare i trådarna på flashb, eller är det bara mig?

Tror du att jag har insyn på något sätt eller är du alltid lika misstänksam och har förutfattade meningar? Beror det på att du är perfektionist eller vad är ditt problem?

Alla har inte insyn och sätter sig på en hög häst för att trycka ner andra, det är ingen stor människa som ser ner på andra, du vet det och ändå fortsätter du?
Jag har bett dig tidigare att sluta kommentera mig eller skriva om mig, ändå fortsätter du, är du en farlig människa?
Citera
2026-03-11, 13:47
Medlem
Bedragerskas avatar
Bild på paret: https://ibb.co/Q7WQz2DJ

Gustafs Facebook-konto: https://www.facebook.com/gurrale96
Senast redigerad av Bedragerska 2026-03-11 kl. 13:50.
Citera
2026-03-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Hur vet du det?
Läs stämmingsansökan
Citera
2026-03-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja man tror ju knappast att det är planerat om man mördar nån i sin egen lägenhet och drar kroppen till närmsta kärr mitt på dagen.😀

Hittade trådar som han påstår att hans flickvän har borderline för att han har insett det, inte att hon faktiskt lider av det?
Han verkar ha trollat om båda sina föräldrar och som om han haft traumatiskt uppväxt med en mamma som haft missbruk och som verkar varit en lögn? Kan det där om borderline vara en omvänd lögn också?
Citera
2026-03-11, 14:30
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
BO hittades i två påsar i sjön? Att GM misstänks ha dumpat huvudet på Bromma återvinningsstation?
Men jag tror inte jag såg ordet styckad kropp eller ordet styckmord nånstans i stämningsansökan, gjorde du det?
Som du påpekade till en annan användare.
Du hugger alltid. Har nu läst flera inlägg där det snarare är du som hugger. Chill.
Jag sa att hela scenariot med pengar mm verkar påminna om detta. Att jag nämnde att det var ett styckmord är en annan sak.
Citera
2026-03-11, 15:23
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jo. Men tillstånd krävs.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1998150-om-allman-kameraovervakning_sfs-1998-150/
Bra input!

Mycket pekar på otillåten filming ändå om man ska tro på:

Otillåten filmning får användas som bevis.
Citera
2026-03-11, 16:04
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
BO hittades i två påsar i sjön? Att GM misstänks ha dumpat huvudet på Bromma återvinningsstation?
Men jag tror inte jag såg ordet styckad kropp eller ordet styckmord nånstans i stämningsansökan, gjorde du det?

Om huvudet separeras från kroppen måste det rubriceras som styckmord enligt rättsmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in