2026-03-11, 07:23
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Har ni sett choklad tomten varit med en kvinna nångång ? nä just de

Instämmer bödrodde verkar mest hänga i lisens föräldrars lägenhet och skicka våldtäktshot till killar.
Citera
2026-03-11, 08:45
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Är det lisens brorsa som raggar killar nu igen? BögRodrigo från fisksätra.

Istället för något skrämmande hot så sitter Rodrigo, märkbart påtänd, och ringer och kräver telefonsex av Skilleras. Mellan rasistiska förolämpningar försöker Rodrigo framföra sin perversa önskan om att "knulla negerungar personligen".

Det hela blir bara mer patetiskt när man tänker sig fetröven Anjo själv i bakgrunden, svullen i gristrynet av ilska och chips, medan fetrövens svettiga chipstuttar guppar i takt med varje rasistisk kommentar.
Citera
2026-03-11, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Istället för något skrämmande hot så sitter Rodrigo, märkbart påtänd, och ringer och kräver telefonsex av Skilleras. Mellan rasistiska förolämpningar försöker Rodrigo framföra sin perversa önskan om att "knulla negerungar personligen".

Det hela blir bara mer patetiskt när man tänker sig fetröven Anjo själv i bakgrunden, svullen i gristrynet av ilska och chips, medan fetrövens svettiga chipstuttar guppar i takt med varje rasistisk kommentar.
Mycket bra initiativ av Rodrigo, men kasst att han bangade.
Citera
2026-03-11, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Ingen som reagerar på att choklad tomten vill ligga med Anjo?
När har han sagt det och hur formulerades det?
Citera
2026-03-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Oj, då har du verkligen missat något.

Fetröven Anjo var så ursinnig på Skilleras, men samtidigt lika feg som han är fet, så istället för att ringa själv bad han Lisens homosexuella bror göra det. Lisens bros heter Rodrigo och har vid sidan om sitt omfattande narkotikamissbruk en intelligensnivå som kan beskrivas som "optimistiskt grundläggande".

Resultatet är ett av de mest komiska klippen på Youtube. Rodrigo är helt uppenbart lika påtänd som kåt när han försöker ringa och vara hotfull, vilket mest går ut på att han hotar med att "knulla dig personligen".

Som om inte det räckte dyker Badbollens fru, orten-Lisen upp i slutet av samtalet och börjar gapa på Skilleras genom telefonen också. .

Kort sagt, ett mästerverk i hur man gör bort sig på Youtube.
https://m.youtube.com/watch?v=8PXKYSbSc3o&t=1154s&pp=ygUSU2tpbGxlcmFzIFJ vZHJpZ28g

Gjorde det ont i hjärnan på dig av att anstränga dig så fruktansvärt i dina försök att vrida om ett relativt solklart händelseförlopp till något helt annat?

Jag tror inte på din lögn att Anjo bad Lisens bror att kontakta Axel. Lisens bror är man nog att besluta sig för att kontakta en manisk stalker som Axel, efter allt Axel har utsatt Anjo, Lisen och deras familjer för, helt på egen hand och visa hur mycket han ogillar honom. De som tar Lisens brors ord bokstavligen vid en sådan konfrontation av den maniska stalkern Axel, exempelvis genom att påstå att han skulle vara homosexuell bara för att han utbrast skällsord som innefattade ordet 'knulla', kan nog ingen hjälpa. Blundar man aktivt för omständigheter och på fullaste allvar nit-pickar i sin tolkning av uppenbara icke-bokstavligt menade utspel bokstavligt, så är man enbart ute efter att provocera och förlöjliga.

I princip vilken familjemedlem som helst, som står upp för sin familj och sin släkt, skulle konfrontera en manisk stalker som Axel om en manisk stalker som Axel skulle ge sig på någon i familjemedlems familj och släkt på samma sätt Axel under en oerhört lång tid har gett sig på Lisens brors familj och släkt. Om man som familj eller släkt bara står och tittar på utan att agera när en manisk stalker som Axel oavbrutit ger sig på en familj och släkt, ja då är man ganska feg och patetisk. Nu är Lisens bror inte feg och patetisk, utan beslutade sig för att göra något åt den maniska stalkern Axel.

Det enda "fel" Lisens bror gjorde var att agera mänskligt, dvs. med känslor, istället för att känslokallt och beräknande och känslomässigt frånvarande satt sig och tagit reda på mer om den maniska stalkern Axel och lagt upp en strategisk plan för hur man bäst bemöter en så kalkylerad manisk och känslokall stalker som Axel, innan han tog första steget. Men nu är Lisens bror bara mänsklig människa, och därför gjorde han som han gjorde, och det anser de flesta (normala människor) är en god egenskap som de flesta uppskattar och gillar hos andra människor de inte ens känner: att de är mänskliga och agerar mänskligt.

Det du, och andra provocerande konton här, kallar "göra bort sig" kallar vuxna människor för något helt annat. När man växer upp får man en annan syn på saker och händelser än hur en tonåring ser på att en annan skolelev blir provocerad och arg på dem som retas. Så väx upp helt enkelt och försök klättra ur din tonårs-bubbla, hur djupa ungdomstrauman du än bär på som håller dig så hårt fast i det stadiet i livet.

Så försök igen, utan att framställa dig själv som en barnslig provocerande tonårig högstadieklassare som medvetet och helt uppenbart bara vantolkar för att retas och provocera. Försök bete dig vuxet istället, om du vill bli tagen på allvar av någon annan vuxen som läser här.
Senast redigerad av Krigsseglaren 2026-03-11 kl. 12:40.
Citera
2026-03-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsseglaren
Gjorde det ont i hjärnan på dig av att anstränga dig så fruktansvärt i dina försök att vrida om ett relativt solklart händelseförlopp till något helt annat?

Jag tror inte på din lögn att Anjo bad Lisens bror att kontakta Axel. Lisens bror är man nog att besluta sig för att kontakta en manisk stalker som Axel, efter allt Axel har utsatt Anjo, Lisen och deras familjer för, helt på egen hand och visa hur mycket han ogillar honom. De som tar Lisens brors ord bokstavligen vid en sådan konfrontation av den maniska stalkern Axel, exempelvis genom att påstå att han skulle vara homosexuell bara för att han utbrast skällsord som innefattade ordet 'knulla', kan nog ingen hjälpa. Blundar man aktivt för omständigheter och på fullaste allvar nit-pickar i sin tolkning av uppenbara icke-bokstavligt menade utspel bokstavligt, så är man enbart ute efter att provocera och förlöjliga.

I princip vilken familjemedlem som helst, som står upp för sin familj och sin släkt, skulle konfrontera en manisk stalker som Axel om en manisk stalker som Axel skulle ge sig på någon i familjemedlems familj och släkt på samma sätt Axel under en oerhört lång tid har gett sig på Lisens brors familj och släkt. Om man som familj eller släkt bara står och tittar på utan att agera när en manisk stalker som Axel oavbrutit ger sig på en familj och släkt, ja då är man ganska feg och patetisk. Nu är Lisens bror inte feg och patetisk, utan beslutade sig för att göra något åt den maniska stalkern Axel.

Det enda "fel" Lisens bror gjorde var att agera mänskligt, dvs. med känslor, istället för att känslokallt och beräknande och känslomässigt frånvarande satt sig och tagit reda på mer om den maniska stalkern Axel och lagt upp en strategisk plan för hur man bäst bemöter en så kalkylerad manisk och känslokall stalker som Axel, innan han tog första steget. Men nu är Lisens bror bara mänsklig människa, och därför gjorde han som han gjorde, och det anser de flesta (normala människor) är en god egenskap som de flesta uppskattar och gillar hos andra människor de inte ens känner: att de är mänskliga och agerar mänskligt.

Det du, och andra provocerande konton här, kallar "göra bort sig" kallar vuxna människor för något helt annat. När man växer upp får man en annan syn på saker och händelser än hur en tonåring ser på att en annan skolelev blir provocerad och arg på dem som retas. Så väx upp helt enkelt och försök klättra ur din tonårs-bubbla, hur djupa ungdomstrauman du än bär på som håller dig så hårt fast i det stadiet i livet.

Så försök igen, utan att framställa dig själv som en barnslig provocerande tonårig högstadieklassare som medvetet och helt uppenbart bara vantolkar för att retas och provocera. Försök bete dig vuxet istället, om du vill bli tagen på allvar av någon annan vuxen som läser här.

Inte-Rodrigo vågar ju inte ens stå för vem han är. Det är fegt och patetiskt.
Citera
2026-03-11, 13:37
Medlem
Citat:

Jag tror inte heller att Anjo har bett Lisens bror att ringa till Axel, men han har ju uppenbarligen sagt saker till Lisens bror. Annars hade ju brodern knappast ringt upp Axel och hotat honom.

Du skriver att Axel har utsatt Anjo, Lisen och deras familjer för en massa saker under lång tid. Det jag undrar är: vad exakt syftar du på?
Kontakter som Axel tagit med familjemedlemmar i deras yrkesroll, som till exempel som kurator, kan knappast räknas som trakasserier, utan måste ses i sammanhanget.

Du beskriver det som en "oerhört lång tid" av trakasserier och att Axel ska vara en "manisk stalker" men du nämner inga faktiska händelser. Om det nu finns så mycket borde det rimligen gå att peka på några konkreta exempel.

En annan sak som är svår att få ihop i ditt inlägg är telefonsamtalet. Normala vuxna människor sitter inte och ringer till en okänd person och säger att man ska åka hem till dem och knulla dem, det är ett beteende som är fullständigt olämpligt
Och om en man säger till en annan man att han ska åka hem till honom och knulla honom, så är det väl inte särskilt konstigt att folk tolkar det som ett homosexuellt utspel, det är ju trots allt exakt vad orden betyder. Det är inte direkt ett normalt sätt att "stå upp för sin familj".

Så om ditt inlägg ska föreställa vara seriöst kanske du kan börja med att förklara vad Axel faktiskt har gjort mot Anjo, Lisen och deras familjer, istället för att bara komma med påståenden utan konkreta exempel.
Citera
2026-03-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747
Inte-Rodrigo vågar ju inte ens stå för vem han är. Det är fegt och patetiskt.

Du och jag har uppenbarligen fundamentalt olika uppfattningar om vad som är fegt och patetiskt av vuxna människor att göra eller inte göra, så en diskussion om saken kommer inte leda någonstans. Uppehåll du din tankekraft åt att granska irrelevant detaljer, så ser jag Lisens bror för vem han är och i vilken situation han befann sig i när han valde att konfrontera den maniska stalkern Axel som oavbrutet under en längre period på olika sätt gett sig på Lisens brors närmaste anhöriga. Feg och patetisk är inte min första tanke.

Och som jag påpekade för föregående skribent Damien-, så tror jag inte på Damien-s lögner om att Anjo ska ha bett Lisens bror att kontakta Axel för att skälla ut honom. En sådan sak behöver man inte bli ombedd att göra för sina anhöriga, det gör man på eget initiativ.
Citera
2026-03-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Jag tror inte heller att Anjo har bett Lisens bror att ringa till Axel, men han har ju uppenbarligen sagt saker till Lisens bror. Annars hade ju brodern knappast ringt upp Axel och hotat honom.

Du skriver att Axel har utsatt Anjo, Lisen och deras familjer för en massa saker under lång tid. Det jag undrar är: vad exakt syftar du på?
Kontakter som Axel tagit med familjemedlemmar i deras yrkesroll, som till exempel som kurator, kan knappast räknas som trakasserier, utan måste ses i sammanhanget.

Du beskriver det som en "oerhört lång tid" av trakasserier och att Axel ska vara en "manisk stalker" men du nämner inga faktiska händelser. Om det nu finns så mycket borde det rimligen gå att peka på några konkreta exempel.

En annan sak som är svår att få ihop i ditt inlägg är telefonsamtalet. Normala vuxna människor sitter inte och ringer till en okänd person och säger att man ska åka hem till dem och knulla dem, det är ett beteende som är fullständigt olämpligt
Och om en man säger till en annan man att han ska åka hem till honom och knulla honom, så är det väl inte särskilt konstigt att folk tolkar det som ett homosexuellt utspel, det är ju trots allt exakt vad orden betyder. Det är inte direkt ett normalt sätt att "stå upp för sin familj".

Så om ditt inlägg ska föreställa vara seriöst kanske du kan börja med att förklara vad Axel faktiskt har gjort mot Anjo, Lisen och deras familjer, istället för att bara komma med påståenden utan konkreta exempel.

Jag skrev ett inlägg på flashback forum, jag lämnade inte in en forskningsstudie med källförteckning för granskning. Ta mitt inlägg för vad det är, de som håller med mig håller med mig, och de som inte gör det - som du - gör det inte.

Lisens bror gjorde vad vilken mänsklig människa som står upp för sina anhöriga skulle göra, han anpassade sig inte efter vem (eller vad) Axel är utan behandlade Axel som vilket rövhål som helst som gav sig på hans anhöriga. Jag hade tvärtom ogillat Lisens bror om han istället på ett ormaktigt och strategiskt sätt valt att anpassa sitt beteende mot Axel efter vem Axel är. Så ja, det många här kallar "göra bort sig" och mycket annat kallar jag att vara ärlig och mänsklig. Sen är det upp till var och en att tycka att ärlighet och mänsklighet är fult och dåligt, medan strategiskt ormaktigt och manipulativt och känslokallt beteende är bra och uppskattat. Jag kan inte hindra er som tycker så, det är er åsikt som ni har all rätt till.
Citera
2026-03-11, 13:48
Medlem
Citat:
Du och jag har uppenbarligen fundamentalt olika uppfattningar om vad som är fegt och patetiskt av vuxna människor att göra eller inte göra, så en diskussion om saken kommer inte leda någonstans. Uppehåll du din tankekraft åt att granska irrelevant detaljer, så ser jag Lisens bror för vem han är och i vilken situation han befann sig i när han valde att konfrontera den maniska stalkern Axel som oavbrutet under en längre period på olika sätt gett sig på Lisens brors närmaste anhöriga. Feg och patetisk är inte min första tanke.

Och som jag påpekade för föregående skribent Damien-, så tror jag inte på Damien-s lögner om att Anjo ska ha bett Lisens bror att kontakta Axel för att skälla ut honom. En sådan sak behöver man inte bli ombedd att göra för sina anhöriga, det gör man på eget initiativ.

haha "okej"
Jo men det är supertufft att ringa och hota någon anonymt. Absolut.
Citera
2026-03-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747
haha "okej"
Jo men det är supertufft att ringa och hota någon anonymt. Absolut.

Det hela handlar om vad man värderar hos andra människor. En del värderar känslokall manipulativa egenskaper högt - andra värderar det mycket lågt. En del värderar mänsklighet, (äkta) känslor, spontantitet och ofullkomlighet högt - andra värderar det lågt.

Lisens bror kontaktade Axel och uttryckte sig, det var ett infall, en minimalt viktig detalj, släpp era tvångstankar om detta - det kan inte vara hälsosamt för er att bära på denna händelse i era tankar och att er oförståelse inför varför det hände tynger er under någon längre period. Jag kan inte annat än påpeka för er att det inte var något konstigt alls med Lisens brors agerande - det är alltså helt normalt att det tillfälligt brister till slut när en sjuk person som Axel maniskt provocerar och håller på som han gör. Förhoppningsvis hjälper mitt påpekande er på rätt väg, även om ni fortfarande inte kan förstå varför Lisens bror gjorde som han gjorde. Ni måste lära er att släppa det ni ändå aldrig kommer att kunna förstå, och gå vidare.
Citera
2026-03-11, 14:29
Medlem
Citat:

Jag har varken skrivit att jag håller med dig eller att jag inte gör det, däremot är det svårt att hålla med någon som anklagar en annan människa för saker men inte kan ge några exempel.

Du har självklart rätt till din åsikt, men jag tycker det är märkligt att anklaga någon för så mycket utan att kunna ge konkreta exempel på vad som faktiskt har hänt.

Däremot kan jag säga att jag inte håller med dig om att det är ett accepterat sätt att försvara sin familj genom att hota någon och använda ord som "jag ska knulla dig". Man kan stå upp för sin familj utan att ta till såna metoder.

För att underlätta för dig, så att du slipper göra några "forskningsstudier med källförteckningar" , kan du ge 3 exempel på vad Axel har gjort mot Anjo, Lisen och deras familjer? Självklart ska du bortse från det jag tidigare nämnde men också eventuella begångna brott som kan ha polisanmälts.

För din vetskap, så förväntar jag mig inte att du kommer ge några exempel överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in