2026-03-10, 22:16
Medlem
Run3s avatar
Formula 1 har blivit tråkigt med alla unga förare. Jag kan inte relatera till killar som nyss varit barnrumpor.

Det känns mest som att det är flickidoler som kör runt i bilarna. Att titta på F1 börjar kännas som att lyssna på Back Street Boys.

Hur kan man som vuxen man heja på någon 22-åring? Det är ju han som borde lära sig av mig. Jag kan ju inte ha en 22-åring som idol och "drömma" om att bli som honom. Mina år är ju passerade.

Vad tycker ni som tittar på F1? Kan ni hålla med om att det inte är kul med unga killar som kör?
Citera
2026-03-10, 22:31
Medlem
Du börjar komma upp i åldern ofta man "slår igenom" i den åldern, runt 20, finns det inget "old boys" F1?
Citera
2026-03-10, 22:38
Medlem
TheJesuits avatar
Formula 1 har väl alltid varit tråkigt om man inte klipper en hövding samtidigt.
Citera
2026-03-10, 23:18
Medlem
Fantens avatar
Inte fan tittar jag på F1 för att ha nån slags juvenil fantasi om att 'det kunde ha varit jag'.
Citera
2026-03-10, 23:38
Medlem
Gulsmurf2s avatar
F1 har väldigt många problem som gör sporten svår att förstå sig på, men unga förare är inte en av dem.
Citera
2026-03-11, 04:42
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Vill du ha 20 (eller 22) avdankade Kimi Räikkönen som kör åtminstone ett par år efter att de borde ha lagt av istället?
Citera
2026-03-11, 06:38
Medlem
RickRozays avatar
Lewis Hamilton, Fernando Alonzo, Niko Hulkenberg, Valteri Bottas, fan finns ju en hel del äldre herrar. Sen har vi 27-30 som Max Verstappen, Carlos Sainz, låt AI räkna ut hur många som är över 25 så lär det kännas bättre.
Citera
2026-03-11, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Formula 1 har blivit tråkigt med alla unga förare. Jag kan inte relatera till killar som nyss varit barnrumpor.

Det känns mest som att det är flickidoler som kör runt i bilarna. Att titta på F1 börjar kännas som att lyssna på Back Street Boys.

Hur kan man som vuxen man heja på någon 22-åring? Det är ju han som borde lära sig av mig. Jag kan ju inte ha en 22-åring som idol och "drömma" om att bli som honom. Mina år är ju passerade.

Vad tycker ni som tittar på F1? Kan ni hålla med om att det inte är kul med unga killar som kör?
F 1 har aldrig varit särskilt kul. Men du resonerar konstigt. Ska alla förare vara äldre än du så du kan drömma att en gång bli som dem? När du fyllt 90 ska förarna vara äldre än du då också?
Citera
2026-03-11, 07:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Lewis Hamilton, Fernando Alonzo, Niko Hulkenberg, Valteri Bottas, fan finns ju en hel del äldre herrar. Sen har vi 27-30 som Max Verstappen, Carlos Sainz, låt AI räkna ut hur många som är över 25 så lär det kännas bättre.
Checo Perez är också gammal.
Citera
2026-03-11, 07:45
Medlem
Joe Blows avatar
F1 är tråkigt därför att förarna inte får plikta med livet om dom gör något dumt. Som det är nu kan man lika gärna tävla i simulatorer.
Citera
2026-03-11, 08:11
Medlem
Man har ju from i år gjort om reglementet rejält angående hur bilarna skall vara konstruerade. Nu skall 50% av motorkraften komma från EL! Bilarna blir några slags laddhybrider med andra egenskaper än tidigare och förändringarna har inte varit populära hos dem som berörs som tävlingsstallen och förarna.
Tom där har elbilshysterin letat sig in.
Kanske yngre förare har lättare att svälja detta än äldre rutinerade förare?
Senast redigerad av brakfesten009 2026-03-11 kl. 08:53.
Citera
2026-03-11, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
F1 är tråkigt därför att förarna inte får plikta med livet om dom gör något dumt. Som det är nu kan man lika gärna tävla i simulatorer.

Därför man tittar på MotoGP istället. Händer betydligt mer under ett race samtidigt som det fortfarande är farligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in