2026-03-11, 07:19
Medlem
Finnj-vels avatar
Jag ska ta körkort i år och har skrivit in mig på en körskola som heter Rosa Kortet. Jag undrar varför feminiseringen måste finnas överallt. Vi har väl inte någon körskola som heter "Blåa Kortet" misstänker jag. Om det finns en mer manlig körskola så tar jag gärna tips. OBS: MANLIG LÄRARE!
Citera
2026-03-11, 07:20
Avstängd
Körkortet har varit rosa sedan 1997, så färgen lär du inte komma undan, om du nu lyckas med att få ett körkort i handen.
Senast redigerad av PatricHbg 2026-03-11 kl. 07:24.
Citera
2026-03-11, 07:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
För att kunna hjälpa dig så är det bra att veta i vilken stad du finns?
Borde inte heller vara svårt att hitta körskolor i din hemort genom en snabb googling och har du tur då så hittar du någon mindre feminin där du kan börja köra.
Citera
2026-03-11, 07:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Jag ska ta körkort i år och har skrivit in mig på en körskola som heter Rosa Kortet. Jag undrar varför feminiseringen måste finnas överallt. Vi har väl inte någon körskola som heter "Blåa Kortet" misstänker jag. Om det finns en mer manlig körskola så tar jag gärna tips. OBS: MANLIG LÄRARE!

Du vet vilken färg själva körkortet har, eller?
Citera
2026-03-11, 07:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du vet vilken färg själva körkortet har, eller?

TS är uppenbarligen lite eljest, och fattar inte kopplingen
Citera
2026-03-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Körkortet har varit rosa sedan 1997, så färgen lär du inte komma undan, om du nu lyckas med att få ett körkort i handen.

Det har varit rosa länge. Körkorten i papp började ersättas av rosa plastkort 1973, fast då var de större. Uppdateringen från 1996 (egentligen på prov från 1994) var storleken, som ändrades till standard kreditkortsformat.
Citera
2026-03-11, 08:28
Medlem
Batagares avatar
Det finns en bok i ämnet.
Den mjuka staten : feminiseringen av samhället och dess konsekvenser
Författare: Erik J. Olsson, Catharina Grönqvist Olsson

https://www.adlibris.com/sv/bok/den-mjuka-staten-feminiseringen-av-samhallet-och-dess-konsekvenser-9789189494640
Citera
2026-03-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Det finns en bok i ämnet.
Den mjuka staten : feminiseringen av samhället och dess konsekvenser
Författare: Erik J. Olsson, Catharina Grönqvist Olsson

https://www.adlibris.com/sv/bok/den-mjuka-staten-feminiseringen-av-samhallet-och-dess-konsekvenser-9789189494640
Skriver de om körkortets färg? Blir allting rosa I samhället nu klassat som feminismering av incels? Då har D har det gått långt.
Citera
2026-03-11, 09:26
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Skriver de om körkortets färg? Blir allting rosa I samhället nu klassat som feminismering av incels? Då har D har det gått långt.
Har ej läst den, noterade att den fanns när jag scrollade igenom utbudet.
Citera
2026-03-11, 09:58
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hehe, jag tror TS är överbevisad för att själv ha fördomar och googla konfirmeringsbias. Inte något konstigt, så fort man köper en BMW och ger sig ut med den på vägarna så ser man att nästan alla kör BMW. Det tänkte man inte på innan. Hjärnan ser helt enkelt det den vill.
Citera
2026-03-11, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Jävla bög som inte har körkort redan
Citera
2026-03-11, 17:49
Medlem
Kan man inte, om man verkligen lägger manken till, tycka att det faktum att körkortet är rosa är ett bevis på att feminiseringen av hela samhället gått för långt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in