2026-03-10, 14:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vi är helt eniga här! Jag och många andra av dom som tråden gillar att kalla ”ni” har flertalet gånger rekommenderat henne att skippa lives då hon inte kan bete sig och enbart skadar sitt och andras rykte. Hon kan inte kontrollera sina känslor som hon kan när hon gör videos till sin sida. Eller i skrift.

Barnen har också bett henne sluta men det förvrängde hon till att dom aldrig någonsin skulle säga något sådant utan att det var soc som hjärntvättat dom. Hur hon nu kan veta det efter 6år.

Jag säger bara lycka till med att ge henne goda råd.
Ja, live-sändningarna är kontraproduktiva men samtidigt är hennes reaktioner både normala och förväntade reaktioner på den gaslighting som hon utsätts för. De flesta har inte styrkan att stå emot så länge utan bryts ner och går under. Det är vad som gör ert agerande så utstuderat ondskefullt (alternativt patologiskt korkat).
Citera
2026-03-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, jag är säker på att alla i tråden sedan länge har förstått att du inte har någonting i sak att komma med. Du försvarar socialtjänstens lagbrott med nonsens som stör och avleder tråden.
Länk till domar gällande de lagbrott socialtjänsten begått för det måste ju finnas mängder domar
Citera
2026-03-10, 14:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Länk till domar gällande de lagbrott socialtjänsten begått för det måste ju finnas mängder domar
Bra, nu visar du att du överhuvudtaget inte förstår problematiken som tråden handlar om. Det är faktiskt nästintill otroligt att du kan vara så avtrubbad.
Citera
2026-03-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Bra, nu visar du att du överhuvudtaget inte förstår problematiken som tråden handlar om. Det är faktiskt nästintill otroligt att du kan vara så avtrubbad.
Begås det lagbrott så måste det rimligtvis finnas domar eftersom de anmälda lagbrotten lär ha hamnat hos åklagare
Citera
2026-03-10, 15:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Begås det lagbrott så måste det rimligtvis finnas domar eftersom de anmälda lagbrotten lär ha hamnat hos åklagare
Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara. Jag vet inte om du driver med mig eller om du frågar efter domar på allvar. Du har skrivit över tusen inlägg i tråden och du har också skrivit mängder av inlägg i andra trådar som handlar om LVU. Kan det verkligen vara möjligt att du så totalt har missat vad diskussionen handlar om? Att du postat så enormt många inlägg utan att överhuvudtaget förstå vad det är du egentligen kommenterar eller svarar på? Det här är faktiskt obegripligt för mig och därför vet jag inte hur jag bäst ska svara. Jag väljer därför att inte svara mer än såhär för tillfället.
Citera
2026-03-10, 18:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Nästan inget av de grova övertrampen som socialsekreterare begår går till åtal. Socialsekreterare kan i praktiken sitta och blåljuga i barnutredningar helt ostraffat och det är precis vad de gör också.

Myndigheter skyddar myndigheter. Det är nästan bara kända fall som går till åtal eller där förundersökning inleds.

Detta otyg måste givetvis bort. Minsta medvetna lögn borde omedelbart beivras och straffas hårt. Det handlar om de mest ingripande åtgärderna som staten kan vidtag mot en medborgare. Då kan vi ha ett system som tycker att det är ok att socialsekreterare sitter och skriver sagor och romaner om svenska barnfamiljer.
Citera
2026-03-10, 18:56
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nästan inget av de grova övertrampen som socialsekreterare begår går till åtal. Socialsekreterare kan i praktiken sitta och blåljuga i barnutredningar helt ostraffat och det är precis vad de gör också.

Myndigheter skyddar myndigheter. Det är nästan bara kända fall som går till åtal eller där förundersökning inleds.

Detta otyg måste givetvis bort. Minsta medvetna lögn borde omedelbart beivras och straffas hårt. Det handlar om de mest ingripande åtgärderna som staten kan vidtag mot en medborgare. Då kan vi ha ett system som tycker att det är ok att socialsekreterare sitter och skriver sagor och romaner om svenska barnfamiljer.

Jag hejjar på er, ut och starta partier, demonstrera, skapa opinion, ni är de viktigaste vi har, ni sitter på sån otrolig kunskap och insikt som majoriteten av Sveriges befolkning saknar, det är er plikt som medborgare, ni som vet allt detta måste se till att få till en samhällsförändring!

Vad är planen?
Citera
2026-03-10, 18:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag hejjar på er, ut och starta partier, demonstrera, skapa opinion, ni är de viktigaste vi har, ni sitter på sån otrolig kunskap och insikt som majoriteten av Sveriges befolkning saknar, det är er plikt som medborgare, ni som vet allt detta måste se till att få till en samhällsförändring!

Vad är planen?

Planen är att terrorismen från socialtjänstens sida mot svenska barnfamiljer måste få ett slut och missbruket av placeringar av barn måste omedelbart upphöra
Det är som du säger. De flesta känner inte till hur illa det är: men tack och lov har fler och fler vaknat efter fallen Elsa, Adam och Leo.
Citera
2026-03-10, 19:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Planen är att terrorismen från socialtjänstens sida mot svenska barnfamiljer måste få ett slut och missbruket av placeringar av barn måste omedelbart upphöra
Det är som du säger. De flesta känner inte till hur illa det är: men tack och lov har fler och fler vaknat efter fallen Elsa, Adam och Leo.

Så vad ska du göra åt saken? Vad ska du ta för konkret handling för att få stopp på detta?
Citera
2026-03-10, 19:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så vad ska du göra åt saken? Vad ska du ta för konkret handling för att få stopp på detta?

Man behöver inte göra så mycket. Ju fler familjer som terroriseras desto fler får veta den tråkiga sanningen om soc. Media har vaknat, så de gör redan det viktiga jobbet som behövs för att lära svenska folket att vissa myndigheter inte går att lita på.
Citera
2026-03-10, 19:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Att sprida kunskap på olika sätt, som kurt-sune, är det bästa och viktigaste enskilda personer kan göra. I mån av tid och ork kan man också hjälpa och stötta drabbade.
Citera
2026-03-10, 20:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Citat:
Man behöver inte göra så mycket. Ju fler familjer som terroriseras desto fler får veta den tråkiga sanningen om soc. Media har vaknat, så de gör redan det viktiga jobbet som behövs för att lära svenska folket att vissa myndigheter inte går att lita på.

”Så vad ska du göra åt saken?”

”Äeh man behöver inte göra så mycket, vi kör på som vanligt”

Gud förbjude att någon av dessa allvetande trådexperter med denna enorma insyn engagerar sig i frågan och räddar 10-100 barn innan det är för sent.
Istället väljer vi att gambla med barns liv och låter media sköta det i sitt tempo. Tragedi efter tragedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in