Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Jag diggar låten mycket. Tror dock den kommer lida av UK-syndromet som utvecklats i ESC och komma i botten. Men låten åker in på min spellista, momentärt i alla fall.
Gällande Felicia och My System är det ändå intressant att den redan trendar globalt på Spotify. Plats 9 på Viral 50 global. KAJ tog ju över Spotify förra året och det räckte ändå inte, det kanske är vi svenskar som tokspelar låten.
Jag håller vid att Felicia inte kommer att ha något med segern att göra. Låten är ganska lik Österrikes bidrag för ett par år sedan, We will rave, som väl kom på nedre halvan i finalen.
Topp 10 ska vi vara nöjda med om det blir för Felicia.
Det finns inte något syndrom, snarare har dom inte fattat tävlingen, bara skickat bottenskrapet för utom Sam Ryder och skyller på Brexit. Den här har möjlighet att få en del poäng, den har ändå fått en del uppmärksamhet som förhoppnings betyder en topp 15 placering.Två år blev det jurybete inte blev 0 poäng hos tittarna.
Felicia kommer inte strida om segern, dock vette tusan varför dom låtarna jämförs så direkt. Genren är detsamma men låtarna väldigt olika. Skulle snarare jämföra My system med Baller eller Hallicination från förra året. Den låter som tidigare Esc-låtar fast argare. Förresten var Inte Kaleen sångmässigt inte så stark på scen och numret var beydligt tunnare. Den fick inte den supporten som Felicia har hittills fått.