2026-03-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Jag önskar AA lycka till, och det är kul att han kan hålla sig flytandes. Vad jag riktar min kritik mot är att han försöker sälja in ett koncept som är helt och hållet huvudlöst och vansinnigt och ingenting som en seriös investerare eller t.o.m spekulerare ska hålla på med. Speciellt inte om det handlar om pengar man behöver senare i livet. Och när han låter sambons tjänstepension betala sina hobbies - då blir det bara för mycket.
Jag håller helt med i kritiken mot aktieanalytikern. "Huvudlöst och vansinnigt" är bara förnamnet. Och att låta sambo slita i vården medan hon betalat hans vattenskoter och dragkrok är över gränsen.

AA borde ta upp vilka systematiska fel han gör, att med sådan precision hitta aktier som borde blankas är värt en video.

F.ö. räknade jag just ut att han undgår tvångsförsäljning (antog 60%) ända ner till att EK sjunker till 1040k från veckans ingående EK om 1273 har han alltså en betryggande fallhöjd 233k.
Citera
2026-03-09, 13:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag håller helt med i kritiken mot aktieanalytikern. "Huvudlöst och vansinnigt" är bara förnamnet. Och att låta sambo slita i vården medan hon betalat hans vattenskoter och dragkrok är över gränsen.

AA borde ta upp vilka systematiska fel han gör, att med sådan precision hitta aktier som borde blankas är värt en video.

F.ö. räknade jag just ut att han undgår tvångsförsäljning (antog 60%) ända ner till att EK sjunker till 1040k från veckans ingående EK om 1273 har han alltså en betryggande fallhöjd 233k.

Fast samtidigt så ökar han ju belåningen med runt 40k i månaden utan att köpa fler aktier så hans redundans mot medgångar är beroende av en stark portföljutveckling.

Jag ligger 7,32% upp i Hexatronic obelånad, jag är helt uppenbart bättre än AA på detta.
Citera
2026-03-09, 15:40
Medlem
Oraklet i Falkenberg har gjort en film med namnet "Massiv börskrasch väntar". Bara där blir man trött.

AI kommenterar:
Man får beundra förmågan att döpa en video till "Massiv Börskrasch väntar" för att sedan spendera tiden med att förklara varför marknaden egentligen bara behöver en rejäl dos "chillpils" och att allt snart blir bra igen.
Det är en tvärvändning som kräver nästan lika mycket balans som att filma äventyr som "vatten-entreprenör" på en vattenskoter!

Ännu en film som ingen behöver spendera tid med att se.
Citera
2026-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Oraklet i Falkenberg har gjort en film med namnet "Massiv börskrasch väntar". Bara där blir man trött.

AI kommenterar:
Man får beundra förmågan att döpa en video till "Massiv Börskrasch väntar" för att sedan spendera tiden med att förklara varför marknaden egentligen bara behöver en rejäl dos "chillpils" och att allt snart blir bra igen.
Det är en tvärvändning som kräver nästan lika mycket balans som att filma äventyr som "vatten-entreprenör" på en vattenskoter!

Ännu en film som ingen behöver spendera tid med att se.

Det som kallas clickbait eller klickbete på Svenska
Tidsfråga innan vi får se Aktiegurun promota diverse produkter också?
Citera
2026-03-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Det som kallas clickbait eller klickbete på Svenska
Tidsfråga innan vi får se Aktiegurun promota diverse produkter också?

Han påstår att han ofta blir kontaktad av företag som vill ha samarbete med honom men att han alltid tackar nej Oklart vilka företag som gjort det
Citera
2026-03-09, 20:54
Medlem
Citat:
Han påstår att han ofta blir kontaktad av företag som vill ha samarbete med honom men att han alltid tackar nej Oklart vilka företag som gjort det

Nya ICA Stig?
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-03-09 kl. 20:57.
Citera
2026-03-10, 07:05
Medlem
Arons avatar
Citat:

kronofogden, lendo etc
Citera
2026-03-10, 09:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu rusar Hexatronic helt enligt AAs plan och håller detta i sig så är han +-0 på 32 kr senare i veckan.

Har han sedan rätt om 60 kr till midsommar så är han i mål.

Är det nu man borde gå in tungt i Hexatronic och vara med AA och skörda?
Citera
2026-03-10, 09:59
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nu rusar Hexatronic helt enligt AAs plan och håller detta i sig så är han +-0 på 32 kr senare i veckan.

Har han sedan rätt om 60 kr till midsommar så är han i mål.

Är det nu man borde gå in tungt i Hexatronic och vara med AA och skörda?
Ligger i skrivande stund *14% på mitt (lilla) innehav, så visst! Nån gång blir aktien köpvärd!
Citera
2026-03-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Ligger i skrivande stund *14% på mitt (lilla) innehav, så visst! Nån gång blir aktien köpvärd!

Grattis, då kan du börja kalla dig för aktiegudens chefs chef
Citera
2026-03-10, 12:33
Medlem
Lite flax för AA att AT&T ska satsa hela 2500 miljarder SEK på fiberutbyggnad. Bara att få nån procent av den summan vore mumma för Hexan.
AA kommer antagligen dock tro att de kommer få hela ordern och betalt i förskott.
Citera
2026-03-10, 18:56
Medlem
AA skyndar sig att mjölka pengar från det allt mer svala intresset för honom o Hexatronic. Trots dagens rubrik har han inte sålt några aktier i Hexatronic.

AI kommenterar mycket träffsäkert:

"Imponerande att du lyckas ha "ingen aning" om du ligger plus eller minus, samtidigt som du i nästa andetag vet att vinsten är exakt 860 000 kronor. Kanske är det de frekventa "skålarna" under videons gång som hjälper till med den där selektiva glömskan? "

Tröttsam film i gamla hjulspår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in