2026-03-10, 01:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Har googlat men allt som kommer upp är flyttkartonger med handtag vilket betyder stora hål rakt in till produkten som behöver skyddas vid frakten. Skulle vara om jag försöker tejpa för dessa hål men det känns inte optimalt. Verkar gå att beställa vanliga kartonger från olika hemsidor men jag behöver kartongerna i morgon.

Jag behöver bara helt vanliga kartonger för att frakta en sak jag sålt. Nästan chockad över att varken Jula, Biltema eller Claes Ohlsson har detta.
Well, eftersom jag inte vet vilken stad det gäller så blir det svårt att hjälpa dig.
Citera
2026-03-10, 01:24
Medlem
Citat:
Var hittar jag dom?

Där du köper frimärken och får ut paket!
Citera
2026-03-10, 01:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Har precis sålt en dyr sak som kräver en lite större kartong men var köper man dessa? Biltema verkar enbart ha flyttkartonger med handtag vilket inte är en bra box att skicka varor i. Jag googlar på jula och alla såna affärer men dom säljer ju bara flyttkartonger?

Var köper man vanliga kartonger lämpade för frakt?
Första bästa.
Där kan du också köpa wellpapp.
Du kan ju också göra en egen kartong om storlekarna inte passar.
Göra en kartong av 2.
Forma om befintlig.
Är du tidigt ute så fråga på närmsta livsmedelsaffär, de mosar massor av kartonger dagligen.
https://www.packoplock.se/emballage
Citera
2026-03-10, 02:59
Medlem
Citat:
Har precis sålt en dyr sak som kräver en lite större kartong men var köper man dessa? Biltema verkar enbart ha flyttkartonger med handtag vilket inte är en bra box att skicka varor i. Jag googlar på jula och alla såna affärer men dom säljer ju bara flyttkartonger?

Lagerhaus har små kartonger, brukar även finnas vid återvinningsstationer (oftast vid högtider när presenter har skänkta). Själv brukar jag gå till närmsta skobutik och be om kartonger efter Tradera försäljningar.
Citera
2026-03-10, 04:06
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Omöjligt att säga. Produkten ska inlindas i bubbelplast och samtidigt ha lite plats över så jag kan fylla tomrummet med papper.

Trodde inte att det skulle vara så svårt att köpa kartonger av olika storlekar men tydligen jättesvårt att hitta en återförsäljare

Mät grejen eller berätta vad det är du skall skicka??!

Du verkar typ invecklingsstörd om du menar att det är omöjligt att säga nåt om storleken, bara för att du inte vet hur stor den blir med bubbelplast på. Eller är det jag som är dålig på att läsa kanske.
Citera
2026-03-10, 04:16
Medlem
Citat:
Omöjligt att säga.
Om du inte vet hur stor kartong du behöver lär det bli svårt.
Citera
2026-03-10, 04:41
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:

Har du kollat med ditt lokala postombud?
Citera
2026-03-10, 05:18
Medlem
Sök på: "postkartonger" så får du upp massor med alternativ!
Citera
2026-03-10, 06:09
Medlem
Citat:
Var hittar jag dom?

Postkontoret i din stad!
Citera
2026-03-10, 06:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Har googlat men allt som kommer upp är flyttkartonger med handtag vilket betyder stora hål rakt in till produkten som behöver skyddas vid frakten. Skulle vara om jag försöker tejpa för dessa hål men det känns inte optimalt. Verkar gå att beställa vanliga kartonger från olika hemsidor men jag behöver kartongerna i morgon.

Jag behöver bara helt vanliga kartonger för att frakta en sak jag sålt. Nästan chockad över att varken Jula, Biltema eller Claes Ohlsson har detta.

Köp en flyttkartong och skär ner den till den storleken du behöver och tejpa resten om det är så bråttom.

Tog mig 5 sekunder att googla fram att PostNord har en kartong som är: 520x320x115 mm

Vet du inte hur man googlar?
Senast redigerad av Mailmans 2026-03-10 kl. 06:33.
Citera
2026-03-10, 06:37
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Max 2 kg och enligt traderas mått så blir det "Large" vilket innebär 40x40x120. Inte superstort men ändå Large.

Beror ju på fraktbolag. Vissa har ju kartonger.
Citera
2026-03-10, 06:38
Medlem
pn222jws avatar
Gratis på ett större systembolag - efter kassorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in