2026-03-08, 19:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det finns ingen tråd om spelet Enshrouded som ändå tycks vara ett rätt stort spel även om det fortfarande är i utvecklingsfas men finns att köpa.
Jag slog till igår och har testat spelet några timmar än så länge.

Ska vara något liknande Valheim så det var det som gjorde att jag ville testa.

Finns det några spelare här på forumet? Som sagt, jag är rätt ny på spelet.
Citera
2026-03-08, 20:01
Medlem
Fantens avatar
Eftersom du har testat i några timmar så kanske du kan säga något mer än att det är likt Valheim. För det säger inte så mycket mer än att det är survival/crafting.
Citera
2026-03-09, 06:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Eftersom du har testat i några timmar så kanske du kan säga något mer än att det är likt Valheim. För det säger inte så mycket mer än att det är survival/crafting.

Än så länge har jag inte riktigt kommit in i spelet om jag ska vara ärlig.
När jag läste recensioner så har de fått bra betyg och att byggsystemet ska vara bättre än valheim men jag är lite skeptisk. Bygg och menysystemet känns inte helt logiskt och lite udda knappkombinationer.
Som sagt så har jag bara spelat i drygt tre timmar och har dött två gånger.

Blev förvånad när det inte fanns någon tråd alls om spelet då någon borde ha gjort en tidigare, spelet har funnit i något år.
Citera
2026-03-09, 12:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Än så länge har jag inte riktigt kommit in i spelet om jag ska vara ärlig.
När jag läste recensioner så har de fått bra betyg och att byggsystemet ska vara bättre än valheim men jag är lite skeptisk. Bygg och menysystemet känns inte helt logiskt och lite udda knappkombinationer.
Som sagt så har jag bara spelat i drygt tre timmar och har dött två gånger.

Blev förvånad när det inte fanns någon tråd alls om spelet då någon borde ha gjort en tidigare, spelet har funnit i något år.
Men vad är det för tema, vad har det för USP och vad är det för grafisk stil? Vad skiljer det från andra crafting/survival-spel?
Citera
2026-03-09, 14:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Men vad är det för tema, vad har det för USP och vad är det för grafisk stil? Vad skiljer det från andra crafting/survival-spel?

Valheim har blivit till åren och detta är ett nytt spel i liknande stil, klart snyggare.
Jag vet själv inte så mycket om spelet då jag bara kommit tre timmar in men det känns lite som Elder Ring men med mer crafting/survival/bygg-tillägg.

Jag var mest ute efter att starta en tråd om spelet och se om det fanns fler som spelade.
Jag har bara kört solo än så länge.
Citera
2026-03-09, 14:20
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Valheim har blivit till åren och detta är ett nytt spel i liknande stil, klart snyggare.
Jag vet själv inte så mycket om spelet då jag bara kommit tre timmar in men det känns lite som Elder Ring men med mer crafting/survival/bygg-tillägg.

Jag var mest ute efter att starta en tråd om spelet och se om det fanns fler som spelade.
Jag har bara kört solo än så länge.
Men du vet väl för fan om det är sci-fi, vikingar, pirater, 'klassisk fantasy' eller vad det nu kan vara för stil på det?
Citera
2026-03-09, 14:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Men du vet väl för fan om det är sci-fi, vikingar, pirater, 'klassisk fantasy' eller vad det nu kan vara för stil på det?

Jag skrev ju det, likt Elden Ring, fantasy.
Citera
2026-03-09, 17:01
Medlem
Kalaskula544s avatar
Jag spelar detta spel då och då.

Rätt skoj, roligare med vänner.
Citera
2026-03-10, 07:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jag spelar detta spel då och då.

Rätt skoj, roligare med vänner.

Har nu lyckats få tag på smeden så nu ska jag bara sätta honom i arbete.

Gillar att det man dödat en gång inte kommer tillbaka så man måste döda samma monster med jämna mellanrum.

Förstår också att det är bättre med vänner men tyvärr har jag inga som spelar denna typ av spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in