2026-03-09, 00:04
Avslutad
Han som köpte flygbiljetter för 270 000 kr. Han kan inte ha alla hästar hemma. Vad jobbar han med?
Citera
2026-03-09, 00:32
Medlem
Det är helt häpnadsväckande att flera i denna tråd fortfarande tror att staten har skyldighet att agera kostnadsfritt försäkringsbolag åt svenskar som fått sina flyg inställda utomlands.

Otroligt.
Citera
2026-03-09, 06:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors
Har man råd att åka dit säkert utan reseförsäkring, så får man skyla sig själv. Trump har ju inte direkt gjort någon hemlighet av att han tänkte kliva in och ta bort regimen. Hur f-n kan man åka till denna delen av världen på semester, vad är det för fel på er som åker dit? Jävla skitländer, som befinner sig på ungefär samma nivå som vi gjorde för 500 år sedan.

Jag fick för mig att de flesta fastnade där när de mellanlandade men du har kanske rätt.
Citera
2026-03-09, 06:52
Medlem
Vem tycker synd om folk som semestrar i de vidriga diktaturerna i dagens Mellersta östern?

Ja, inte är det jag iaf!
Citera
2026-03-09, 06:59
Medlem
Patetisk insats av UD. Vilken skräpinstitution. Vart går mina skattepengar. Låtsasjobbar och skriver menlösa ”papers” som chatgpt kunnat göra bättre. och blir arga när strandsatta ifrågasätter deras klåperi
Citera
2026-03-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag fick för mig att de flesta fastnade där när de mellanlandade men du har kanske rätt.
Det är nog många som fastnat vid mellanlandning- Dubai är navet för många flygningar från Europa till Asien och Australien. Men oavsett detta så skall inte svenska skattebetalare betala för extrakostnaden att ta sig hem därifrån ( som kärringen sa när hon intervjuades av SVT)
Det finns reseförsäkring , kanske den inte gäller nu pga force majeure men har man lagt 70-100 000 på en resa så skall inte extrakostnader betalas av svenskar som knappt har råd att lösa månadskort på SL
Citera
2026-03-09, 09:01
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Jag är övertygad om att det är svenskar som är " in transit " i Dubai ( Emirates )
Doha ( Qatar airways ) och Abu Dhabi ( Etihad ) som sitter fast.

Dom svenskar som " turistar" i Dubai m.m. är halvkriminella babbar som är där för att
tvätta pengar.
Citera
2026-03-09, 09:05
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är helt häpnadsväckande att flera i denna tråd fortfarande tror att staten har skyldighet att agera kostnadsfritt försäkringsbolag åt svenskar som fått sina flyg inställda utomlands.

Otroligt.

Ja, gå tillbaka 4-5 dagar i denna tråd och dårar hyllade Finland som snabbt tog hem folk.
Kostnad 2300 eur ( 25.000 sek )

Sen när sverige gör samma sak med en kostnad om 12.000 så gråter idioterna över det.
"klassfråga " !

Finns inget stopp över vad folk anser sej ha rätt till.
Citera
2026-03-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Finns det fortfarande någon sanning i denna tråden?
Thailandsturister kan fortfarande inte ta sig hem på grund av bomber i Mellanöstern?

Bara man undviker mellanöstern mellandlandningar så är det inga problem att åka hem.

Men jag tror många, framförallt " longstay " svenskar i Thailand blir kvar och hoppas på
att luftrummet skall öppnas igen. Dom är hellre kvar några veckor längre än planerat.

Men det går att komma hem för vettiga pengar.
Norska flygbolaget Norse Atlantic har enkelbiljetter hem för 6.000 kr från 2 April till 12 april.
Direktflyg.
Citera
2026-03-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Den blonda Svennebanan pappan. Fyfan va jag hatar sånna människor .. vad glad förfan att du ens fick chansen att flyga hem! Usch för sånna personer.. dom andra verkar iaf tacksamma..
https://tv.aftonbladet.se/video/397312/swishplanet-har-landat-stressigt?utm_source=portal-share-button

Han ville ju ha faktura ! Hahah, det kanske hade funkat för 30 år sedan då det var 99 % svenskar
på en sådan resa och det fanns betalningsmoral. Att administrera ett formulär där man skriver på ett
avtal om betalning i efterhand hade ju inte funkat. Skulle tagit för lång tid.
Att låta folk flyga utan avtal hade garanterat resulterat i att hälften vägrat betala.
- Jag har inge gått med på att betala några 12.000 kr !
Citera
2026-03-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Han ville ju ha faktura ! Hahah, det kanske hade funkat för 30 år sedan då det var 99 % svenskar
på en sådan resa och det fanns betalningsmoral. Att administrera ett formulär där man skriver på ett
Att låta folk flyga utan avtal hade garanterat resulterat i att hälften vägrat betala.

Det märks att barnen uppfostras i samma anda som sin far. Att ungen fick en ”äcklig macka” verkar ha varit ett stort trauma för hela familjen.
Citera
2026-03-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Jag tror att han menade de personer i Dubai som inte kunde betala. Att det borde finnas alternativa lösningar. På ett sätt har han kanske rätt i det, till exempel att man ska kunna betala med kreditkort. Alla har ju inte 50 000 kronor på ett bankkort att swisha. Dessutom kan Swish i sig neka betalningar, vilket också hände för flera eftersom systemet trodde att transaktionen var misstänkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in