Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-08, 23:12
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Var det Armenien som nollade Felicia? Väldigt märkligt tycker jag. Hur kunde det bli så? Hon vann totalt från den internationella juryn trots Armeniens nolla. Är det för att Sverige geografiskt ligger långt från Armenien? Jag förstår att det spelar roll på Eurovision då grannländerna ofta röstar på varandra, men i Melodifestivalen kan jag inte förstå det.

Kan det vara att armenierna som är det första kristna landet trodde att hon är muslim på grund av masken?
Nej, det var Italien. Armenien gav 8 till Meira Omar. Felicia fick 7.

Enda land som inte gav Felicia någon poäng var Italien. (Alla andra länder förutom Armenien och Italien gav dock Felicia minst 8.)

Armenien gav nolla till Saga Ludvigsson och Delulu. Helt rimligt röstat från Armenien.

Tagit siffrorna från: https://mellopedia.svt.se/index.php/Melodifestivalen_2026#Resultat_7
Citera
2026-03-08, 23:20
Medlem
Italien har aldrig gillat sverige Eurovision sammanhang
Citera
2026-03-08, 23:23
Medlem
Finnarna har redan utropat sig själv till vinnare. Kan någon säga vad som är så speciellt med låten?!

Spelbolagen verkar tro att det är klart också
Citera
2026-03-08, 23:42
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hur fan kan bögfestivalen vara ett hett ämne? Vad har hänt med flashback?
Citera
2026-03-08, 23:50
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Är du medveten om att du gnäller själv?

OnT: Vann rätt låt tycker ni?
Varför inte - en acceptabel synttechnolåt a la 1995. Väldigt engelskt sound. Kul!
Citera
2026-03-08, 23:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Var det Armenien som nollade Felicia? Väldigt märkligt tycker jag. Hur kunde det bli så? Hon vann totalt från den internationella juryn trots Armeniens nolla. Är det för att Sverige geografiskt ligger långt från Armenien? Jag förstår att det spelar roll på Eurovision då grannländerna ofta röstar på varandra, men i Melodifestivalen kan jag inte förstå det.

Kan det vara att armenierna som är det första kristna landet trodde att hon är muslim på grund av masken?

Det finns väl inga muslimer som går runt med munskydd och samtidigt håret fullt synligt?
Citera
2026-03-09, 00:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Hur fan kan bögfestivalen vara ett hett ämne? Vad har hänt med flashback?

Melodifestivalen och Eurovision har väl alltid varit heta ämnen på fb? Folk här älskar ju att sura över bögar och vänster-pk-svt.
Citera
2026-03-09, 00:12
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jag tycker Greczula med Half of Me var bäst!
Citera
2026-03-09, 00:57
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
OnT: Vann rätt låt tycker ni?

Jadå. Felicia verkar vara en ödmjuk och positiv tjej så hon kunde gott få vinna. Läcker scenshow. Är nöjd över att Sanna Nielsen inte vann också. Har egentligen inget emot henne men efter 25 år känns hon lite passé.
Citera
2026-03-09, 04:27
Medlem
Pillenfilles avatar
Självklart så har det obligatoriska gnället på Israel kommit från vinnaren.

Citat:
Om nästan exakt två månader bär det av till Wien för Eurovision Song Contest, ett arrangemang som Felicia har blandade känslor inför.

– Jag tycker inte att det är bra att Israel får delta. Tankarna har funnits på hur jag ska göra och om jag ska åka överhuvudtaget, men jag har landat i mitt beslut. Jag åker och sedan får jag väl se till att de inte vinner, säger hon med ett skratt.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/kaxiga-orden-om-israel/
Senast redigerad av Pillenfille 2026-03-09 kl. 05:10.
Citera
2026-03-09, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Varför bär Felicia mask egentligen? Har det framkommit?

Citat:
Ursprungligen postat av kakm0nster
Hon pratar lite om det i podcasten Nemo möter en vän. Men minns inte exakt vad hon svarade.

Det finns en psykisk komponent/anledning och hon känner en otrygghet i att bli igenkänd och kopplar en trygghet till att inte behöva bli igenkänd utanför kändisskapet. Tydligen har hon också fått ta emot mycket kritik för sitt utseende och det sätter naturligtvis sina spår.

Så det låter som att det finns ångest med i bilden och hon känner att det är både läskigt och en utmaning att gradvis visa lite mer av sitt ansikte. Och för henne är det viktigt att det är hennes val om när och hur hon väljer att visa mer av vem hon är.

Vi får väl hoppas att hon framöver kommer att våga visa sig som den hon är, helt och hållet, och känna sig trygg med det.
Senast redigerad av Aibut 2026-03-09 kl. 05:53.
Citera
2026-03-09, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Finnarna har redan utropat sig själv till vinnare. Kan någon säga vad som är så speciellt med låten?!

Spelbolagen verkar tro att det är klart också
För att vi är bäst 🎻🇫🇮💙 sveriges låtar sööög. 🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in