Citat:
Ursprungligen postat av
postis
Byter gärna ut Byström, men det jag tycker ”alla” missar här är att han inte tar ut laget utan är övergripande chef. I Linns fall och i damlaget är det Thomson från Pite som dessutom är personlig tränare till Ribom som tag ut laget. Här är det stora problemet om man ”tycker synd” om sin åkare som inte fått åka något och tar ut denne. Inte en lätt situation och det måste nästan blivit något missförstånd där man trott att Linn var allvarligare sjuk men något man måste se över till framtiden, tycker inte ska vara personlig tränare till sina åkare. Det är samma sak på herrsidan med Ljung och Högberg och jag tycker man måste ta ett helt nytt omtag här.
Byström får skiten och ska ha den också när det inte fungerar på samma sätt som att vallachef Svanebo får skit när skidorna är dåliga, men han vallar inga skidor utan är som chef typ arbetsledare som Byström.
Tänkte just skriva ett inlägg som handlar om ledningen och tycker väldigt mycket som du i frågan.
Jag, tycker och
tror att Byström är alldeles för "mesig" som ledare. Han måste sätta ned foten gentemot andra ledare. Efter att ha hört åkare den sista tiden så tycker jag det låter som att många åkare ändå är nöjda med Byström.
En
misstanke jag har är att Thomsson är det stora bekymret, att han helt enkelt tar för mycket plats och driver igenom sina frågor.
Jag har inget belägg för detta utan mer en känsla.
Har lite mer åsikter men det kan jag ta vid ett senare tillfälle.