2026-03-08, 13:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Skillnaden skulle vara att dessa grenar blandas med övrig friidrott vid varje tävlingstillfälle varför man inte känner samma utmattningssyndrom som när Kläbo røvpuler övrigt motstånd vecka efter vecka i fyra månader.

Så är det givetvis, men jag vill bara lyfta fram att Klæbo inte är unik i idrottsvärlden.
Citera
2026-03-08, 13:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Poromaas intervju är ju riktigt oroande…

Jag blev lite ledsen å hans och andras vägnar. Han ger ju en rätt tydlig hint också om att folk måste bytas ut för att det ska bli bättre.
Citera
2026-03-08, 13:48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag blev lite ledsen å hans och andras vägnar. Han ger ju en rätt tydlig hint också om att folk måste bytas ut för att det ska bli bättre.
Vad menade han? Är han trött på Lars Ljung men blir inte av med honom?
Citera
2026-03-08, 14:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Hahaha jag skulle också va trött på Ljung om jag var Porris. Han verkar ju nästan förälskad i pöjken.
Citera
2026-03-08, 14:01
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha jag skulle också va trött på Ljung om jag var Porris. Han verkar ju nästan förälskad i pöjken.
"Jag är så orimlig. Jag är så orimlig!"
Citera
2026-03-08, 14:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
"Jag är så orimlig. Jag är så orimlig!"

Mmm precis, orimlig är han.
Han kanske känner fel känslor och bekräftar det för sig själv när han går ut ur bussen, nästan gråtande och säger att han är ORIMLIG.
Citera
2026-03-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag är inte heller speciellt intresserad. Nu var det hemmaplan här och många finländare med så det var lite intressantare. Finland fick flest åkare inom topp 20 av alla. Alltid nåt.

Oj. Måste varit väldigt länge sedan det hände, tänker nästan typ 70-talet, men har säkert hänt någon enstaka gång senare, men senaste 20 åren vette sjutton.
Citera
2026-03-08, 14:25
Medlem
Metallharrys avatar
En förbannad Linn är en vansinnigt bra Linn.

Citat:

Ljung tränar ju honom till vardags, så jag vet inte riktigt vad han hintar. Är han missnöjd med upplägget så får han ju bryta samarbetet.
Citera
2026-03-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarstrom84
Intressant diskussion på svt, Byström måste sparkas säger Fredriksson

Så kan det ju vara men det är väl ändå inte Byström som varken kör loppen eller tränar åkarna? Däremot missar ju vallarna ibland. Idag tror jag dock inte ens dom kan skylla på skidorna.

Menar Fredriksson att åkarna protesterar mot Byström genom att åka dåligt?
Senast redigerad av Challe321 2026-03-08 kl. 15:16.
Citera
2026-03-08, 15:26
Medlem
Tantradyss avatar
Media borde sluta intervjua herrarna inför loppen. Anger och Poroomaa inbillar sig att de är superstjärnor , som kan konkurrera med Kläbo. Blir ju litet löjligt. Påminner om hur det var för damlaget en lång period, innan Kalla kom fram. Då placerade dem sig på platserna 30-50, i varenda tävling. I intervjuerna hette det "att man inte får ur det man har i kroppen. En jävla massa år, som de konkurrerade med åkare från Albanien och Bulgarien. Pinsamt!
Citera
2026-03-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Nej det gör det betyder det knappast, snararedet betyder att du inte får utnyttja det för att öka farten.
Ganska, för att inte säga väldigt, säker på att Weit-weg har rätt.
Citera
2026-03-08, 16:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
For ordningens skyld.
Man tar bare bort spor i kurver i klassisk når kombinasjonen av hastigheten og kurvens krapphet utvikler en så stor kraft ut av kurven,
at et skejtskjær med innerskien ( som jo vill skicke en rakt ut av kurven ) er helt uaktuellt, og det dummeste man kunne gjøre.

Så gjennom en sådan kurve er teknikken i fristil og klassisk helt like. Man kan ta så mange skjær man vil, man kan legge så hardt trykk på skjærene med ytterskien som man vil, man kan løfte benen så høgt som man vil osv osv.

Virker som det råder mye misforståelse rundt dette, så er derfor jeg aldri diskuterer dette temaet når det dykker opp. Forsøkte noen ganger
for en tid tilbake, men det går ikke å diskutere med noen om et tema, når noen mener at deres tro om va som er reglene overtrumfer
hvordan de virkelig er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in