2026-03-08, 12:20
Medlem
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Fast nu är det inte så men tipsa Soc du. Soc i Karlskoga vet redan om tex att AH skickar in anonyma tips till dem utan koll ständigt. De är inte gröna på sitt jobb. De vet allt!

Citat:
Ursprungligen postat av Krakow20
I morgon rings det om AH, som jobbar som Kräftans advokat 🙌 Samt L givetvis!
Vem är AH??
Citera
2026-03-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Vem är AH??

Linneas ombud i förtalsmål mot Rask. Även Micro113s dotter. Du kan se henne på Medvikts nya dokumentärserie. Hon har inte jobbat sedan 2017 och är sjukskriven men kan tydligen leka advokat privat.

För mer info i PM pga risk för varning.
Citera
2026-03-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Soc I Karlskoga är extremt trötta på att höra Jocke och Julias namn.

I falska tips från AH ständigt ja. Kan tom bli en polisanmälan snart.

Detta är inget du kan ha nån insyn i så försök inte ens.

Edit; Orkar inte ens svara på ni vet vems trams ständigt.
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-03-08 kl. 12:36.
Citera
2026-03-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Dotter till en användare här på forumet.

Ett försök att ge igen på en privatperson pga att Julias eventuella bidragsbrott uppmärksammas.

Julia är dessutom återfallsförbrytare och har tidigare dataintrång I sitt belastningsregister.
Du gillar ju att anmäla, så det kan väl inte vara.något konstigt att anmäla henne också. Hon jobbar ju i alla fall!
Citera
2026-03-08, 12:59
Medlem
Citat:
Du glömmer att hon också är ombud till Linnea i förtalsmålet mot Rask. Hon inte inte enbart avkomma till MS. För de 4 övriga avkommorna nämns inte alls. Hon deltar också hos Medvik och gör sig offentlig.

Så privatperson kan du slänga i papperskorgen. En person absolut.

Det finns inget för dig här att bemöta lägga till eller tjafsa om. Är du bråksjuk så använd din pojkvän. Han har ig gjort ett val med dig. Det har inte jag.

AH har väl enbart hjälpt till med bevissamling?

Det är inte detsamma som att vara ett ombud.

Linnea hade (har?) en advokat som ombud så vad ska hon med ett ombud till till?

Men jo, AH är mer privatperson I det här än vad du är.

Bara för att du ljuger så blir det inte sant.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-03-08 kl. 13:01.
Citera
2026-03-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Mycket bra sammanfattat!

Vi kan sätta Linnea och Tomas som absolut möjliggörare till barnets otrygghet.

Verkligen. Chrippa har ju alltid varit pappas pojke, det har framgått tydligt i vloggarna framtill 2023 (inte sett så många av hans vloggar efter 2023). Tomas har agerat mellanhand, han har gett Chrippa tips om hur han ska ducka myndigheter. Tomas har skyddat Chrippa både emotionellt och ekonomiskt utan att verka ställa krav och bär ett stort ansvar för att det gått såhär långt. I en hälsosam relation hade man låtit den andre få leva med konsekvenserna. Jag tror att Tomas själv trott att han faktiskt hjälpt Christofer, men det har snarare förvärrat situationen och möjliggjort brottslighet.

Exempel nedan. Har postat chatten förut, men det är relevant.

Från FUP aktbilaga 103, s 1812
Pappa skriver 2024-03-30:

Jag älskar dig också och kommer alltid stötta dig vad du än gör Fuck alla tjallare kommer alltid vara vid din sida hör av dig när du är i Sverige Mamma hälsar också ❤❤❤
https://ibb.co/1YdwtRvd

Personerna som varit möjliggörare för Christofers ekonomiska brottslighet behöver förstå att de är medberoende. Alla som stöttat Christofers destruktiva och kriminella handlingar har skadat dottern. Som sagt, jag skiter totalt i att Christofer har förstört sitt egna liv, men det skär i hjärtat att veta att dottern får ta konsekvenserna.

Jag tror inte att Tomas är ond eller menat att skada Chrippa, men det är dags för honom att våga säga ifrån. Man förstår att han älskar sin son och vill skydda honom... Men vad det lett till?
Citera
2026-03-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jag älskar dig också och kommer alltid stötta dig vad du än gör Fuck alla tjallare kommer alltid vara vid din sida hör av dig när du är i Sverige Mamma hälsar också ❤❤❤

Detta är så jävla WT men vad ska man förvänta sig. Har Jacke vaknat eller är han också fortfarande inne på detta WT spår?
Citera
2026-03-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Verkligen. Chrippa har ju alltid varit pappas pojke, det har framgått tydligt i vloggarna framtill 2023 (inte sett så många av hans vloggar efter 2023). Tomas har agerat mellanhand, han har gett Chrippa tips om hur han ska ducka myndigheter. Tomas har skyddat Chrippa både emotionellt och ekonomiskt utan att verka ställa krav och bär ett stort ansvar för att det gått såhär långt. I en hälsosam relation hade man låtit den andre få leva med konsekvenserna. Jag tror att Tomas själv trott att han faktiskt hjälpt Christofer, men det har snarare förvärrat situationen och möjliggjort brottslighet.

Exempel nedan. Har postat chatten förut, men det är relevant.

Från FUP aktbilaga 103, s 1812
Pappa skriver 2024-03-30:

https://ibb.co/1YdwtRvd

Personerna som varit möjliggörare för Christofers ekonomiska brottslighet behöver förstå att de är medberoende. Alla som stöttat Christofers destruktiva och kriminella handlingar har skadat dottern. Som sagt, jag skiter totalt i att Christofer har förstört sitt egna liv, men det skär i hjärtat att veta att dottern får ta konsekvenserna.

Jag tror inte att Tomas är ond eller menat att skada Chrippa, men det är dags för honom att våga säga ifrån. Man förstår att han älskar sin son och vill skydda honom... Men vad det lett till?

Jag tror inte heller Tomas är ond, både han och mamman verkar alltid ha brustit i deras föräldraroll. Vilket man tydligt kan se i chattar.
Tomas är definitionen av ordspråket ”björntjänst”
Citera
2026-03-08, 13:23
Medlem
Citat:
Detta är så jävla WT men vad ska man förvänta sig. Har Jacke vaknat eller är han också fortfarande inne på detta WT spår?

Jag tror att Jacke kommer vakna till lite när väl domen kommer för hans familjemedlemmar inklusive Linnea.
Synd bara att han lät sig håvas in av tattarna Skilleras och OF-bussen.
Citera
2026-03-08, 13:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror inte heller Tomas är ond, både han och mamman verkar alltid ha brustit i deras föräldraroll. Vilket man tydligt kan se i chattar.
Tomas är definitionen av ordspråket ”björntjänst”
När barnet är över 30 år så brukar man inte prata om "föräldraroll". Den upphör när barnet är vuxet.
Det handlar alltså knappast om Tomas föräldraroll om man pratar om de val Chrippa gjort för sig själv i vuxen ålder.
Citera
2026-03-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När barnet är över 30 år så brukar man inte prata om "föräldraroll". Den upphör när barnet är vuxet.
Det handlar alltså knappast om Tomas föräldraroll om man pratar om de val Chrippa gjort för sig själv i vuxen ålder.

Godegud människa!
Du har svårt att tänka steget längre och gå ner på djupet ser jag.
Det är okej.
Citera
2026-03-08, 14:14
Medlem
Citat:
Godegud människa!
Du har svårt att tänka steget längre och gå ner på djupet ser jag.
Det är okej.

Föräldrarollen försvinner aldrig hos vanliga människor men uppenbart hos dessa WT upphör den när de är 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in