Citat:
Ursprungligen postat av
HalmstadSFB
Du är så jävla trög men ska försöka förklara.
Jocke köper kläder till C för 4K. Vanligtvis skulle han ge desa kläder via Chrippa. Men Chrippa är ju en värdelös farsa och skiter I sin unge. Då måste han ge kläderna via Julia. Då hon har enskild vårdnad. Ska en ensamstående mamma få 4k mindre då för att Jocke köper massa kläder hon inte bett om att få? Och nej Soc är bara intresserade av pengar som kommer in. Presenter skiter de i. Soc är redan medvetna om detta. Tipsa ni. Men sluta svartmåla Julia i tråden.
Helt orimligt att få 2K mindre i pengar då jag fick ett presentkort på 2k på popcorn 😎
Skärp er förfan. Ert hat är så jävla genomskinligt och det speglar sig troligtvis i i självhat.
Skulle det vara som ni tror skulle man behöva sälja saker man har hemma om man har soc. Soc tycker detta bara är bra pga ungens historia.
Prova googla innan du slänger dig på tangentbordet - dessutom pratades inte enbart om kläder utan om mat, barnomsorgsavgift osv
När du har försörjningsstöd (socialbidrag) är huvudregeln att alla inkomster och gåvor av ekonomiskt värde ska anmälas till socialtjänsten.
Här är en närmare genomgång av vad som gäller:
Gåvor (mat/kläder): Mindre presenter av ringa värde, som en födelsedagspresent eller enstaka matvaror, behöver normalt inte rapporteras.
Större eller återkommande gåvor: Om du regelbundet får matkassar, kläder eller Swish-överföringar för att köpa mat, räknas det som en gåva som minskar ditt behov av ekonomiskt bistånd. Detta måste anmälas.
Varför anmäla? Socialtjänsten gör en uträkning där dina inkomster (inklusive gåvor) dras av från riksnormen. Om du tar emot betydande hjälp utan att berätta det kan det räknas som bidragsbrott eller leda till att du blir återbetalningsskyldig.
Edit
Jag har inte heller "svartmålat" Julia eller sagt att hon bidragsfuskar - jag kommenterade att
OM det fuskas är det Julia och inte Jocke som åker på det.