2026-03-08, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Då är du okej med att Chrippa och Linnea blir anmälda till både polis, soc och andra myndigheter alltså. Skönt att du inte är helt jävla tappad.

Alla brott ska anmälas och det oberoende på person.

Håller du inte med?
Citera
2026-03-08, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jag hoppas verkligen, för dotterns skull, att Christofer kommer försöka använda tiden på anstalt till att faktiskt ta tag i sitt liv. Han är i stort behov av professionell terapi – inte bara ett samtal med en kurator, utan en utbildad psykolog som kan bryta hans destruktiva mönster.

Han har byggt sin identitet på att han är osårbar, men det är ju bara en fasad. Hans darrande röst i hovrätten bevisar ju att han börjar fatta att det är allvar nu. Han har ju förlorat allt. Han fortsätter ju dock att skylla alla motgångar på Jocke, vilket egentligen bara tyder på kognitiv låsning (vilket inte är till hans fördel i hovrätten).

Jag skiter egentligen i att Chrippa förstört sitt egna liv, men hans agerande påverkar hans dotter. Om han bryr sig det minsta lilla om henne bör han rannsaka sig själv och erkänna att han behöver förändra sitt liv. Hon är fem år. Barn behöver trygghet och stabilitet. Hon är offret i allt detta. Hennes skolgång kommer att påverkas. Hon kommer inte bara behöva hantera att pappan suttit i fängelse, utan att det finns timmar av videomaterial där han uttrycker hat och rasism. Om han älskar sin dotter borde han ta ansvar för sina egna handlingar och förändra sitt beteende.

Chrippas brev till pressen från häktet kommer att finnas kvar på nätet när dottern blir äldre. Han "går sönder" utan besök från sin fru men har inte ens försökt att ansöka om samtal eller besök från dottern. Det är vidrigt.

De som möjliggör hans lögner och ekonomiska fiffel är medskyldiga till barnets otrygghet. Om han älskar sin dotter måste han låta karaktären Chrippa dö, acceptera sitt straff och ta ansvar. Barnet är det enda offret här, och hon förtjänar en pappa som väljer henne före clicks och relevans.

Nog bästa inlägget på Flashback någonsin ❤❤
Citera
2026-03-08, 12:04
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs

Håller du inte med?

Om man är 100% på att ett brott begås som utomstående absolut. En gissning på internet är bara trams att anmäla utifrån.
Citera
2026-03-08, 12:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Uppfattat det som är att Jocke främst hjälper till med Chloe genom Julia med det hon behöver. Mat, kläder, dagisavgift. Knappast Julia som får en påse pengar utan vidare, inte ens J kan väl vara så blåögd. och om han är det hoppas jag Jonna har ork att sätta P för det.

Var kommer den informationen från?
Det är sådant som jag hoppas att Julia tagit upp i sin ansökan om försörjningsstöd.

Det minskar det försörjningsstöd hon har rätt till.
Citera
2026-03-08, 12:07
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Soc vet redan om upplägget. Jag uppmanar Micro och ABSABS att tipsa. För Soc kommer lägga ner tipset direkt. Men eftersom det går i rundgång här är det bara för att svartmåla Julia. Tipsa och håll käften om det istället om indikationen är god.

Vad jag förstått så är Jocke all in på att göra saker lagligt, samma när han försökte hjälpa kräftan så är säker på att du har rätt. Julia är inte så korkad att hon skulle riskera mer straff ifrån flickan heller. Även fast vissa här försöker få henne till världens avskum.
Citera
2026-03-08, 12:08
Avstängd
Citat:

Håller du inte med?

Tipsa då istället för att älta det här i 876 dagar

Vad väntar du på? Ska jag ta fram länk åt dig vart man tipsar på nätet eller telefonnummer?
Citera
2026-03-08, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Vad jag förstått så är Jocke all in på att göra saker lagligt, samma när han försökte hjälpa kräftan så är säker på att du har rätt. Julia är inte så korkad att hon skulle riskera mer straff ifrån flickan heller. Även fast vissa här försöker få henne till världens avskum.

Precis. Jocke Julia och Soc är helt överens om detta upplägg. Jocke skulle aldrig acceptera att Julia myglade till Soc genom hans generositet.
Citera
2026-03-08, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Du är så jävla trög men ska försöka förklara.

Jocke köper kläder till C för 4K. Vanligtvis skulle han ge desa kläder via Chrippa. Men Chrippa är ju en värdelös farsa och skiter I sin unge. Då måste han ge kläderna via Julia. Då hon har enskild vårdnad. Ska en ensamstående mamma få 4k mindre då för att Jocke köper massa kläder hon inte bett om att få? Och nej Soc är bara intresserade av pengar som kommer in. Presenter skiter de i. Soc är redan medvetna om detta. Tipsa ni. Men sluta svartmåla Julia i tråden.

Helt orimligt att få 2K mindre i pengar då jag fick ett presentkort på 2k på popcorn 😎

Skärp er förfan. Ert hat är så jävla genomskinligt och det speglar sig troligtvis i i självhat.

Skulle det vara som ni tror skulle man behöva sälja saker man har hemma om man har soc. Soc tycker detta bara är bra pga ungens historia.

Prova googla innan du slänger dig på tangentbordet - dessutom pratades inte enbart om kläder utan om mat, barnomsorgsavgift osv

När du har försörjningsstöd (socialbidrag) är huvudregeln att alla inkomster och gåvor av ekonomiskt värde ska anmälas till socialtjänsten.

Här är en närmare genomgång av vad som gäller:
Gåvor (mat/kläder): Mindre presenter av ringa värde, som en födelsedagspresent eller enstaka matvaror, behöver normalt inte rapporteras.
Större eller återkommande gåvor: Om du regelbundet får matkassar, kläder eller Swish-överföringar för att köpa mat, räknas det som en gåva som minskar ditt behov av ekonomiskt bistånd. Detta måste anmälas.

Varför anmäla? Socialtjänsten gör en uträkning där dina inkomster (inklusive gåvor) dras av från riksnormen. Om du tar emot betydande hjälp utan att berätta det kan det räknas som bidragsbrott eller leda till att du blir återbetalningsskyldig.

Edit
Jag har inte heller "svartmålat" Julia eller sagt att hon bidragsfuskar - jag kommenterade att OM det fuskas är det Julia och inte Jocke som åker på det.
Senast redigerad av micro113 2026-03-08 kl. 12:13.
Citera
2026-03-08, 12:14
Avstängd
Citat:
Det är Julia som begår bidragsbrott om hon tar emot något som drar ner bidraget utan att uppge det för soc.

Fast nu är det inte så men tipsa Soc du. Soc i Karlskoga vet redan om tex att AH skickar in anonyma tips till dem utan koll ständigt. De är inte gröna på sitt jobb. De vet allt!
Citera
2026-03-08, 12:14
Medlem
Citat:

Håller du inte med?

I morgon rings det om AH, som jobbar som Kräftans advokat 🙌 Samt L givetvis!
Citera
2026-03-08, 12:15
Avstängd
Citat:
Det här med Julias eventuella bidragsbrott har verkligen tagit skruv.

Måste vara ett känsligt ämne.

Nää bara jobbigt att ni pratar men inte går till handling.

Tipsa för I helvete!
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-03-08 kl. 12:21.
Citera
2026-03-08, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krakow20
I morgon rings det om AH, som jobbar som Kräftans advokat 🙌 Samt L givetvis!

Lugn myndigheter informerades i torsdags om AH. Nu jobbar myndigheter jävligt långsamt så förvänta er inte att nåt ska hända nästa vecka redan men det kommer. Tack till 3 användare här som var med och samlade in bevis.

Men ring du skadar inte med fler tips så länge de inte blir nertippsade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in