2026-03-08, 09:14
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Forskningen är delad, annars skulle det inte finnas några att attackera som kristna galningar.
Kristna galningar räknas inte som forskare eftersom de är galna.
Citera
2026-03-08, 09:17
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Kristna galningar räknas inte som forskare eftersom de är galna.
Om man räknar bort alla som inte håller med kan man uppnå en 100% konsensus i vad som helst.
Citera
2026-03-08, 09:28
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Om man räknar bort alla som inte håller med kan man uppnå en 100% konsensus i vad som helst.
Problemet är ju att Du räknar bort 99% av den samlade forskningen och fokuserar i stället på några kristna galningar.

Ge mig ett exempel på en "forskare" som du respekterar så kan jag visa att jag har rätt.
Citera
2026-03-08, 09:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Problemet är ju att Du räknar bort 99% av den samlade forskningen och fokuserar i stället på några kristna galningar.

Ge mig ett exempel på en "forskare" som du respekterar så kan jag visa att jag har rätt.
James Tour
https://profiles.rice.edu/faculty/james-tour
https://jmtour.com
Citera
2026-03-08, 09:40
Medlem
vafan är ateist för hittepåord? Normal finns redan
Citera
2026-03-08, 09:44
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
vafan är ateist för hittepåord? Normal finns redan
Normal är redan taget av kristna. Jag föreslår förmäten.
Citera
2026-03-08, 09:57
Medlem
proconsuls avatar
Varför finns det ens ett ord för att inte tro på gud?? Det finns inget ord för de som inte tror på enhörningar eller småknytt.
Citera
2026-03-08, 10:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför finns det ens ett ord för att inte tro på gud?? Det finns inget ord för de som inte tror på enhörningar eller småknytt.
Utan ett ord blir ni ignorerade, men det är okej med mig.
Citera
2026-03-08, 10:33
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
James Tour
https://profiles.rice.edu/faculty/james-tour
https://jmtour.com
Din allra bästa källa (?) skriver på sin site att inte kan bevisa någon övernaturlig skapelse eller intelligent design
I have been labeled as an Intelligent Design (sometimes called “ID”) proponent. I am not. I do not know how to use science to prove intelligent design although some others might. I am sympathetic to the arguments and I find some of them intriguing, but I prefer to be free of that intelligent design label. As a modern-day scientist, I do not know how to prove intelligent design using my most sophisticated analytical tools— the canonical tools are, by their own admission, inadequate to answer the intelligent design question.
Citera
2026-03-08, 10:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Din allra bästa källa (?) skriver på sin site att inte kan bevisa någon övernaturlig skapelse eller intelligent design
I have been labeled as an Intelligent Design (sometimes called “ID”) proponent. I am not. I do not know how to use science to prove intelligent design although some others might. I am sympathetic to the arguments and I find some of them intriguing, but I prefer to be free of that intelligent design label. As a modern-day scientist, I do not know how to prove intelligent design using my most sophisticated analytical tools— the canonical tools are, by their own admission, inadequate to answer the intelligent design question.
Han säger att den första cellen inte kan ha skapats naturligt.
Citera
2026-03-08, 10:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Han säger att den första cellen inte kan ha skapats naturligt.
Det är hans åsikt. Men framför allt erkänner han att han inte kan bevisa intelligent design.
Din allra bästa källa i hela världen
Citera
2026-03-08, 10:45
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är hans åsikt. Men framför allt erkänner han att han inte kan bevisa intelligent design.
Din allra bästa källa i hela världen
Hur ska man bevisa det? Det hände för miljontals år sen. Han är sympatisk mot intelligent design men delad, samma som jag. Jag har hört honom säga på video 'you can't tell me there is no god', när han pratade om hur otroligt och komplicerat liv är på molekulär nivå. Fast då pratade han mer om livets ursprung än evolution.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-03-08 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in