2026-03-06, 21:47
Medlem
dude2ks avatar
De måste acceptera Guds hammare..
Röstar för atombomb på Teheran snarast möjligast. Its only right.
Citera
2026-03-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Det är inget jag vill, men mullorna kanske inte ger oss något val!

"men mullorna kanske inte ger OSS något val".

Du låter som du har militär intelligens och tillgång till den röda knappen som du var Putin.
Gissar på att du inte har gått ut högstadiet och har jobbat på 7-eleven innan du fick sparken för du åt korv på arbetstid.

Du behöver gå ut och röra lite gräs eller kanske prata med en kvinna eller två. För all dess hat mot "mullorna" kommer inte hjälpa dig här i livet. Dig eller resten av alla fake nassar här.

tRump kommer få en ny hjärtattack innan påsk när han upplever (vilket han har redan gjort) att Iran är inte rätt land att försöka ta över. Iran är inte Irak, Syrien eller Afghanistan. Landet har en fungerande stat, ekonomi och mellanösterns största militär.

Oavsett vad alla ni oskulder här på flashback tycker, så kommer inte Iranska regimen försvinna oavsett hur kriget slutar.
Citera
2026-03-07, 01:24
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Det är inget jag vill, men mullorna kanske inte ger oss något val!
Du verkar både ond och sinnesjuk.
Men du får nog som du vill.
Det går inte ens att betta på det längre för enligt mig är det redan klart att man kommer spränga Kärnvapen i Iran om dom fortsätter skada USAs handel vilket troligen inte upphör.
Så om 4 veckor där de sista 6 dagarna kommer utmålas som kraftigt lidande för Amerikanska intressen följt av 3-5 mindre terror attentat false flag operationer i USA och sen så kommer man släppa 3 stora kärnvapen laddningar över Iran.

Då får vi veta om Iran ger upp eller om dom har kärnvapen. Troligen ger man upp.
Citera
2026-03-07, 06:12
Medlem
SysterMorbids avatar
Borde väl ha gjorts för länge sen.
Citera
2026-03-07, 07:07
Medlem
Citat:
Har inte hört någon argumentera mot filmen Oppenheimers raka rationalisering av kärnvapenanvändning heller, så rimligen tycker de flesta det är ett bra argument?

Tänker att anledningen till att vi inte sett kärnvapen användas i krig sedan 1945 beror på att exakt alla är överens om att vi inte tycker det är en bra grej.

Sedan är världens undergång en förutsättning för Mahdis återkomst. Så ingen blir gladare än islamisterna när domedagsvapnen används.

Nej, det blir till att bomba bort statsapparaten, initiera ett inbördeskrig, ta kontroll över exportintäkterna och på så sätt finansiera frihetskämparna.

Kampen måste finansiera sig själv annars kommer USA tappa intresset när det blir för dyrt och segdraget.
Senast redigerad av MidlifeRambler 2026-03-07 kl. 07:18.
Citera
2026-03-07, 07:16
Medlem
sfrges avatar
Man kan ställa en motfråga. Är det inte dags att spränga Vita Huset i atomer?
Citera
2026-03-07, 08:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Iran har inga kärnvapen, att atombomba dem är helt riskfritt.

Får bara våra medier ett par veckor på sig att förklara varför det är nödvändigt att atombomba Iran så tror jag nästan hela befolkningen sluter upp!

Så sent som för en vecka sedan fanns det ett slags tabu kring anfallskrig, men tack vare att hela offentligheten slöt upp så är det istället tabu att inte tycka om anfallskrig.
Samma sak bör vi kunna åstadkomma när det kommer till att atombomba civila, men kanske lite långsammare. Filmen Oppenheimers popularitet visar om inte annat att de flesta människor är väldigt mottagliga för detta!

Få människor som är lika mesiga som Einstein.

Du återkommer i olika former till ad populum-argument, men behöver inte gå utanför den här tråden för att se hur det förhåller sig.
Citera
2026-03-07, 08:48
Medlem
Ett rysstroll som spelar pro-amerikan och kommer med idiotiska ideer för att få väst att framstå som inhumant.

För att svara på frågan: Nej, vi ska inte atombomba Teheran. Det finns ingen som helst nytta med detta. Den iranska regimens militära tillgångar finns spridda över hela Iran. Militären och IRGC kan verka helt utan Teheran. En atombomb skulle döda mängder av civila och vända Iran och resten av världen mot väst. Dessutom så skulle det sänka tröskeln att använda kärnvapen i andra krig och konflikter såsom Rysslands invasionskrig i Ukraina.
Citera
2026-03-08, 03:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Du verkar både ond och sinnesjuk.
Men du får nog som du vill.
Det går inte ens att betta på det längre för enligt mig är det redan klart att man kommer spränga Kärnvapen i Iran om dom fortsätter skada USAs handel vilket troligen inte upphör.
Så om 4 veckor där de sista 6 dagarna kommer utmålas som kraftigt lidande för Amerikanska intressen följt av 3-5 mindre terror attentat false flag operationer i USA och sen så kommer man släppa 3 stora kärnvapen laddningar över Iran.

Då får vi veta om Iran ger upp eller om dom har kärnvapen. Troligen ger man upp.

Du glömmer ett tredje scenario, Kina och Ryssland är allierade med Iran, släpper man kärnvapen över Iran så måste de nästan agera.

Vilket innebär att kärnvapen kan komma att användas mot USA och Israel från dem
Citera
2026-03-08, 03:50
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hade vart för det om det gällde Hamas folket, där resonerar alla likadant.

Iran är jag mer osäker. Nästan alla iranier utanför Iran. Har vettiga åsikter, dom hatar islam, dom respekterar Sverige och svenskarna och dom vill tillbaka när det går. Det är som natt och dag mellan dom och Hamas folket.

Finns dessa Iranier i Iran så är det för mig folkmord om man skulle trycka av kärnvapen när det finns vettiga människor men det är oklart hur mycket stöd det finns egentligen.
Finns det bara extremister i Iran så hade jag varit för det men det råder stora oklarheter i detta.
2/3 av iranierna är icke-muslimer och 95% hatar regimen. Det vore väldigt fel att atombomba Teheran.
Citera
2026-03-08, 04:19
Medlem
deddds avatar
Citat:
Iran har som känt en av världshistoriens ondaste regimer, att störta denna är att betrakta som ett heligt kall!
Problemet är att inget ännu tyder på att de kommer ge upp vid en konventionell bombningskampanj och det finns en del som tyder på att Khomeini fått en slags helgonstatus, vilket bara kommer förvärra situationen.

För att bespara det iranska folket från lidande är det därför rimligt att diskutera hur man på det mest humana sättet ska tvinga Iran till en ovillkorlig kapitulation. Det uppenbara exemplet i denna ekvationen är ju Japan, där denna avvägning ledde till användning av kärnvapen.

Visst att detta inte är helt optimalt, men filmen Oppenheimer är ju färskt i folks minne och den argumenterade ju väldigt fint för att atombomba civila var det humana valet. Det räcker ju med att sätta just ovillkorlig kapitulation som en absolut dogm så blir implikationerna väldigt raka!

Så, ska vi dra lärdomar från Christopher Nolans vackra anti-krigsfilm och rädda Irans folk från onödigt lidande?
Jag var som ett mongo som dig. Men Tump har lärt mig att Iran är enda motståndet kvar. Ärligt talat tror jag vi är så förlorade att de faktiskt kan atombomba Teheran utan minsta motstånd.
Vi är knullade i deras låtsaspengar och knullade i deras våldskapital. Vi kommer ojja oss i 3-4 år, sen ner på knäna igen för att skrubba deras golv i hopp på att rensa deras anus med vår tunga i väntan till något mer förnedrande hittas på.
Varför? För att det är moraliskt riktigt. Läs skriften din hedning!
Citera
2026-03-08, 05:02
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Jag var som ett mongo som dig. Men Tump har lärt mig att Iran är enda motståndet kvar. Ärligt talat tror jag vi är så förlorade att de faktiskt kan atombomba Teheran utan minsta motstånd.
Vi är knullade i deras låtsaspengar och knullade i deras våldskapital. Vi kommer ojja oss i 3-4 år, sen ner på knäna igen för att skrubba deras golv i hopp på att rensa deras anus med vår tunga i väntan till något mer förnedrande hittas på.
Varför? För att det är moraliskt riktigt. Läs skriften din hedning!

Nej USA atombombar inte Tehran.

Nu för tiden har man mer precisa vapen som normalt endast träffar vad de syftar träffa.

Bomberna I Japan föll pga att japanerna inte trodde på att USA hade fungerande atombomber.

Dessutom, inför bombningarna av Hiroshima och Nagasaki behövde USA först hålla informationskampanjer i berörda städer om att folk skulle evakuera. Kraven lär vara högre nu, men inget liknande har skett i Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in