2026-03-07, 23:32
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Hon har desvärre stannat i utvecklingen. Både som skidåkare men även mentalt där hon är som en 11-åring.

Var inte elak mot Maerta!

Man tar inte multipla u23-guld om man är mentalt som en 11-åring. Hon förnedrade också ingebrigtsen i scancup nyligen.

Jag är säker på att hon hade åkt cirklar runt fjanterna Lundgren och hagström idag.
Citera
2026-03-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Man tar inte multipla u23-guld om man är mentalt som en 11-åring. Hon förnedrade också ingebrigtsen i scancup nyligen.

Jag är säker på att hon hade åkt cirklar runt fjanterna Lundgren och hagström idag.

Hagström blev 4:a. Märta har aldrig varit i final.
För tillfället är hon långt efter Hagström.
Citera
2026-03-08, 00:17
Medlem
Citat:

Hon har säkert potentional men jag tror tyvärr det spricker på inställning och proffsighet. Att fnittra och skratta när man misslyckas säger en del om personen och det har jag svårt för.
Citera
2026-03-08, 00:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Hon har säkert potentional men jag tror tyvärr det spricker på inställning och proffsighet. Att fnittra och skratta när man misslyckas säger en del om personen och det har jag svårt för.

Fan också, du har nog rätt. Maerta är för snäll och mjäkig för att bli något. Fan.

Man måste vara en elak surkart som Linn svahn för att bli något, det är den dystra verkligheten.
Citera
2026-03-08, 00:24
Medlem
Citat:
Fan också, du har nog rätt. Maerta är för snäll och mjäkig för att bli något. Fan.

Man måste vara en elak surkart som Linn svahn för att bli något, det är den dystra verkligheten.
Nja, men man måste ha en seriös inställning och verkligen vilja bli bäst. Såg du hur Kläbo reagerade tidigare under säsongen när han inte vann en sprint?
Citera
2026-03-08, 00:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Nja, men man måste ha en seriös inställning och verkligen vilja bli bäst. Såg du hur Kläbo reagerade tidigare under säsongen när han inte vann en sprint?

Som en 11-åring?
Citera
2026-03-08, 03:14
Medlem
LA8PVs avatar
Mitt bidrag till värdelöst vetande:

Långt innan FIS ens fanns (1923) kallades skidtävlingar i Lahtis "Lahtis-spelen" eller "Salpausselän kisat" (Tävlingar i/på/vid Stängselåsen).
Åsar/formationer som inlandsisen lämnat efter sig. För runt 11000 år sedan.

Det man undrar över är var motsvarande formationer finns i Sverige?
Hallandsåsen kanske? Har väl sällan varit aktuellt med skidtävlingar där. Eller Gelleråsen?
Åsarna i södra Jämtland? Sveriges skid-Mecka.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Salpausselk%C3%A4
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Salpausselat-kartta.svg

Och visst. Jag uppskattar längdskidåkning. I dess ursprungliga form.
Skate (skridsko), sprint (brottning) och masstart (cykellopp) håller på att ta död på sportformen.
Stakning i spår utan fästvalla anser jag också vara oseriöst. Bambi i första backe/motlut/slakmota.
Senast redigerad av LA8PV 2026-03-08 kl. 03:34.
Citera
2026-03-08, 05:10
Medlem
Moobs avatar
Det är i sådana där situationer, då en åkare tränger sig mellan två andra, eller på insidan, som man ska trampa av deras stav hellre än att vika sig en endaste centimeter.

Skidsta hade tur som bara fick gult kort
Citera
2026-03-08, 05:45
Medlem
Citat:

Är Jonna en elak surkart?
Citera
2026-03-08, 07:22
Medlem
Citat:
Maerta rosenberg är inom en säsong eller två nummer fem eller ännu högre. Lundgren och ribom har peakat, Maerta kommer bli ännu bättre bara hon nöter bort sina svagheter.
Märtas största bedrift på högsta nivån utöver en kvartsfinalsplats i VM är väl fortfarande en tredjeplats i prologen under touren som förstaårssenior och sen har det inte hänt jättemycket där i termer av utveckling vilket är trist att se.

Håller dock Moa Ilar före hela gänget med Ribom, Lundgren, Märta osv när det kommer till fristilssprint.
Citera
2026-03-08, 08:25
Medlem
10 km klassiskt idag. Ingen Ebba A på plats. Det borde vara hennes förb...de skyldighet att åka VC för längdlandslaget istf att delta SkiClassic-lopp. SkiC för hon "leka" med när inte landslaget kallar.
Citera
2026-03-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
10 km klassiskt idag. Ingen Ebba A på plats. Det borde vara hennes förb...de skyldighet att åka VC för längdlandslaget istf att delta SkiClassic-lopp. SkiC för hon "leka" med när inte landslaget kallar.
Håller med. Men hon fick säkert bra betalt för att delta i långloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in