2026-03-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Det är rätt självklart att det är grisnyllet

Jo, men lades inget mer fokus på det? Det är väl skitsamma ändå, gått många år sedan.

Något jag trodde var att legendarer som Verz, BJS och Rasks självaste farsa skulle få medverka men tydligen inte. BJS har nog mycket kul att berätta
Citera
2026-03-07, 22:26
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Fyfan tänk när grabbarna har sociala medier, vad tragiskt att hela tiden få mammas rövhål skickat till sig av trollkonton.

Nu överdriver du nog grovt. De flesta från Flashback och andra plattformar som hatar Rask förstår att hans barn, liksom alla andra på jorden, inte valt sina föräldrar. Varför skulle någon skicka sån skit?

De behöver inte utomstående för att kritisera sin uppväxt dagen de kan tänka självständigt. Det är upp till dem själva att se glappet mellan "Vad är det som räknas?" Och inlärda *fistbump* kärlek och familj *fistbump* och vad det blev i praktiken. De kommer ganska snabbt förstå att jämnåriga barn till influensers de växte upp med som barnen till Let's Feast må också blivit exposesed men när de flyttar hemifrån får de en bostadsrätt, gratis & grattis.

När de får vara den som bjuder farsan på pizza när de flyttar in i hyresrätt i slummen.

Folk i allmänhet är inte som Rask. Så äckliga. Ingen kommer trakassera hans barn när de vet de redan genomgått en ekonomisk fattig barndom där deras föräldrar dessutom gaslightat.
Citera
2026-03-07, 22:33
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Det är rätt självklart att det är grisnyllet

Fast, det är en slutsats. Det finns inte bevis. Det finns bara bevis att Rasks mamma väääädigt snabbt berättar att det exempelvis kan vara vem som helst av hennes sons 150 000 följare på Youtube. De följare de INTE har ansvar för, som de säger.

Om något som är uppenbart, utan bevis, i dokumentären så röstar på jag på det anonyma kontot som hotar och avslutar med "allt gott".

Där talar vi om en ruskigt slående likhet med senare konkreta bevis. Som pekar mot Rask.
Citera
2026-03-07, 22:43
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Du har en ängels tålamod!
Haha, äh, det är ett ganska underhållande troll ändå. Lätt att argumentera mot
Citera
2026-03-07, 22:56
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Sätter du diskuterar på är att du får typ en fråga deflectar och ställer 5st tillbaka...Sen säger du säg 3 saker säg 5 saker. Sen kanske man missar 1 då gör du hus i helvete...Du läser inte ens det man skriver utan vinklar det till precis det du vill. Om vi ska starta om...

Fast det där stämmer ju inte.

Citat:
Skilleras skriker med sin äckliga röst "DEM LJUGER!!!" men snubben påpekar ju inte att dem som han har supportat har ljugit bra mycket mer än sekt sidan hur man än ser på det.

Kan du ge exempel på tre lögner?[/u][/i]

Där har vi det första du skrev. LÄS vad man skriver : Jag menade typ Chrippa o Linnea. Linnea ljög att hon blivit misshandlad. Chrippa har ljugit om att Linnea slog honom där har du 2. Sen ljög Chrippa om att dokumentären handlade om honom. Så nu har du 3 din dumma jävel läs vad man skriver!!!
Aha, så det enda du kan komma med är "han misshandlade mig och hon misshandlade mig", precis som alla efterblivna dårhushjon som följer Rask.

Vem bryr sig? Det var två lögner som de har tagit ansvar för, rett ut, bett om ursäkt för och förlåtit varandra för. Det är också gifta idag.

Lögner i närtid som man INTE tar ansvar för som t.ex. Rask, Anjo och Jockboi uttalar är värre.

Sen att Chrippa drev med alla för att reta upp dem genom att säga att dokumentären skulle handla om honom är ju knappast lögn, det var ju bara skitkul

Så återigen, du har inget att komma med.

Citat:
Han gör som alla andra vänster extremister

*vänsterextremister. Vad har du för bevis att han är vänsterextrem?

Sa att han gör som alla VA inte att han är en...Du bara vinklar saker..
Hur gör han då? Vilket beteende är som alla vänsterextrema? Ge tre exempel.

Citat:
[i][u]Men snubben har själv sagt att han ska slita armarna av 15 åringar...hyckleriet är extremt. Jag hade iaf haft lite respekt för Rask om han vågade reagera på dokumentären.

Nej, lyssna på podden igen och kontexten och återkom. Du har fel.

Citat:
Man kan se det såhär.... Medviktarna är stalkers när det kommer till Rask...Skilleras fick kalla handen av Anjo vilket gjorde honom till en furious hater.

Två fel till. Eller har du bevis?

Vadå 2 fel, Att åka runt i en rullande skit tunna och göra en dokumentär, besöka tingsrätten, gå runt o fråga folk i hans stad...det där är stalking till 1000 fakking %.

Du har fel, de är inte stalkers och skilleras fick inte kalla handen av Anjo. Jag vet inte vad mer jag ska säga.

Citat:
Jag ljuger för att jag säger min åsikt! Vet du vilka som säger att folk ljuger hela tiden...jo temu. Jag anser att det är det dem gör och att dem riktar in sig på just dem stora kreatörerna o polar ihop sig med deras fiender. Man ljuger inte för att man har en subjektiv åsikt. Men om du som verkar ha så bra koll kan ju då berätta vad målet är fru medvikt så vi vet...
Säg att det är en åsikt då, säg inte som att det är en absolut sanning. Du säger att "målet är" utan bevis och så gör man inte. Säg istället "jag TROR att målet är". Du är så jävla dum.

Citat:
Måste bara fråga det är inte för o vara respektlös men har du typ borderline/narcissism/autism elr kanske alla 3 har du blivit utredd för det? Kan säga att jag blivit utredd o har ADHD. Men du behöver seriöst kolla upp vad du har. Alla indikationer på personlighetsstörning/långt ut på Au spektrat helt klart! Nästa gång LÄS! vad man skriver o sluta gaslighta o vinkla o förvirra sånt gör bara psychos!

Lär dig stava.
Citera
2026-03-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jo, men lades inget mer fokus på det? Det är väl skitsamma ändå, gått många år sedan.

Något jag trodde var att legendarer som Verz, BJS och Rasks självaste farsa skulle få medverka men tydligen inte. BJS har nog mycket kul att berätta

Jag tycker dokumentären var bra främst för att brottsoffren äntligen fick komma till tals. Nu ligger alla korten på bordet och fitnyllet kan inte ljuga mer om saken. Gör han det skjuter han sig själv i foten.

Men jag håller med, lite sköna bakom kulisserna-historier av BJS eller pappa Fredrik hade varit riktigt juicy.
Citera
2026-03-07, 23:31
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Fyfan tänk när grabbarna har sociala medier, vad tragiskt att hela tiden få mammas rövhål skickat till sig av trollkonton.

Som deras flintskalliga far gräver i med sina knotiga fingrar...
Citera
2026-03-07, 23:37
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Fast, det är en slutsats. Det finns inte bevis. Det finns bara bevis att Rasks mamma väääädigt snabbt berättar att det exempelvis kan vara vem som helst av hennes sons 150 000 följare på Youtube. De följare de INTE har ansvar för, som de säger.

Om något som är uppenbart, utan bevis, i dokumentären så röstar på jag på det anonyma kontot som hotar och avslutar med "allt gott".

Där talar vi om en ruskigt slående likhet med senare konkreta bevis. Som pekar mot Rask.
Sen vart det ju en storytime där han gått över till farmors grannar och gastat om att slänga ägg och bajs på deras hus om de fortsatte tjata om städning. Som han laddade upp kort efter att det hänt hos MS!

Jag såg just om den biten och försöker nu förstå varför han lade upp den när han försöker svära sig fri från dådet i fråga?

- Dödade du din syster?
- Nej! Men vill du höra om när jag sa till min bror att jag kommer döda han?
Citera
2026-03-08, 00:46
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Framkommer det i dokun vem det var som verkligen kastade ägg o tomatsås?
Micro säger det finns filmbevis.

I dokumentären finns det även ett klipp där den kriminella dåren erkänner sitt brott.

Jag skulle säga att det är ställt utom rimligt tvivel att Alexander Rask äggat micro under grav berusning, ja, han är så sjuk!
Citera
2026-03-08, 01:02
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Sen vart det ju en storytime där han gått över till farmors grannar och gastat om att slänga ägg och bajs på deras hus om de fortsatte tjata om städning. Som han laddade upp kort efter att det hänt hos MS!

Jag såg just om den biten och försöker nu förstå varför han lade upp den när han försöker svära sig fri från dådet i fråga?

- Dödade du din syster?
- Nej! Men vill du höra om när jag sa till min bror att jag kommer döda han?

Exakt. Och Medviktarna tonar ner detta med mormors grannar, för allt de har är Rasks version.

De visar bara förtjänstfullt klippet från Rask från när han vloggade saken. 150k följare vs mormors grannar som aldrig anmälde honom eller i övrigt gjorde väsen av sig.

Men vloggen de använder i dokumentären står inte "i bjärt kontrast" till "narrativet" eller "kontexten" till allt annat som skedde parallellt. Den vakne tittaren drar sina egna slutsatser.

Denna osannolika otur han haft, nästan så man tror han visar en ensidig bild. Utnyttjar det faktum han har en kanal med 150k följare och hängde ut privatpersoner i Trosa, för att ingen slog honom på fingrarna innan han blev dömd. Och att han efter domen trodde att bara han inte filmar eller namnger sina egna grannar, är det fritt fram för NYA SHADOW WORK-BARONEN att bara berätta om de ovanpå och deras gnälliga astma, och hundbajsgrannen. Det drabbar bara dem i den mån tittare bor i Trosa och vet vilka hans grannar är. Grannarna kan omöjligt skadas av att bara några hundra upp till att några tusen som också bor i Trosa, kan identifiera dem. Eller hur?! Återfallsrisken var så låg. Och Nya Rask, skulle aldrig. / Allt gott ❤️
Citera
2026-03-08, 01:25
Medlem
Spritnotas avatar
När jag tänker på hela historien om hur han (påstod) att han fick knark på posten dagarna i ända, så överväger jag att (förutom att han självklart inte med varsamhet öppnat ett kuvert med fötterna utomhus bara för att han inte beställt något) rimligtvis kan ha några fiender som har tålamod. Inte för att jag på något sätt och vis inte tror att han ljuger. Men:

Alla anhöriga till de otaliga grannar han hängt ut och förtalat, alla anhöriga till de han förtalat online, varför skulle inte en enda av dem ha is i magen och vänta ett år eller två och slå tillbaka där de bedömer att han har en öm punkt? Jag skulle alltid sova med ett öga öppet om jag hade skadat så många oskyldiga människor så hänsynslöst som han gjort. Ljugit om, när han hånat och hängt ut inför hela byn. En vacker dag, är någon sjukskriven en vecka och nyopererad för benbrott och har 20 timmars fritid över som de inte brukar ha.
Citera
2026-03-08, 01:59
Medlem
moralhoras avatar
Hur går det för Rask?

Har han förbättrat sitt liv och sina utsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in