2026-03-07, 15:37
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har länge funderat på hur vanligt det är att man går singel och sexlös hela livet egentligen? Jag läste nyligen att Gen Z aldrig har haft så lite sex som tidigare generationer och heller aldrig funnits så många vuxna manliga oskulder som idag. Men jag tillhör inte Gen Z utan föddes på sent 80-tal.

Jag har aldrig haft ett parförhållande och har haft sex en gång i mitt liv när jag var i tidiga 20-års åldern. Jag insåg redan som barn att jag var lite annorlunda men jag hade ändå kompisar under hela skoltiden och även några år efter. Men i vuxen ålder har jag egentligen bara haft en nära vän och det var en tjej jag träffade när jag var 20 via nätet. Vi var kompisar i många år fram tills ganska nyligen när vi knappt har någon kontakt längre efter att hon skaffade barn och allt. I tidiga 20-års åldern så var jag väldigt social med henne och hennes kompisar och det blev många hemmafester och krogbesök. Det var kul men jag fick aldrig någon romans förutom med en annan tjej som var betydligt yngre jag träffade via nätet och förlorade oskulden med. Tyvärr blev det inget mer.

Jag flyttade tidigt hemifrån och har haft fast jobb sedan jag var 20 och har idag en relativt bra inkomst och en bostadsrätt relativt centralt i Stockholm. Det går väldigt bra för mig på jobbet och jag tycker om mitt jobb och kollegorna verkar tycka om mig också. Men jag har alltid haft problem med att få det där extra som leder till romans (och inte heller så lämpligt via jobbet). Jag försökte med nätdejting mellan 20-33 typ och det ledde inte till någon förutom den där enda tjejen jag hade sex med så jag släppte nätet. Jag har ägnat mina semestrar åt att resa runt på jorden och träffa folk på hostels vilket har varit bland det bästa jag gjort i mitt liv men nu börjar man bli till åren och jag börjar känna mig lite konstig som reser runt på hostels där det mestadels är ungdomar.

Jag har haft bekanta och kollegor som varit i samma situation som mig och som jag misstänker har varit oskuld i högre ålder än mig och nu när man haft dessa på sociala medier så har jag senaste tiden börjat se att alla har träffat någon senaste halvåret. Nu är det verkligen bara jag kvar.

Jag har ju utseendet emot mig då 90% av männen i Sverige är längre än mig och jag har också en väldigt tanig kroppsbyggnad. Om jag på sommaren går runt med shorts och T-shirt så ser jag ut som en 16-åring i kroppen och det är tyvärr ingen överdrift. Jag klandrar inte kvinnorna över att dom inte attraheras av mig. Det är tyvärr såhär jag är byggd. Min mamma sa också att hon tror det är min kroppsbyggnad och längd som gör att jag aldrig träffar någon.

Jag har många gånger tyckt om att leva ensam och jag är ju van vid det. Jag har ju liksom bott ensam i 17 år nu sedan jag flyttade hemifrån. Men att bli gammal och ensam känns väldigt tråkigt. Man vill väl ha någon att dela livet med? Eller iallafall ha fått upplevt det någon gång i livet. För mig vore det en dröm att bara få ligga i soffan och hålla om en tjej, vilken mysig upplevelse. Sexet tänker jag egentligen inte på då jag varit utan så länge att jag lärt mig leva med det.

Jag ägnar mig ju en del åt mina intressen men där träffar jag inga kvinnor heller och jag kan inte vardagsflirta heller. Hur tycker ni att jag bör göra framöver? Kan jag träffa någon?

Konstigt att alla män fick en kvinna förr i tiden, dagens män gnäller. Och tanke settet ”det är fel på mig , kvinnor vill ha annat ”

Kanske ska sluta gnälla och ta för dig, spelar ingen roll om du är lång , kort , smal , grov
Vill man få en kvinna så får man en , visa självförtroende
Citera
2026-03-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men finns det inte kärringar som är typ likadana då? Finns ju absolut här på Flashen i alla fall. Och det jag menar är att ni träffas bara på helgen och typ festar loss och gökar järnet. Sen när måndagen kommer igen så är du ditt vanliga introverta jag igen?

Finns nog mindre antal likadana kvinnor än män och det blir väldigt svårt om man är en lugn person som inte vill festa eller göra något liknande överhuvudtaget. Säger inte att det är omöjligt men man får räkna med att bli besviken.
Senast redigerad av Nocol333 2026-03-07 kl. 15:42.
Citera
2026-03-07, 15:39
Medlem
Jo, det finns säkerligen en andel kvinnor som har samma problem, inte lika många dock. Men då är det än tydligare att det beror på dom själva, att dom inte träffar folk, inte vågar, har sociala problem osv, för mängden desperata män är ju enorm.

Sen är vissa lugna, har ensamma intressen som husdjur, sy, sticka, lösa korsord osv. Om man gör sånt ensam och helst är hemma kommer sannolikt ingen partner eller något sex och knackar på dörren av sig självt.
Citera
2026-03-07, 15:43
Medlem
Sen har nog många en snedvriden bild på sex och relationer, när problemen i grunden är andra. Att glorifiera tanken på sex, när man egentligen är osocial, blyg, inte träffar folk osv. Säg att tanken gick i uppfyllelse och sexet bara dyker upp, då kommer ju det verkliga problemet ikapp också, man är inte redo eller kapabel då det egentligen är annat i bakgrunden som gör att man är som man är. Det blir en diskrepans mellan tanke och verklighet där också för många tänker jag.

Många av dessa kanske inte alls vill ha vilka relation som helst eller vilket sex som helst annat än i tanken och när dom känner sig kåta för stunden?
Citera
2026-03-07, 15:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocol333
Finns nog mindre antal likadana kvinnor än män och det blir väldigt svårt om man är en lugn person som inte vill festa eller göra något liknande överhuvudtaget.

Tänk att det tror inte jag, bara det att det är lättare för en introvert kärring att ha ett typ förhållande då hon har murra att erbjuda.

Okey, du vill inte festa. Men jag ser mig själv som till viss del introvert och det fanns inte på kartan att ragga utan att man hällt i sig lite brännvin. Alkoholen fick mig att bli typ normal, du kanske dock fungerar annorlunda.
Citera
2026-03-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Konstigt att alla män fick en kvinna förr i tiden, dagens män gnäller. Och tanke settet ”det är fel på mig , kvinnor vill ha annat ”

Kanske ska sluta gnälla och ta för dig, spelar ingen roll om du är lång , kort , smal , grov
Vill man få en kvinna så får man en , visa självförtroende
Jag tror att alla vill ha något annat idag. Sociala medier har förstört oss.

Jag är ganska dålig på och ta för mig :/ jag är ju egentligen ganska tillbakadragen. Jag kan prata med folk och sånt men jag är dålig på att ta steget därefter. För de gånger jag har gjort det har tjejerna lagt benen på ryggen.

Jag har inget självförtroende.
Citera
2026-03-07, 15:58
Medlem
Citat:
Tänk att det tror inte jag, bara det att det är lättare för en introvert kärring att ha ett typ förhållande då hon har murra att erbjuda.

Okey, du vill inte festa. Men jag ser mig själv som till viss del introvert och det fanns inte på kartan att ragga utan att man hällt i sig lite brännvin. Alkoholen fick mig att bli typ normal, du kanske dock fungerar annorlunda.

Alla vill inte ha sex hur som helst, med vem som helst och bara erbjuda sin fitta lite hur som helst. Folk är olika också typ att man är blyg, osocial, har ensamma intressen och annat som kan stå i vägen. Naturligtvis finns även sådana tjejer.
Citera
2026-03-07, 16:06
Medlem
Citat:

Tycker bara att kvinnor i allmänhet nästan alltid har en större social krets, alltså antalet tydligt introverta kvinnor är mindre än introverta män. Blir då en ganska tuff marknad så att säga, men det är är bara min högst ovetenskapliga uppfattning.
Citera
2026-03-07, 16:30
Medlem
Du kan köpa sällskap utomlands helt lagligt. Varför du vill hålla om en tjej och "mysa" som en 33 årig man kan jag bara inte förstå, men även det kan glädjedamerna ordna åt dig.
Citera
2026-03-07, 16:45
Medlem
Inse att livet inte är perfekt

Ge upp sluta söka dessa kvinnor lär dig leva med ensamheten, lita på dig själv.

Dom är bara trubbel och idioter.
Citera
2026-03-07, 17:01
Medlem
grungewhores avatar
Du skriver att du är kort och tanig. Jag känner män som är korta och/eller taniga med både barn och äktenskap. Det hela har med personlighet att göra. Sen är det förstås så att du kanske hoppas på att hitta en kvinna som motsvarar alla dina förväntningar, istället för att se möjligheter med människor som vid första ögonkast inte ser mycket ut för världen men som växer när du lär känna dem..

Övning ger färdighet.
Citera
2026-03-07, 17:33
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du skriver att du är kort och tanig. Jag känner män som är korta och/eller taniga med både barn och äktenskap. Det hela har med personlighet att göra. Sen är det förstås så att du kanske hoppas på att hitta en kvinna som motsvarar alla dina förväntningar, istället för att se möjligheter med människor som vid första ögonkast inte ser mycket ut för världen men som växer när du lär känna dem..

Övning ger färdighet.
+1
Minns en vän i kretsen som var 170 latino och fick ligga mest av alla. Hur lång är du och hur mycket väger du? Största problemet är alltid självförtroendet och till 90% så ser du säkert helt normal ut och så, men du säljer dig själv som oattraktiv med dålig självförtroende, ingen tjej orkar sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in