2026-03-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
99% av problemet, inte bara för dig utan för de flesta män, är att man inte träffar tillräckligt med kvinnor samt att man inte kan föra sig socialt.
Att föra sig socialt är dock ett mindre problem än att aldrig träffa kvinnor eftersom kvinnor är olika precis som män.

Är du en närdig och töntig man som inte ser så bra ut kanske du inte ska förvänta dig att få en snygg kvinna, istället får du rikta in dig på de mindre snygga kvinnorna, det är bara så det är.

Åk på festival så träffar du garanterat kvinnor, allt från socialt efterblivna och skitfula till vanliga normala kvinnor.
Träffar du aldrig kvinnor så blir det svårt att få ligga.
Det är sant att jag träffar för få kvinnor. Grejen är att runt 30 så gav jag i princip upp mentalt på att hitta någon och sedan har åren bara gått. Och gått. Jag tycker jag kan föra mig socialt men är ganska dålig på att ta steget längre. Kan knappt minnas att jag frågat ut någon på dejt öga mot öga.

Jag har inte åkt på festival däremot har jag rest jorden runt på hostels och träffat många människor där (även svenskar) på pub crawls och liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Finns väl många kortvuxna kvinnor i världen, så det bör ju inte vara ett problem, och är du även van att resa så kan du väl åka någonstans - typ Brasilien - och ragga med ditt svenska medborgarskap?
Problemet är att kortvuxna tjejer har sådana jävla komplex och måste ha en lång man för att kompensera sin egen korthet. Medellånga tjejer verkar inte ha detta däremot. Utöver min korthet så tycker jag inte att jag är så ful, men jag var faktiskt jävligt ful när jag var yngre men det växte bort.

Jag vill ju gärna träffa en tjej som är etablerad i Sverige.
Citera
2026-03-07, 13:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Problemet är att kortvuxna tjejer har sådana jävla komplex och måste ha en lång man för att kompensera sin egen korthet. Medellånga tjejer verkar inte ha detta däremot. Utöver min korthet så tycker jag inte att jag är så ful, men jag var faktiskt jävligt ful när jag var yngre men det växte bort.

Jag vill ju gärna träffa en tjej som är etablerad i Sverige.

Men nu finns det ju tämligen mycket korta invandrarbrudar här. Lever själv med en latina och hennes väninnor är i regel korta. Dessutom så är det för många av dem typ status att ha en svensk man. Finns väl för övrigt karnevaler att gå på den här tiden?
Citera
2026-03-07, 14:02
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Jag har ju utseendet emot mig då 90% av männen i Sverige är längre än mig och jag har också en väldigt tanig kroppsbyggnad. Om jag på sommaren går runt med shorts och T-shirt så ser jag ut som en 16-åring i kroppen och det är tyvärr ingen överdrift. Jag klandrar inte kvinnorna över att dom inte attraheras av mig. Det är tyvärr såhär jag är byggd. Min mamma sa också att hon tror det är min kroppsbyggnad och längd som gör att jag aldrig träffar någon.

Alltså det finns ju hur många män som helst som inte "ser bra ut", inte är långa, och som är taniga, som har partners. Upplever du själv att du har höga krav på utseendet på en kvinna? Ibland undrar jag om inte sådana här problem beror på att både kvinnor och män söker efter någon som inte spelar i ens egna liga och därför förblir ensamma.
Citera
2026-03-07, 14:06
Medlem
Är också född sent 80-tal men till skillnad från dig har jag aldrig haft sex. Dock har jag fått hångla några gånger och fått känna både här och där. Jag är även kort ca 1.70 men är tydligen en sjua utseendemässigt som väl får anses godkänt. Normalbyggd kropp. Har ett bra jobb där jag tjänar ungefär 46k och bor i ett hus som jag köpt helt själv värt närmare 4 miljoner. Jobbmässigt är det ett socialt jobb men på fritiden är jag ofta hemma med mina husdjur.

Jag trivs väldigt bra själv men ibland kommer tanken att ha någon att hålla om vilket kortsiktigt tar mig till att försöka söka kontakt, oftast genom dejtingsidor. Dock går det inget vidare... Jag ser också ung och barnslig ut (och barnslig är jag) så får ibland kommentarer om det är gamla bilder jag har på mig... lol.
Citera
2026-03-07, 14:13
Medlem
Citat:
Jag har länge funderat på hur vanligt det är att man går singel och sexlös hela livet egentligen? Jag läste nyligen att Gen Z aldrig har haft så lite sex som tidigare generationer och heller aldrig funnits så många vuxna manliga oskulder som idag. Men jag tillhör inte Gen Z utan föddes på sent 80-tal.

Jag har aldrig haft ett parförhållande och har haft sex en gång i mitt liv när jag var i tidiga 20-års åldern. Jag insåg redan som barn att jag var lite annorlunda men jag hade ändå kompisar under hela skoltiden och även några år efter. Men i vuxen ålder har jag egentligen bara haft en nära vän och det var en tjej jag träffade när jag var 20 via nätet. Vi var kompisar i många år fram tills ganska nyligen när vi knappt har någon kontakt längre efter att hon skaffade barn och allt. I tidiga 20-års åldern så var jag väldigt social med henne och hennes kompisar och det blev många hemmafester och krogbesök. Det var kul men jag fick aldrig någon romans förutom med en annan tjej som var betydligt yngre jag träffade via nätet och förlorade oskulden med. Tyvärr blev det inget mer.

Jag flyttade tidigt hemifrån och har haft fast jobb sedan jag var 20 och har idag en relativt bra inkomst och en bostadsrätt relativt centralt i Stockholm. Det går väldigt bra för mig på jobbet och jag tycker om mitt jobb och kollegorna verkar tycka om mig också. Men jag har alltid haft problem med att få det där extra som leder till romans (och inte heller så lämpligt via jobbet). Jag försökte med nätdejting mellan 20-33 typ och det ledde inte till någon förutom den där enda tjejen jag hade sex med så jag släppte nätet. Jag har ägnat mina semestrar åt att resa runt på jorden och träffa folk på hostels vilket har varit bland det bästa jag gjort i mitt liv men nu börjar man bli till åren och jag börjar känna mig lite konstig som reser runt på hostels där det mestadels är ungdomar.

Jag har haft bekanta och kollegor som varit i samma situation som mig och som jag misstänker har varit oskuld i högre ålder än mig och nu när man haft dessa på sociala medier så har jag senaste tiden börjat se att alla har träffat någon senaste halvåret. Nu är det verkligen bara jag kvar.

Jag har ju utseendet emot mig då 90% av männen i Sverige är längre än mig och jag har också en väldigt tanig kroppsbyggnad. Om jag på sommaren går runt med shorts och T-shirt så ser jag ut som en 16-åring i kroppen och det är tyvärr ingen överdrift. Jag klandrar inte kvinnorna över att dom inte attraheras av mig. Det är tyvärr såhär jag är byggd. Min mamma sa också att hon tror det är min kroppsbyggnad och längd som gör att jag aldrig träffar någon.

Jag har många gånger tyckt om att leva ensam och jag är ju van vid det. Jag har ju liksom bott ensam i 17 år nu sedan jag flyttade hemifrån. Men att bli gammal och ensam känns väldigt tråkigt. Man vill väl ha någon att dela livet med? Eller iallafall ha fått upplevt det någon gång i livet. För mig vore det en dröm att bara få ligga i soffan och hålla om en tjej, vilken mysig upplevelse. Sexet tänker jag egentligen inte på då jag varit utan så länge att jag lärt mig leva med det.

Jag ägnar mig ju en del åt mina intressen men där träffar jag inga kvinnor heller och jag kan inte vardagsflirta heller. Hur tycker ni att jag bör göra framöver? Kan jag träffa någon?

Du måste jobba med din självkänsla att du är kort har ingen betydelse det finns många korta kvinnor! Du kan träna upp lite muskler men det är knappast viktigt bara kanske ger dig mer självförtroende! Hur många såna här trådar måste du starta med exakt samma frågor när du inte tar till dig av råden du får?
Citera
2026-03-07, 14:21
Medlem
Det räcker med att man är introvert och föredrar lugn och ro för att bli totalt ensam. Sen är det nog så att samhällets förväntningar får vissa att bli deppade över saken fastän de innerst inne inte är så intresserade av förhållanden, åtminstone inte traditionella med att bo ihop osv.
Citera
2026-03-07, 14:33
Medlem
Xpander-s avatar
Visst, när man är yngre är det såklart trist att aldrig få uppskattning eller kärlek, men när man är över 40 är det ju bara en enorm befrielse.. när man ser ens vänner som är ihop eller gifta med dessa feministskator. Förr var en del av dem iaf snygga men nu efter ett gäng år ser de förskräckliga ut nästan allihop.

Se på det positivt istället och gläds åt att leva ett bekymmersfritt liv, ta tjänstledigt ett år och köp hoj, åk på europa road trip.. njut av livet
Senast redigerad av Xpander- 2026-03-07 kl. 14:36.
Citera
2026-03-07, 14:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocol333
Det räcker med att man är introvert och föredrar lugn och ro för att bli totalt ensam. Sen är det nog så att samhällets förväntningar får vissa att bli deppade över saken fastän de innerst inne inte är så intresserade av förhållanden, åtminstone inte traditionella med att bo ihop osv.

Men finns det inte kärringar som är typ likadana då? Finns ju absolut här på Flashen i alla fall. Och det jag menar är att ni träffas bara på helgen och typ festar loss och gökar järnet. Sen när måndagen kommer igen så är du ditt vanliga introverta jag igen?
Citera
2026-03-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men nu finns det ju tämligen mycket korta invandrarbrudar här. Lever själv med en latina och hennes väninnor är i regel korta. Dessutom så är det för många av dem typ status att ha en svensk man. Finns väl för övrigt karnevaler att gå på den här tiden?
Ja det är sant. Men vart finns dom? Jag träffar typ inga. Det finns väl knappast latinas i Sverige? Jag har inte träffat många i mitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Alltså det finns ju hur många män som helst som inte "ser bra ut", inte är långa, och som är taniga, som har partners. Upplever du själv att du har höga krav på utseendet på en kvinna? Ibland undrar jag om inte sådana här problem beror på att både kvinnor och män söker efter någon som inte spelar i ens egna liga och därför förblir ensamma.
Hm ja det kanske gör det. Men jag har nog inte sett någon som liknar mig som har flickvän. Och jag är lite rädd att jag har asperger eller något. Jag tror också att jag kan ha haft för höga krav många gånger. Samtidigt är det svårt att säga vart min nivå är. Hade jag varit längre tror jag hade kunnat ragga på tjejer i en högre liga. Ansiktet tycker jag inte är så fult.

Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Visst, när man är yngre är det såklart trist att aldrig få uppskattning eller kärlek, men när man är över 40 är det ju bara en enorm befrielse.. när man ser ens vänner som är ihop eller gifta med dessa feministskator. Förr var en del av dem iaf snygga men nu efter ett gäng år ser de förskräckliga ut nästan allihop.

Se på det positivt istället och gläds åt att leva ett bekymmersfritt liv, ta tjänstledigt ett år och köp hoj, åk på europa road trip.. njut av livet
Det har typ dödat mig inombords. Du kanske har rätt i att dessa äldre kvinnor inte är så vackra många gånger. Kvinnor åldras ju snabbare. Men många kollegor i min ålder har ju en partner som är tio år yngre.

Jag har redan gjort allt det där och åkt runt i Europa och Östasien. Det är vardagen som är ensam.
Citera
2026-03-07, 15:03
Avstängd
Att du är tanig spelar mindre roll för damerna.
Men du kan inte sitta hemma på kammaren och vänta på att nått ska hända.
Citera
2026-03-07, 15:31
Medlem
Det är nog ganska vanligt, men inget folk talar om eller skryter om.

Motsatsen finns också som man träffat på, högljudda skrävlare, tjocka, svettiga, långhåriga halvgubbar som skryter med sina 18-åringar dom åker och träffar i någon stad och liknande. Sanningen är naturligtvis att det inte kan stämma utan bara är skitsnack. Men dom vill framstå som sådana.
Citera
2026-03-07, 15:31
Medlem
tantrs avatar
Jag har varit i förhållande större delen av mitt vuxna liv. Visst det känns bra att någon bryr sig om än, och att man får kärlek. Och sex är ju väldigt trevligt att få på daglig basis.

Men, nu har jag varit singel i ca 2 år. Dejtade en tjej i höstas, men insåg ganska snart att det var mycket skönare att vara ensam.

Tror inte att du är tanig spelar så stor roll.. Bättre det än tvärt om.
Jag ser alla möjliga snubbar när man är ute på stan som i mitt tycke inte ser så bra ut, men som har relativt snygga tjejer.

Jag skulle inte aktivt försöka hitta någon, händer det så händer det liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in