2026-03-07, 13:47
Medlem
För ett tag sedan gjorde jag en tråd med de otrevligaste spelarna. Men finns det någon sport där spelarna faktist är trevliga/schysta osv?
Citera
2026-03-07, 13:52
Avstängd
Ja många i snooker och bowling!
Citera
2026-03-07, 13:56
Medlem
Kan bara flika in att Klättring är högt upp.

I ett mästerskap eller en tävling så går alla ihop, läser rutterna tillsammans och man hejar på alla som klättrar för sig. Har inte sett en enda rivalitet som varit toxisk, om de ens finns. Alla är snälla, trevliga och hjälps åt. Inte ofta man ser det i en sport.

Självklart kan individuella personer ha någon form av skit mot ngn annan men det har jag helelr inte sett direkt.
Citera
2026-03-07, 14:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
För ett tag sedan gjorde jag en tråd med de otrevligaste spelarna. Men finns det någon sport där spelarna faktist är trevliga/schysta osv?

Brottning.
Citera
2026-03-07, 14:13
Medlem
quts avatar
Simhopp,
Citera
2026-03-07, 14:43
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Vet inte vad ”sporten” heter men dom där som hoppar runt på käpphästar verkar inte göra så många flugor förnär.
En annan sport där deltagarna verkar vara väldigt goa och glada är den brittiska kultsporten cheese rolling, jävligt hardcore men dom verkar glada och nöjda när dom utövar det.
Citera
2026-03-07, 15:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

This. Inte koll på bowling men av någon anledning så har jag i mitt yrkesliv haft äran att arbeta med flertalet människor som på sin fritid varit namn inom professionella biljardsverige och det är då själva fan hur trevliga de varit. Vill tro det går igen vid biljardbordet
Citera
2026-03-07, 15:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
This. Inte koll på bowling men av någon anledning så har jag i mitt yrkesliv haft äran att arbeta med flertalet människor som på sin fritid varit namn inom professionella biljardsverige och det är då själva fan hur trevliga de varit. Vill tro det går igen vid biljardbordet

Snooker är inte biljard men det finns gentlemannaregler som följs!
Citera
2026-03-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

Inte en chans.

Bowling har riktiga as.

https://www.youtube.com/watch?v=PAMJ8_CcYdI

https://www.youtube.com/watch?v=gKQOXYB2cd8
Citera
2026-03-07, 15:20