Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-06, 23:30
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Har helt tappat intresset för mello. Däremot har jag hört ett bidrag i år, och det är Cimberly. Söt tjej med fin sångröst. Ni som är lite mer insatta; hur står sig hennes låt mot övriga startfältet?

Den låten är den enda som överhuvudtaget går att lyssna på i år. Jag tycker det är märkligt att den inte är favorit. Men troligtvis beror det på att folk är dumma i huvudet.

Folk röstar för att det är ett snyggt nummer, roligt nummer, en känd artist osv.

Exempelvis har det ju varit en massa skriverier om Felicia/ Fröken snusk senaste året+ att hon exponerats i tv

Lilla Al-Fadji: "Roligt" tramsnummer med "rolig" kille.

Robin Bengtsson: Hur låten kommit till final är en gåta, då den är fullständigt värdelös. Det enda jag kan tänka mig är att kåta kärringar röstat fram honom.
Citera
2026-03-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Den låten är den enda som överhuvudtaget går att lyssna på i år. Jag tycker det är märkligt att den inte är favorit. Men troligtvis beror det på att folk är dumma i huvudet.

Folk röstar för att det är ett snyggt nummer, roligt nummer, en känd artist osv.

Exempelvis har det ju varit en massa skriverier om Felicia/ Fröken snusk senaste året+ att hon exponerats i tv

Lilla Al-Fadji: "Roligt" tramsnummer med "rolig" kille.

Robin Bengtsson: Hur låten kommit till final är en gåta, då den är fullständigt värdelös. Det enda jag kan tänka mig är att kåta kärringar röstat fram honom.

Jag var inne på Facebook och läste kommentarer och det kryllade av kärringar som höll på Robin. 100% av de som tänkte rösta på Robin hette Eva, Inga-Lill, Maj-Britt, Gunilla eller Solveig. Är ju samma med Måns, den målgrupp som fortfarande står bakom honom är dessa kärringar.
Citera
2026-03-07, 09:08
Medlem
svenskors avatar
https://www.svt.se/kultur/melodifestivalen-2026?inlagg=a65f214b9112d92e98edd4fdf51c27ca

https://melodifestivalklubben.se/publikundersokningen-finalen-stockholm-2/

Publikundersökningen under genrepet igår, (Totalt antal röster var 620 st.)

My System – FELICIA | 161 röster (26,0%)
Delulu – Lilla Al-Fadji | 84 röster (13,5%)
Viva L’Amor – Medina | 69 röster (11,1%)
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers | 66 röster (10,6%)
Half of Me – Greczula | 65 röster (10,5%)

Om inte Felicia låter bättre ikväll med rösten så kan det bli skrällvinst, förkyld o kraxig röst.
Hon försvann fort efter genrepet oxå.
Citera
2026-03-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Publikundersökningen under genrepet igår, (Totalt antal röster var 620 st.)

My System – FELICIA | 161 röster (26,0%)
Delulu – Lilla Al-Fadji | 84 röster (13,5%)
Viva L’Amor – Medina | 69 röster (11,1%)
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers | 66 röster (10,6%)

Half of Me – Greczula | 65 röster (10,5%)

Blir lite mörkrädd nästan. De fetmarkerade är de låtar jag anser borde komma sist. Jag tror tyvärr inte att de gör det men de borde.
Citera
2026-03-07, 10:00
Medlem
Citat:

Jag är en 45-årig man. Jag har visserligen inte röstat alls på något nummer men baserat på vilken skit som ställt upp i årets deltävlingar så tycker jag definitivt detta är en final låt. Dock långt ifrån en vinst.
Citera
2026-03-07, 10:59
Medlem
Knotknets avatar
Felicia har överlägset bästa låten, de andra kommer inte upp på hennes nivå. Hon vinner förmodligen. Ser snygg ut, släng masken.
Citera
2026-03-07, 11:29
Medlem
Abelssuns avatar
Vilken jävla skitfinal, ingen är värdig att skicka. Felicia med munblöja är ju ett skämt.
Citera
2026-03-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vilken jävla skitfinal, ingen är värdig att skicka. Felicia med munblöja är ju ett skämt.
Men någon behöver ju vinna, så vem skulle vara ditt val? Och vilka har varit dina favoriter de senaste 5 åren?
Citera
2026-03-07, 12:52
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun

Jomenvisst. Men Brandsta City Släckers är i alla fall kul att beskåda
Senast redigerad av Mikojan 2026-03-07 kl. 12:57.
Citera
2026-03-07, 13:10
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
Men någon behöver ju vinna, så vem skulle vara ditt val? Och vilka har varit dina favoriter de senaste 5 åren?

Cornelia Jakobs är ju outstanding senaste åren. Den låten slaktar ju skiten som är med i denna finalen
Citera
2026-03-07, 14:48
Medlem
Citat:
Cornelia Jakobs är ju outstanding senaste åren. Den låten slaktar ju skiten som är med i denna finalen
Gillar den skarpt jag med. Skönt att det finns jury i finalen eftersom folket ju inte hade henne som vinnare.
Citera
2026-03-07, 15:55
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Varifrån kommer omröstningen och varför är den överst?
Egentligen ville jag ta upp att det kändes sådär lagom opartiskt att höra en viss Carolina Nor*n få, och besvara, en fråga om vem hon tror kommer att vinna finalen.
Helt i paritet med nämnda omröstning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in