2026-02-22, 17:51
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det där är gamla lagstiftningen. Dom tog bort det där för länge sedan

FUCK THE LAW !! Jag tycker många nya lagar är löjliga.

Kan väl passa på och fråga i den här tråden. Någon som jobbat på ICA lagret på senaste tiden eller kanske till och med jobbar där nu. Vilken tid börjar man normalt på söndagar? Som tvåskiftare tänkte jag. Kan vara bra börja planera redan nu tänkte jag.
Citera
2026-03-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Samhället hade gått under, det hade inte funnits några arbetare kvar, tror jag träffat 1! Nykterist på alla år i arbetslivet.

Så samhället existerar på att så många som möjligt dricker o drogar annars går samhället under

Aha
Citera
2026-03-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du kan inte mycket om drogers kemi du inte.

Detta är inget kemi-vetenskapligt- men ett ett forum för fria åsikter
Citera
2026-03-07, 13:47
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Så samhället existerar på att så många som möjligt dricker o drogar annars går samhället under

Aha

Det var inte det jag menade, det jag menade är att majoriteten av människor inte är nykterister.
Citera
2026-03-07, 20:06
Medlem
Citat:
Det var inte det jag menade, det jag menade är att majoriteten av människor inte är nykterister.

Naturligtvis är vi inte det!

Tvärtom tar sig majoriteten ett glas och dricker emellanåt. Vissa mer andra mindre, vissa sällan andra ofta.

Däremot gäller droger en minoritet samtidigt som droger till skillnad mot alkohol enligt lag är förbjudet, och en anledning till att Johan fick kicken
Citera
2026-03-07, 20:49
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Naturligtvis är vi inte det!

Tvärtom tar sig majoriteten ett glas och dricker emellanåt. Vissa mer andra mindre, vissa sällan andra ofta.

Däremot gäller droger en minoritet samtidigt som droger till skillnad mot alkohol enligt lag är förbjudet, och en anledning till att Johan fick kicken

Alkohol är världens farligaste drog, om det är lagligt eller inte har inget med någons arbetsförmåga att göra, att den är laglig gör inte att riskerna försvinner.
Om Per röker en joint 2 veckor innan är han klarare i huvudet än Arne som druckit helgen innan.
Eftersom båda är en drog så blir det dubbelmoraliskt om OP inte vill arbeta med några "pundare".
Citera
2026-03-07, 20:59
Medlem
Helt rätt, droger ska inte finnas på arbetsplatser.
Dom borde införa drogtester på arbetet, när som helst o vem som helst o när dom vill.
Citera
2026-03-07, 23:17
Medlem
1754s avatar
Citat:
Alkohol är världens farligaste drog, om det är lagligt eller inte har inget med någons arbetsförmåga att göra, att den är laglig gör inte att riskerna försvinner.
Om Per röker en joint 2 veckor innan är han klarare i huvudet än Arne som druckit helgen innan.
Eftersom båda är en drog så blir det dubbelmoraliskt om OP inte vill arbeta med några "pundare".

Knarkare brukar köra alkoholargumentet när dom vill försvara sitt knarkande som bara dom tycker är bra.

Hoppas lagerarbetaren lärt sig sin läxa.
Citera
2026-03-07, 23:38
Medlem
Neroxxs avatar
Jag gissar att det i anställningsavtalet står en punkt som hanterar just droger, att företaget kan göra slumpmässiga drogtester, samt vad företaget har för policy när det kommer till droger. Just lager så sker en hel del bruk av tunga fordon i form av diverse truckar och lastbilar. Det är då helt förståligt att man har nolltolerans.
Citera
2026-03-08, 04:17
Medlem
Citat:

I stort sett allt elände med trafikolyckor, drogmissbruk, krogbråk, sjukvård, hustrumisshandel, alkoholism med att man förlorar jobbet, blir hemlös, samt även leder till rökning, hasch, marijuana etc etc o vissa till slut på heroin….kan härledas till alkohol som referens och början till en sådan eskalering.

Däremot är det arbetsgivaren som bestämmer vilken personal som önskas vs inte.

Johan vet på förhand dessutom om regler och normer på även arbetsplatsen och har varit vårdslös och oaktsam.

Den som betalar bestämmer och här har arbetsgivaren valt att bestämma att Johan inte är lämplig på arbetsplatsen.

Är väl inget fel i det!? Tvärtom som det skall vara!!
Citera
2026-03-08, 10:33
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Knarkare brukar köra alkoholargumentet när dom vill försvara sitt knarkande som bara dom tycker är bra.

Hoppas lagerarbetaren lärt sig sin läxa.

Så kanske det är men oavsett är det helt korrekt.
Argumentet att alkoholister skulle vara bättre än knarkare på arbetet håller inte.
Citera
2026-03-08, 10:36
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
I stort sett allt elände med trafikolyckor, drogmissbruk, krogbråk, sjukvård, hustrumisshandel, alkoholism med att man förlorar jobbet, blir hemlös, samt även leder till rökning, hasch, marijuana etc etc o vissa till slut på heroin….kan härledas till alkohol som referens och början till en sådan eskalering.

Däremot är det arbetsgivaren som bestämmer vilken personal som önskas vs inte.

Johan vet på förhand dessutom om regler och normer på även arbetsplatsen och har varit vårdslös och oaktsam.

Den som betalar bestämmer och här har arbetsgivaren valt att bestämma att Johan inte är lämplig på arbetsplatsen.

Är väl inget fel i det!? Tvärtom som det skall vara!!

Jag tycker de har gjort rätt, jag svarade på en person som är en hycklare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in