2026-03-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Ja jag vet att han skrev på efter en lång tid ! Och jag ser inget fel i det om man tvivlar el känner sig osäker efter att saker och ting kom fram.
Tror vilken man som helst vill vara 100 % säker . Sen är det tragiskt att det tog så lång tid och att det blev en massa pajkastning åt båda hållen . Blir också tragiskt att man bara delar en viss del ur förundersökningen till Ns fördel och inte visar helheten .

Absolut och det ska väl vara en förälders rättighet att få svar på om man är 100% pappa till ett barn om man så önskar det.

Ett faderskap/DNA- test kan dessutom raderas direkt ur rullarna på begäran om man inte känner sig trygg med säkerheten kring testet så varför sätta sig emot det??

Är ju även en trygghet för barnet att få 100% dokumentation på biologiskt ursprung.
Citera
2026-03-06, 19:24
Medlem
Fast ett barn i den åldern börjar inte kalla någon för något om inte ordet introduceras. Det är ju präntat med pappa sen om V är bekväm med det fine men låt A ta sin roll om han vill ha den . Kommer bara bli ett jäkla bakslag om det motarbetas och jag undrar om As mamma och pappa inte blll vara farmor o farfar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Att C börjar kalla hans mamma för farmor självmant låter ändå mer troligt än att hon skulle börjat säga pappa iaf, då hon ju kallas farmor naturligt nu iom biologiska barnbarnet. Även om jag tror att J ligger bakom mkt här med.

Man ser att J fiskar så efter att C ska säga pappa, i nästan varje video frågar hon c "vem är på tv?" "vad sa du?"
Att hon gör det för att peka finger åt A och hans föräldrar är helt uppenbart. Och nu även visa upp för alla att hon säger farmor.
Citera
2026-03-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Absolut och det ska väl vara en förälders rättighet att få svar på om man är 100% pappa till ett barn om man så önskar det.

Ett faderskap/DNA- test kan dessutom raderas direkt ur rullarna på begäran om man inte känner sig trygg med säkerheten kring testet så varför sätta sig emot det??

Är ju även en trygghet för barnet att få 100% dokumentation på biologiskt ursprung.
Tack det är detta jag menar . Så förstår inte varför det har blivit så stor grej av det att han vill vara 100 % säker .
Det är väl mer konstigt att neka en pappa som vill ta ett test . Det tyder ju mer på att man vill dölja något el rädd för att sanningen kommer fram
Citera
2026-03-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ja jag vet att han skrev på efter en lång tid ! Och jag ser inget fel i det om man tvivlar el känner sig osäker efter att saker och ting kom fram.
Tror vilken man som helst vill vara 100 % säker . Sen är det tragiskt att det tog så lång tid och att det blev en massa pajkastning åt båda hållen . Blir också tragiskt att man bara delar en viss del ur förundersökningen till Ns fördel och inte visar helheten .

Citat:
Tack det är detta jag menar . Så förstår inte varför det har blivit så stor grej av det att han vill vara 100 % säker .
Det är väl mer konstigt att neka en pappa som vill ta ett test . Det tyder ju mer på att man vill dölja något el rädd för att sanningen kommer fram
Han skrev ju på iallafall ett par år senare. Då var han plötsligt inte osäker längre då. Undrar vad som gjorde honom säker?
Med andra ord kastade han bort all tid eftersom tiden gått förlorad.
Citera
2026-03-06, 19:36
Medlem
Citat:
Vad gör N & A just nu för att samarbeta med varandra från bådas håll och agera utifrån vad som är bäst för C?
Vet inte hur det går med C och den utsedda personen. Det är ju det som styr hur nästa steg blir. C måste ju bli trygg med denne person osv först.
Om A har ändrat sig om något har inte jag hört iallafall.
Citera
2026-03-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Han skrev ju på iallafall ett par år senare. Då var han plötsligt inte osäker längre då. Undrar vad som gjorde honom säker?
Med andra ord kastade han bort all tid eftersom tiden gått förlorad.
Tror du vet själv varför A skrev på och pausa att göra ett faderskapstest just nu . Jag har min teori. Och visst kan man säga att han har förlorat tid med sin dotter men det finns ingenting som säger att han inte kan ta igen det sen . Det är inget som skadar C i dagsläget då hon är för liten för att förstå just nu . Det är väl på senare sikt som det kan bli ett öppet sår i C varför A ej var med men behöver ej bli det allt beror på hur saker och ting berättas . Jag har aldrig tagit skada av att min pappa ville göra ett faderskap test när jag var född utan sett det som ett bevis att ville vara säker på att jag var hans båda mina föräldrar har varit öppna på varför .

Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Vet inte hur det går med C och den utsedda personen. Det är ju det som styr hur nästa steg blir. C måste ju bli trygg med denne person osv först.
Om A har ändrat sig om något har inte jag hört iallafall.
Det ska ske inom 6 mån att utse en person som ska vara länken mellan C & A men kan även gå så långt som 8 mån i vissa fall
Senast redigerad av Famlove 2026-03-06 kl. 21:31.
Citera
2026-03-07, 01:09
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Själva "Filtret" som N använder sig av är "pretty babe" i övrigt är det ett reellt klipp.

Minns att jag med fler fick en klump i magen av det då man ser att C inte känner sig bekväm.

N nämner i det senaste poddavsnittet att det inte alls är som många tror. Att A snart ska få träffa sin dotter (om jag fattat det hela rätt)
& att det var hon som först sträckte ut en hand, inte A.

Din känsla kan vara rätt....
Dramat kanske inte är över ännu, även om man önskar det motsatta.

Okej kanske är på riktigt svårt att se.
Men man kan i tillägg utöver filter lägga till ryckiga rörelser mm och Nicci är duktig på att göra olika kreativa saker på TikTok och jag har sett många andra med nästan identiska klipp, det var en trend just då.

Men om det är på riktigt tycker jag att det är hemskt, både att rycka så utöver att använda en liten bebis och visa upp den för sina haters.
Men nu verkar Nicci ha fått order från Viktor att ignorera vad folk tycker om henne och resten av familjen vilket är jättebra även om hon inte får så mycket uppmärksamhet så är det sundare för familjen.

Men nej jag tror inte att dramat är över, hon vill så gärna ha uppmärksamhet och är van vid att skapa drama så det kommer inte att hålla i längden om hon inte växer upp nu med två små barn?
Citera
2026-03-07, 10:38
Avstängd
Citat:
Lite löjligt att påstå att någon går till försvarstal när man själv försvarar N till 100 % om man skriver något om A el ifrågasätter N
Blir också komiskt och säga att man skiter I vad N säger i sociala medier men ändå verka vara jäkligt insatt hur saker och ting gått till

Vad fan pratar du om? 😂 När har jag försvarat Nicci till 100%? Mitt liv går inte ut på att vara i den här tråden men det är många som verkar hängt här dygnet runt sen start och som inte kan ta in att Andreas skulle kunna vara ett riktigt rövhål han också hahaha

Jag har som jag skrivit innan träffat han personligen och är inte förvånad över att just han är i denna sits. Han är inte socialt begåvad och inte jättesmart.

Det tar inte två år att få träffa sitt barn om man verkligen vill träffa det.
Citera
2026-03-07, 10:50
Avstängd
Citat:

Alltså nä det är inte en förälders rättighet att DNA-testa barn? Och det är inte en skyldighet för en vårdnadshavare (Nicci i detta fallet) att gå med på det för att Andreas ville det. Det är ju därför det gick hela vägen till domstol, för att han först vägrade skriva på faderskapsbekräftelsen utan DNA. 🧐

Fattar verkligen att man kan argumentera både för att hon borde tillåtit det för enkelhetens skull men också för att han inte borde dragit det så jävla långt som han gjort. Och man kan inte ”radera testet ur rullarna”. Är absolut inte så enkelt. I grunden tycker jag att ingen minderårig ska DNA-testas om det inte är fara för liv och hälsa (till exempel att man behöver veta om ett barn bär på en viss gen) men tror inte folk riktigt fattar vilken invasion ett DNA-test är??
Citera
2026-03-07, 11:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Vad fan pratar du om? 😂 När har jag försvarat Nicci till 100%? Mitt liv går inte ut på att vara i den här tråden men det är många som verkar hängt här dygnet runt sen start och som inte kan ta in att Andreas skulle kunna vara ett riktigt rövhål han också hahaha

Jag har som jag skrivit innan träffat han personligen och är inte förvånad över att just han är i denna sits. Han är inte socialt begåvad och inte jättesmart.

Det tar inte två år att få träffa sitt barn om man verkligen vill träffa det.

Han kunde ha gjort mer helt klart.
Finns offentliga handlingar som en här i tråden har lagt upp där man ser hela förloppet.

Orsaken till varför det har blivit så snedvridet är att när de gjorde slut så var de vänner och skickade hjärtan till varandra men sedan fick Nicci några utbrott och lipade på sociala medier och anklagade Andreas för att ha smittat henne med klamydia och gjorde en polisanmälan och enligt sig själv blockade honom överallt.

När han inte kunde få tag på henne åkte han hem till dem och då blev det bråk (tror att Niccis bror var inblandad också?)

Anklagelserna om klamydia kom efter att Nicci hade börjat dejta Davide Sanclimenti (som dessutom hade åkt fast för kokain) och hon hade med sig Chiara för att träffa honom (på dagen) på ett hotell som hon bjöd in honom till men hon hade inte med henne på natten eller söndagen.

Det var väldigt mycket drama från båda sidor men om du känner till termen "over shadow" så var det Nicci som skrek högst och visade upp konstiga saker på sociala medier så det Andreas gjorde (vilket var värre) hamnade i skuggan eftersom det var tystare om det.

Så tyvärr i detta fallet har mycket tid gått förlorad och jag hoppas att han nu visar att han vill vara pappa på riktigt och gör rätt för sig på alla vis.

Nicci och Andreas kommer troligtvis aldrig att kunna ha kontakt men hoppas att de inte försöker förstöra för varandra utan försöker sätta Chiara först.
Citera
2026-03-07, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Han kunde ha gjort mer helt klart.
Finns offentliga handlingar som en här i tråden har lagt upp där man ser hela förloppet.

Orsaken till varför det har blivit så snedvridet är att när de gjorde slut så var de vänner och skickade hjärtan till varandra men sedan fick Nicci några utbrott och lipade på sociala medier och anklagade Andreas för att ha smittat henne med klamydia och gjorde en polisanmälan och enligt sig själv blockade honom överallt.

När han inte kunde få tag på henne åkte han hem till dem och då blev det bråk (tror att Niccis bror var inblandad också?)

Anklagelserna om klamydia kom efter att Nicci hade börjat dejta Davide Sanclimenti (som dessutom hade åkt fast för kokain) och hon hade med sig Chiara för att träffa honom (på dagen) på ett hotell som hon bjöd in honom till men hon hade inte med henne på natten eller söndagen.

Det var väldigt mycket drama från båda sidor men om du känner till termen "over shadow" så var det Nicci som skrek högst och visade upp konstiga saker på sociala medier så det Andreas gjorde (vilket var värre) hamnade i skuggan eftersom det var tystare om det.

Så tyvärr i detta fallet har mycket tid gått förlorad och jag hoppas att han nu visar att han vill vara pappa på riktigt och gör rätt för sig på alla vis.

Nicci och Andreas kommer troligtvis aldrig att kunna ha kontakt men hoppas att de inte försöker förstöra för varandra utan försöker sätta Chiara först.

Alltså det är väl säkert så att hon har skrikit högst (gör kanske fortfarande?) men Andreas kan ju ändå vara ett rövhål som det inte är synd om och som absolut inte behöver hyllas för någonting 🧐 är verkligen en absurd upplevelse att komma in här i tråden och se att flera människor försvarat honom i flera år och verkar va helt resistenta mot allt som kommer fram, till exempel detta om våldtäktsanklagelserna (som kom som en chock för mig). Plus det hans exflickvän skrivit om hur han beter sig. 😳

Folk snackar om vilka rättigheter man har som förälder när lagstiftningen utgår från att det är BARNET som har rättigheter och inte föräldrarna. Föräldrar (och framför allt vårdnadshavare) har skyldigheter och folk här gör såna dumma tankefel när dom förväxlar sina egna åsikter med vad som är RÄTTIGHETER.

Detta att Andreas som förälder skulle ha RÄTTIGHETEN att DNA-testa Chiara. Det funkar inte så 😐 Chiara hade rätt att få fastställt vem som är hennes biologiska förälder och om Andreas vägrar skriva på (oavsett anledning) så måste till slut domstolen göra allt dom kan för att bevisa för honom att han är pappa rent juridiskt. Det har ingenting med Andreas ”rättigheter” att göra. Hela denna berättelsen är vinklad på ett så konstigt sätt för även om han ville göra DNA-test redan när dom var i familjerätten så är det inte en RÄTTIGHET han har.

Även kring en sån sak som att Chiara säger pappa till Viktor när hon inte träffat Andreas:

• Chiara har rättigheten till kontakt med sin biologiska pappa.

• Andreas har oavsett det INTE rättigheten att KALLAS för pappa.

Här i tråden gör man en sån jävla stor sak kring det som att ”han har fråntagits rättigheten att kallas pappa” men det handlar inte om rättigheter eller rätt vs fel utan bara folks känslor om det 🧐 vilket ärligt talat är ett helt jävla ointressant diskussionsämne

Liksom alla kan väl va överens om att de är två kontroversiella figurer båda två? I nästa steg kan man bara, som du skriver, hoppas att dom inte försöker förstöra för varandra utan sätter Chiara och hennes rättigheter först och inte börjar jiddra om vilka rättigheter dom skulle ha som föräldrar
Citera
2026-03-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Alltså nä det är inte en förälders rättighet att DNA-testa barn? Och det är inte en skyldighet för en vårdnadshavare (Nicci i detta fallet) att gå med på det för att Andreas ville det. Det är ju därför det gick hela vägen till domstol, för att han först vägrade skriva på faderskapsbekräftelsen utan DNA. 🧐

Fattar verkligen att man kan argumentera både för att hon borde tillåtit det för enkelhetens skull men också för att han inte borde dragit det så jävla långt som han gjort. Och man kan inte ”radera testet ur rullarna”. Är absolut inte så enkelt. I grunden tycker jag att ingen minderårig ska DNA-testas om det inte är fara för liv och hälsa (till exempel att man behöver veta om ett barn bär på en viss gen) men tror inte folk riktigt fattar vilken invasion ett DNA-test är??

I Sverige är det en förälders rättighet att begära ett Dna-test om det råder tveksamheter och jag kan bara se det som positivt i den bemärkelsen att pappans säkerhet i faderskapet blir komplett och att barnet får 100% svar på sitt biologiska ursprung.
I N & A fall blev det prövat och enligt domstolsbeslutet så blev den begäran godkänd.
Vårdnadshavaren har ingen skyldighet att gå med på det vilket också visade sig bli fallet i detta nämda ärende.

Skrev kanske lite väl snabbt när det kommer till radering av DNA så får be om ursäkt för om min fåordighet misstolkats något.

Mig veterligen kan man begära att ett DNA‑prov/uppgifter från ett DNA‑test som Rättsmedicinalverket (RMV) har hanterat ska raderas eller slutföras när det inte längre behövs och jag tror personligen (om jag får gissa) att det skulle vara fullt möjligt i A & N:s fall eftersom det är ett litet barn inblandat och för att situationen ser ut som den gör.

Detta är något man har möjlighet att kolla upp innan om man känner osäkerhet kring säkerhet etc. Finns naturligtvis för och nackdelar med allt.

Enligt rättsmedicinska så är:
"Ett DNA-test på små bebisar förhållandevis enkelt och minimalt invasivt.
Barnet sitter tryggt i vårdnadshavarens knä och salivprov från barnets insida av kinden tar ca: 10-20 sekunder".

Jag har full förståelse för integritet, att barn ej kan ge samtycke och säkerhet men i detta fall har jag svårt att se varför ett DNA-test INTE skulle kunna genomföras på lugna, säkra och trygga grunder om man som föräldrer/föräldrar är öppen/öppna för en gemensam lösning.

I mina ögon är det ex. sju reser värre när en förälder åsamkar ett litet oskyldigt barn smärta genom håltagning i öronen. Det som C fick uppleva i mycket låg ålder.

Nu är i alla fall faderskapet fastställt, (utan DNA -test) och man hoppas innerligt att allt kommer bli till det bästa för C och alla övriga inblandade parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in